Montaż stabilizatora - czy warto zakładać stabilizator ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Montaż stabilizatora - czy warto zakładać stabilizator ??

Post autor: ppoll27 » czw sty 19, 2006 15:00

Witam! Mam kilka pytań dotyczących stabilizatora :
1. Co daje stabilizator w przednim zawieszeniu ??
2. Czy warto go montować do 1.6 PN jeśli lubię raz za czas pokonać jakiś zakręt szybciej :hehe: ??
3. Czy w wahaczu montowanym seryjnie do 1.6 PN (1990 r) sa do tego otworki czy będę musiał poszukać wahacza z otworami ??
4. Czy to jest tak że mogę sobie kupić każdy stabilizator od Golfa 2/Jetty i będzie OK ?? A jeśli nie to czy takie stabilizatory od GTI, GTD, Jetty się jakoś od siebie różnią (średnica/mocowanie itp) :?: ??
Jeśli te stabilizatory na szrotach lub allegro są różne to czy moglibyście podać mi jakieś wymiary/oznaczenia takiego który będzie pasować do 1.6 PN 1990 r :okej: ??
Dziekuję i Pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » czw sty 19, 2006 15:12

stabilizator stabilizuje :) (ale odkrywczy jestem) a scislej wiaze reakcje lewej i prawej strony zawieszenia ze soba co powoduje mnaczne zmniejszenie sil skrecajacych bude w xzakretach. a sily te potrafia byc dosc duze, dzialaja tak jak bys chwycikl auto za przod i probowal je wkrecic tylnym zdezakiem w glebe lub wykrecic - zaleznie od tego co mu robisz :) czyli w ktora strone skrecasz. do tego stabilizator skraca czasu reakcji zawieszenia na nerwowe uchy kiera, poprawia jakosc prowadzenia przy zmianach promienia skretu szczegolnie w ciasnych ewolucjach gdize to przednie zawieszenie pracuje w skrejnie roznych warunkach. ot co.

zamontowanie stabi innymi slowy przesowa gorny margines tolerancji na bledy kierowcy za kolkiem znacznie w gore :D

jelsi masz w wachaczach dziurki to nie ma problemu. w jednych sa w innych nie - zalezy jak trafisz ja u mnie w 1.3 MK1 mam mimo iz jeden wymienialem na JAKIS tam losowy ze zlomu - byl prosty to wzialem :)

co do tego ktory stabi bedize pasowal a ktory nie nie podpowiem - pod tym wzgledem jest tu wiele doswiadczonych ludzi ktorzy i mnie BARDZO pomogli w podobnych roszadowych kwestiach :D


Pozdrawiam!

greg

Post autor: greg » czw sty 19, 2006 15:15

ad1. Stabilizator nie pozwala na nadmierne przechylanie sięnadwozia - ubocznym efektem będzie odczucie zwiększenia twardości przedniego zawieszenia - po prostu jak ciągnie w górę jedno koło to stabilizator przytrzymuje ponieważ jest przyczepiony róznież do przeciwnego koła - ruch jest ale już nie w tym stopniu
ad2. jeśli lubisz szybciej po zakretach to montuj stabilizator - będziesz zadowolony z poprawy
ad3 - dziurki są na 100% - przynajmniej ja nigdy nie spotkałem wahaczy bez dziurek
ad4. PASUJE kazdy od golfa mk2 a od mk3 ni esprawdzałem ale podejrzewam że też



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » czw sty 19, 2006 15:30

Istnieją dwa rodzaje stabilizatorów w mk2. W/g ETKI jeden był grubszy montowany przy jednym z najmocniejszych silników, a drugi cieńszy przy reszcie. W każdym mk2 można go zamontować, jeśli w tej chwili go nie ma zamontowanego. Mam taki cieńszy ze wszystkimi śrubami i mocowaniami nawet.



greg

Post autor: greg » czw sty 19, 2006 15:39

więc tak stabilizator w golfie mk2 i mk3 ma te same numery i maja dwa numery ale są ZAMIENNE czyli można jedne zastępować drugimi



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw sty 19, 2006 15:41

Dzięki. a może ktoś wie : jaką średnicę ma taki "cieńszy" stabilizator a jaką "grubszy" ??


TDPower

greg

Post autor: greg » czw sty 19, 2006 15:49

jeden przedni ma 18mm, tylni w golfie mk3 ma 20mm



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » czw sty 19, 2006 16:00

to duza roznica :!:


Pozdrawiam!

greg

Post autor: greg » czw sty 19, 2006 16:33

tak ale napisałem przedni 18 a tylni 20. Ja miałem GTD i o ile kojarzę 18mm



Awatar użytkownika
blaade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 00:53
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: blaade » sob lut 04, 2006 00:36

Ja jutro będę u siebie montował taki stabilizator :chytry:
Jak będę mógł to zrobię parę fotek z instalki i będzie można zobaczyć jak to wygląda :bajer:



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » sob lut 04, 2006 08:23

zamontujesz stabilizator do seryjnego zawieszenia tylko z przodu to auto zrobi ci się podsterowne, mocując drugi dobrany odpowiednio do wagi samochodu (tak jak i pierwszy też do wagi dobrać musisz) w tylnym zawieszeniu zyskasz równowagę pewną z podniesioną granicą poślizgu i przechyłu budy. Zamontowanie jednego stabilizatora tylko z tyłu (z zprzodu pomijam) sprawi żę samochód stanie się nadsterowny. Miekki przód będzie ciągnął a sztywniejszy tył będzie się ślizgał.


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » sob lut 04, 2006 12:29

pasiak : racja, ale zainstalowanie stabilizatorow wrecz zaprasza do obnizenia i utwardzenia zawieszenia :P wtedy jest super :D


Pozdrawiam!

speed_k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 09:16
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: speed_k » sob lut 04, 2006 14:23

Niech mi ktoś wytłumaczy. Gdzie się znajduje ten stabilizator przy tylnym zawieszeniu a raczej gdzie moze się znajdować. Bo z przodu to wiem co i jak ale pierwszy raz słyszę o stabilizatorze z tyłu. Może komuś chodzi o rozpore pomiędzy dzwonami?



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » sob lut 04, 2006 15:40

rozpórka z tyłu to bardzo dobra żecz tylko zę stabilizator to jeśli dobrze pamiętam powinien siedzieć w belce tylnej w środku (u siebie w passacie tak mam :-k ) a obnizone i utwardzone zawieszenie + stabilizatory z przodu i tyłu dobrze dobrane to blisko jazdy po szynach (niestety czasem fizyka przypomina o poślizgach :twisted: )


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości