Jak mechanicznie zamknąć szyberdach?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Messiah
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 20:40
Lokalizacja: Wałbrzych/ Opole

Jak mechanicznie zamknąć szyberdach?

Post autor: Messiah » pn kwie 20, 2009 21:00

Witam serdecznie!

Od niedawna mam pięknego Golfa z - a jakże - walniętym szyberdachem. Dzisiaj jednak został elektrycznie podniesiony/uchylony i jak wiadomo- nie da się zamknać :)

Jestem laikiem w tych kwestiach, ale przekopałem fora różne, zrobiłem jak nakazali- zdjąłem osłonkę silniczka i odszukałem imbus. Wsadzam, kręcę, kręcę- ale szyber się nie domyka. W jedną i drugą stronę imbus w końcu napotyka na opór- w dodatku mam wrażenie że to służy do zasuwania i zamykania (poziomego) szyberka, a mi chodzi o jego obniżenie. Siedzi tam też parę srób, ale narazie nie zajmowałem się nimi.

Mógłby mi ktoś sprecyzować, jak mam domknąć uchylony szyberdach? Lud nie precyzuje- jedni mówią o imbusie, inni o śrubokręcie :)

A auto stoi z otwartym, cholera.

Pozdrawiam!



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » pn kwie 20, 2009 21:20

w naszym passacie B3 tez tak było mechanik ze mechanizm pada a przycisk sie wyrobił dziwnie jak sie go uchyliło to nie wracał a tak to w kazdą inną pozycje (zasuwał odsuwał uchylał ale nie wracał z uchylenia) było ok w przycisku masz dwa plastikowe prostokąciki wymień je :) tylko wielkości zrób odpowiednie ja wykorzystałem do tego dyskietke do komputera i ją pociąłem ładnie spasowałem i jest ok wielkości prostokącików to 5mm na 8mm jakoś tak ale nie jestem pewny zobaczysz je są dwa masło maślane ale moze zrozumiesz


passat b5 115KM AZM 2003r

Henius91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 21:44
Lokalizacja: Pomorze

Re: Jak mechanicznie zamknąć szyberdach?

Post autor: Henius91 » pn kwie 20, 2009 21:54

Messiah pisze:Witam serdecznie!

Od niedawna mam pięknego Golfa z - a jakże - walniętym szyberdachem. Dzisiaj jednak został elektrycznie podniesiony/uchylony i jak wiadomo- nie da się zamknać :)

Jestem laikiem w tych kwestiach, ale przekopałem fora różne, zrobiłem jak nakazali- zdjąłem osłonkę silniczka i odszukałem imbus. Wsadzam, kręcę, kręcę- ale szyber się nie domyka. W jedną i drugą stronę imbus w końcu napotyka na opór- w dodatku mam wrażenie że to służy do zasuwania i zamykania (poziomego) szyberka, a mi chodzi o jego obniżenie. Siedzi tam też parę srób, ale narazie nie zajmowałem się nimi.

Mógłby mi ktoś sprecyzować, jak mam domknąć uchylony szyberdach? Lud nie precyzuje- jedni mówią o imbusie, inni o śrubokręcie :)

A auto stoi z otwartym, cholera.

Pozdrawiam!
mam ten sam problem a le ja juz znam przyczyne. w prowadnicy jest chyba jakas linka i ona mi sie urwala od tego jednego "zatrzasku" z lewej strony szyberdachu co przesuwa cala szybe. i czytalem na forum ze trzeba zdjac cala podsufitke zeby to naprawic. moze jest jednak jakis inny sposob na naprawe?? albo moze wie ktos jak recznie zamknac ten szyberdach po teraz mam prawa strone zamknieta a lewa nie no i bedzie problem jak bedzie deszcz padal. prosze o pomoc.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pn kwie 20, 2009 22:09

naprawa a zamknięcie to dwie inne rzeczy by zamknąć trzeba zrobić jak kolega Daniel79, napisał. A co do wymiany to trzeba faktycznie ściągnąć podsufitkę. Radził bym kupić używany szyber niż naprawiać stary ponieważ taka naprawa może być krótko trwała, no chyba że zrobisz to naprawdę solidnie


Obrazek

Messiah
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 20:40
Lokalizacja: Wałbrzych/ Opole

