pytanko w sprawie odmy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

neorider
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 14, 2005 20:30
Lokalizacja: Psary
Kontakt:

pytanko w sprawie odmy

Post autor: neorider » czw sty 19, 2006 17:20

:bigok: Witam wszystkich
Mam jedno pytanko. Może to wydawać się głupie ale jakie zadanie spełnia odma?
Za odpowiedzi z góry dziekuje



greg

Post autor: greg » czw sty 19, 2006 17:27

odma odprowadza nadmiar ciośnienia w skrzyni korbowej, bo silnik pomimo pierścieni i uszczelniaczy część ciśnienia traci właśnie na dół i do klawiatury a więć coś z tym musi być zrobione co by uszczelniaczy nie rozerwało i nie zaczęło ciec, Dam przykład - kolega kupił za 1 ojro Fiata Uno i po 2 km wywaliło mu cały olej prze bagnet - przywózł auto na lawecie i okazało się że brakowało 1 tłoka - korbowód był ucięty szlifierką i nadmiar ciśnienia wracał właśnie do dołu



neorider
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 14, 2005 20:30
Lokalizacja: Psary
Kontakt:

Post autor: neorider » czw sty 19, 2006 17:39

Teraz wiem o co chodzi. MAm jeszcze jedno pytanko w tej sprawie. Przed tym plastikowym pojemnikiem jwst trójnik, który rozdziela węże na idący do pokrywy i do bloku. Jaki wpływ na zachowanie silnika ma to jeśli ten trójnik jest pęknięty, i co można zrobić aby to naprawić :chytry:



greg

Post autor: greg » czw sty 19, 2006 17:59

zachowanie się nie powinno bardzo zmienić ale zalecałbym wymianę trójnika lub sklejenie go. I jeszcze jedno odma MUSI być drożna - jak pojawia się maź -masełko to czyścić odmę warz z wężami



fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » czw sty 19, 2006 18:12

greg pisze:odma odprowadza nadmiar ciośnienia w skrzyni korbowej, bo silnik pomimo pierścieni i uszczelniaczy część ciśnienia traci właśnie na dół i do klawiatury a więć coś z tym musi być zrobione co by uszczelniaczy nie rozerwało i nie zaczęło ciec, Dam przykład - kolega kupił za 1 ojro Fiata Uno i po 2 km wywaliło mu cały olej prze bagnet - przywózł auto na lawecie i okazało się że brakowało 1 tłoka - korbowód był ucięty szlifierką i nadmiar ciśnienia wracał właśnie do dołu
boze ludzie to maja pomysly, ale co w ogole odpalil taki silnik? chcialbym zobaczyc jego mine jak sciaga glowice i patrzy ze nie ma tloka jednego



neorider
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lis 14, 2005 20:30
Lokalizacja: Psary
Kontakt:

Post autor: neorider » czw sty 19, 2006 18:16

A jak to najlepiej zrobić? Czy nalezy używać rozpuszczalników czy wystarczy benzyna? A czy ten trujnik można dokupić, bo słyszałem, że dostępny jest tylko w serwisie? :bajer:



greg

Post autor: greg » czw sty 19, 2006 18:35

najciekawsze ze odpalił i przejechał tak 2km



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » czw sty 19, 2006 19:03

a czemu miał by nieodpalic,jak zdejmiesz kabel wysokiego napiecia z ktoregos cylindra to tez zapalisz kulawo bedzie chodził ale bedzie,a jak niebylo tłoka wogule to jeszcze lepiej bo nie stwazał niepotzrebnych oporow :bigok: ,moj koles sprzedal kiedys tak Daczie pekł tłok to wyjeli go razem z korbowodem obcieli dokladnie tak jak wspomnial Greg i stopke korbowodu z panewkami zalozyli spowrotem zeby cisnienie oleju trzymał a do cylindra szmate zeby olej nie chlapal w wydech i dolot :D,facet przyjechał obejrzal i zapytal czemu tak nierowno chodzi a oni mowia panie swiece pan wymieni i bedzie dobrze
wacet wsiadl i pojechal zadowolony :D:D


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

greg

Post autor: greg » czw sty 19, 2006 21:56

no ale cena była " przekonująca" 1 ojro...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości