Problem z motocyklem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
r.y.b.a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sty 28, 2009 14:52
Lokalizacja: lublin

Problem z motocyklem

Post autor: r.y.b.a » pt cze 12, 2009 19:07

Siema

Mam problem z rozrusznikiem motocykla, pytalem na forach tematycznych ale nikt nie wiedzial co moze byc przyczyną awarii, jako ze silnik motocyklowy i samochodowy to podobna konstrukcja moze mi pomozecie. Problem dotyczy rozrusznika, gdy silnik jest zimny kreci normalnie-szybko, gdy ma optymalna temperature nie ma sily przekrecic, tzn kreci ale w spowolnionym tempie , podbnie dzieje sie na wlaczonym ssaniu, rozrusznik byl wyciagany z motocykla ma ok szczotki, luz na tulejkach-ok,po podlaczeniu na krótko identyczne objawy, akumulator nowy ...


Graty do GTI MK2 !

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220411

Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » pt cze 12, 2009 19:31

sprawdz o ile to mozliwe styki na elektromagnesie i trzpien ktory wypycha bendix czy sie nie przycina.


camels

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pt cze 12, 2009 19:35

według mnie to tulejki, po rozgrzaniu sie ściskaja :okej:



Awatar użytkownika
r.y.b.a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sty 28, 2009 14:52
Lokalizacja: lublin

Post autor: r.y.b.a » pt cze 12, 2009 20:19

ad camels : tu jest to rozwiazane bez bendica wiec odpada

ad chmura: a co Ty na to ze na ssaniu podobnie ?:)


Graty do GTI MK2 !

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220411

greg

Post autor: greg » pt cze 12, 2009 23:55

a ja uważam ze to wina źle ustawionego zapłonu - zbyt wczesny



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » sob cze 13, 2009 07:58

Jak by był ustawiony źle zapłon to by coś kręcił, a kolega pisze że po rozgrzaniu wcale nie kręci :otepienie:

Ja bym stawiał na tulejki, miałem kirdyś taki problem w mk3, po rozgrzaniu raz krecił, a raz nie, ale wtedy mi kontrolki przygasały



greg

Post autor: greg » sob cze 13, 2009 08:22

r.y.b.a pisze:gdy silnik jest zimny kreci normalnie-szybko, gdy ma optymalna temperature nie ma sily przekrecic, tzn kreci ale w spowolnionym tempie , podbnie dzieje sie na wlaczonym ssaniu,
tym się zasugerowałem :blush:

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 8:23 am ]
chmurapawel pisze:Ja bym stawiał na tulejki
a co powiesz o tym?
r.y.b.a pisze:luz na tulejkach-ok,



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » sob cze 13, 2009 08:55

No może jednak nie ok. Skoro tak sie dzieje.

Może te z być tak jak napisałeś z tym zapłonem, lecz wtedy rozrusznik nie kręci w spowolnionym tepie tylko kręci i nagle staje, i tak w kółko.



greg

Post autor: greg » sob cze 13, 2009 09:00

chmurapawel, łatwiej by było jakby to człowiek widział ale cóż - niech sprawdzi zapłon - może jednak tu przyczyna

[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 9:00 am ]
bo np co to - luz na tulejkach ok? jak tam ma nie być luzu?



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » sob cze 13, 2009 10:27

NO DOKŁADNIE :pub:
Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 10:27 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » sob cze 13, 2009 10:55

sprawdz jeszcze komutator na wirniku rozrusznika może niektóre blaszki miedziane są napalone i raz trafi na spalona a raz dobrą dlatego tak może dziwnie kręcić

Co do tulejek to miałem tez taki przypadek jak kolega pisał że rozrusznik był umieszczony blisko kolektora wydechowewgo w pewnym mercedesie i po trasie też nie mógł zapalić bo rozrusznik był nagrzany tulejki klinowały wirnik

Wykręc go rozgrzanego i sprawdz na sucho co z tym bendixem i jak kręci wogóle pozdro


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob cze 13, 2009 16:04

Nie wiem jak jest z dostępnością tego typu rozrusznika i czy taka operacja się opłaca, piszę to dlatego, że rada może być następująca.
U elektryka nagrzać rozrusznik do tej temperatury przy której się to dzieje i wtedy dokładnie sprawdzić uzwojenia i stojana i wirnika pod kątem tzw. odporności na przebicia, przyrządem indukcyjnym. Możliwe że stan izolacji powoduje w większej temperaturze takie zjawiska.



Awatar użytkownika
r.y.b.a
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr sty 28, 2009 14:52
Lokalizacja: lublin

Post autor: r.y.b.a » ndz cze 14, 2009 11:46

Kupiłęm drugi rozrusznik. JAk cos bede wiedział to opisze temat :)


Graty do GTI MK2 !

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220411

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 361 gości