Post autor: Messiah » pn kwie 20, 2009 22:10

Daniel79 pisze:Najprawdopodobniej strzeliła ci prowadnica i wszystko blokuje,(skoro kręcisz i nic się nie dzieje).
Zdejmnij rynienkę.Po stronie kierowcy odszukaj element który się nie rusza,i przesuń go do tyłu.
Dokładnie dzieje się tak:

Kręcę imbusem- odsłania się "miękka" warstwa dachu (odsłaniany element podsufitki)- do połowy (ukazuje się szyba), nastepnie opór i nic- dalej nie idzie. Kręcę w drugą stronę- mechanizm się cofa, odsłoniętą warstwę da się domknąć, po tym następuje opór i nic. Ruch poziomo jest, ale żeby szyber się po prostu zamknął... nic z tych rzeczy.

... jak się zdejmuje rynienkę? Jeśli to mocno skomplikowane- to tłumaczyć nie musisz- czasami przy takich pytaniach ręce opadają- zrozumiem :grin:

Dziękuje za pomoc :bajer:
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 22:20 przez Messiah, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » pn kwie 20, 2009 22:27

Ja tez miałem taki problem ze go uchyliłem i nie mogłem domknac lecz chwile pomyslalem i zamkłem poprostu trzeba chwycic za te dwa suwaki prawy i lewy które powodyja podnoszenie lub opuszczanie szyby i powoli ciagnac je do tylu tylko linka musui byc luzno i sie wszystko zamknie.


VW NA ZAWSZE

Messiah
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn kwie 20, 2009 20:40
Lokalizacja: Wałbrzych/ Opole

Post autor: Messiah » pn kwie 20, 2009 23:01

Dziękuję wszystkim za pomoc. Własnie wróciłem- poradziłem sobie ;)

Dla przyszłych pokoleń, językiem żółtodzioba:

1.) wsiądź do auta, odsuń element podsufitki, żeby mieć dostęp do uchylonej szyby.
2.) interesują Cie elementy które podnoszą szybę- są to dwa srebrne suwaki po prawej i lewej strone szyby (w rynienkach).
3.) odsuń do tyłu plastikowe długie elementy, które zasłaniają ten mechanizm.
4.) widzisz ruchomy srebrny element?- należy go chwycić i odciągnąć do tyłu. Z jednej i drugiej strony. Szyba opadnie.
5.) Możesz już wypić piwo i cieszyć się megasukcesem.


Naprawdę dzięki, z tym forum nie zginę :bigok:



Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » pn kwie 20, 2009 23:25

Zawsze możesz sobie pomóc rękami ;) My tak koledze w mk3 opuszczaliśmy szyber jak się już prowadnice do końca zepsuły ;) brutalna wersja ale skuteczna ;)



Andrzej.Pr.P
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 09, 2009 19:22
Lokalizacja: kutno
Kontakt:

Post autor: Andrzej.Pr.P » pt maja 01, 2009 21:45

witam mam pytanko koledzy wy macie mk2? a ten szyber dach el to seryjnie montowany byl?



wojtas85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 16:23
Lokalizacja: koszalin
Kontakt:

Post autor: wojtas85 » ndz cze 14, 2009 16:45

koledzy a czy ktos wie czy ten szberek da sie naprawic??? bo denerwoje mnie to zamykanie reczne :(



Awatar użytkownika
kasmi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt lip 29, 2008 16:37
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: kasmi » ndz cze 14, 2009 17:56

Tak problem zniknął ale komu widzi się wieczne zamykanie ręczne?
Ja mam to samo, już przywykłem do ręcznego zamykania dachu. U mnie działa tylko prawa strona, wszak do gry uchyla się cały dach ale zamyka tylko prawa strona - lewą muszę popchnąć palcem(popycham ten metalowy element). Natomiast jak chcę uchylić go całego to uchyla się (chowa) cały ale jak chcę zamknąć to też tylko prawa strona się suwa i muszę ręcznie go pchać (całego) a to już jest wkurzające bo trochę trzeba się namęczyć. Nie wiem co jest grane ale przez tą usterkę rzadko otwieram daszek.
Ostatnio zmieniony ndz cze 14, 2009 17:57 przez kasmi, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images39.fotosik.pl/87/2626b9e2452cdcc6med.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości