Łącznik Kardana w kierownicy.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Łącznik Kardana w kierownicy.

Post autor: vorlog » śr sty 18, 2006 22:55

Witam.
Mam lekko wybite krzyżaki Kardana w łączniku drążka kierownicy, pasuje wymienić, bo stukają :grrr: , ale gnębi mnie taka rzecz- mam kompletny zestaw kierowniczy w doskonałym stanie z Golfa MK I, czy ktoś się orientuje, czy łączniki w układach kierowniczych MK I i MK II są takie same, czy się różnią?
Odpadł by niemile widziany koszt zakupu...
Pozdrawiam, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » śr sty 18, 2006 23:00

możliwe że pasują ale podjedz do jakiegoś sklepu z częściami i spaytaj o to jak do MKI i spytaj czy pasuje od MKII powiedz że słyszałeś że są lepsze ja kiedyś podobne kity wstawiałem i sprawdzałem czy np. pasuje to coś o co pytałem do mnie z innego wózka


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » śr sty 18, 2006 23:15

GTomek pisze:możliwe że pasują ale podjedz do jakiegoś sklepu z częściami i spaytaj o to jak do MKI i spytaj czy pasuje od MKII powiedz że słyszałeś że są lepsze ja kiedyś podobne kity wstawiałem i sprawdzałem czy np. pasuje to coś o co pytałem do mnie z innego wózka
Wiesz co, niegłupi pomysł!
Od czasu jak znajomek zlikwidował swój/mój "zaprzyjaźniony" sklep, robię zakupy gdzie indziej, a tam kolesiom zależy wyłącznie na sprzedaży, nie na poradach, nawet kilka razy ściąłem się z nimi przy próbach wciskania kitu (w ich wykonaniu).
Ale ceny mają OK...
Z kolei takiego elementu nie mam ochoty kupować na szrocie.
Dzięki, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr sty 18, 2006 23:54

Jak pamiętam to kosztuje w aso coś około1000 pln :panna: więc..... a czy napewno wiesz że on Ci padł ten drążek :bajer: ???? Skąd ta pewność :chytry: ???? Ja też tak myślałem bo miał duże luzy a nawalczyłem się i naklołem :grrr: a teraz Ci powiem że to niebyło to :shock: .Mianowicie drążek kierowniczy idzie przez taką rurę , mocowanie tego drążka i wychodzi na dole koło stóp i tam się łączy z tym drążkiem co piszesz, po pierwsze to sprawdż czy jest dobrze dokręcone połączenie a po drugie to możesz mieć ( :smoke: na bank) wywalone łożysko za parę groszy (TYLKO KUP W SERWISIE) na końcu tej rury koło stóp co z niej wychodzi ten drążek i on jest tam właśnie ułożyskowany.Co ja z tym miałem :kac: ale sprawdż to a jak będzie to co mówie to musimy wychlapać :pub: .pozdro



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sty 19, 2006 14:50

Nie kojarzę w tej chwili szczegółow, ale było kilka rodzajów tych łączników zależnie od daty produkcji i wersji auta, zwłaszcza tej części, która łączy się z przekładnią kierowniczą, chodzi m. in. o średnicę śruby zaciskającej wieloklin, bo w pewnym momencie zwiększyli jej średnicę, o ile dobrze pamiętam. I jest kilka wersji tej części. Można ją przerabiać, ale tylko przez wymianę śruby i przewiercenie otworu na większą średnicę, ale np. nie przez zwiększenie średnicy podtoczenia na śrubę w przekładni.

Najpierw faktycznie sprawdź łożyska, bo u mnie w passacie też kolumna lata i brzęczy na dziurach, a łączniki są dobre.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » czw sty 19, 2006 22:17

Tomasz Żaguń pisze:Jak pamiętam to kosztuje w aso coś około1000 pln :panna: więc..... a czy napewno wiesz że on Ci padł ten drążek :bajer: ????
Co ja z tym miałem :kac: ale sprawdż to a jak będzie to co mówie to musimy wychlapać :pub: .pozdro
Witam.
Kurde, za taką kwotę to pewnie zrobiłbym sam to ustrojstwo od podstaw...
Kardanki mam wybite na stówę, sprawdzałem. Łożysko na górze (w obudowie blokady stacyjki) miało luz między wewnętrzną bieżnią a osią kierownicy, skasowałem za pomocą Loctite, pomogło, w razie czego łatwo zdjąć.
Co do piwka- moglibyśmy chlapnąć niezależnie od jakiegokolwiek wątku na Forum- cenię RÓWNYCH GOŚCI :partyman: ; preferuję Warka Strong :grin: .

[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 20:26 ]
czyś pisze:było kilka rodzajów tych łączników zależnie od daty produkcji i wersji auta, zwłaszcza tej części, która łączy się z przekładnią kierowniczą, chodzi m. in. o średnicę śruby zaciskającej wieloklin, bo w pewnym momencie zwiększyli jej średnicę, o ile dobrze pamiętam. I jest kilka wersji tej części.
Najpierw faktycznie sprawdź łożyska, bo u mnie w passacie też kolumna lata i brzęczy na dziurach, a łączniki są dobre.
Witam.
Właśnie. Wiem o różnych wersjach, zależnych od rocznika, całego układu kierowniczego; dotyczy to zarówno MK II jak MK I, liczyłem na to, że łącznik może zagrać... Kolumnę sprawdzałem, pokasowałem wykryte luzy- pozostały tylko w kardanach.
Pozdrawiam, V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt sty 20, 2006 01:44

Zobaczę czy mam jeden bo kiedys miałem dobry.Pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości