Automat - neutral a obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

teski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 08, 2009 19:30
Lokalizacja: 3miasto

Automat - neutral a obroty

Post autor: teski » pn cze 08, 2009 22:29

Witam od paru dni poruszam sie Golfem 2 1.6 w automacie. Zastanawiają mnie dwie rzeczy:

-Zatrzymałem się na czerwonym, wrzuciłem Neutralny i zaczeły rosnąć obroty tak do 1300, spowrotem po wrzuceniu na D szarpneło nim, mialem tak z 2 razy.

-Przyjechalem do domu, wyłaczyłem silnik a przez chwile jeszcze chodził, mimo ze przekreciłem kluczyk w stacyjce...


Co może byc przyczyną?



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » pn cze 08, 2009 23:32

Witam
Lewarek w pozycji P i N obroty rosną około o 300obr/min.Prawidłowo.
Pozdrawiam.Andrzej.



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Automat - neutral a obroty

Post autor: fifel » pn cze 08, 2009 23:54

teski pisze:Witam od paru dni poruszam sie Golfem 2 1.6 w automacie. Zastanawiają mnie dwie rzeczy:

-Zatrzymałem się na czerwonym, wrzuciłem Neutralny i zaczeły rosnąć obroty tak do 1300, spowrotem po wrzuceniu na D szarpneło nim, mialem tak z 2 razy.

-Przyjechalem do domu, wyłaczyłem silnik a przez chwile jeszcze chodził, mimo ze przekreciłem kluczyk w stacyjce...


Co może byc przyczyną?
Jesli chodzi o szarpniecie - te modele tak maja :) nie jezdzilem golfem z automatem ktory by nie szarpal przy wrzuceniu D :)
Jesli chodzi o obroty to trzeba szukac po stronie zlej regulacji gaznika, bo 1300 to jednak troche za duzo, bo gaznik w wersji z automatem, jak i klima na cos w stylu specjalnego zaworka, ktory przy duzym odciazeniu silnika (wrzucenie biegu, wlaczenie klimy) podnosi lekko obroty.


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

teski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 08, 2009 19:30
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: teski » wt cze 09, 2009 22:45

dzieki za pomoc.

a co z chodzącym silnikiem po wyłaczeniu stacyjki??? w sumie raz tylko tak mialem.

Dzisiaj zauwazylem tez, ze jak na zielonym swietle wrzuce z N na D to szarpie nim troche i tak jakby obrotow nie mogl zlapac...ale nie jest tak za kazdym razem



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » wt cze 09, 2009 23:07

Zdaje się, że masz to samo co ojczulek jakieś 2-3 miesiące temu w Jettcie 1,8 automat na gaźniku Pierburg 2E2.
Przy gaźniku jest siłownik, w którym jest membrana i prawdopodobnie to ona Ci poleciała.
Po wyłączeniu stacyjki siłownik nie cofał się i trzeba było ręcznie go docisnąć żeby zgasić samochód.
Poniżej masz szkic z ETKI z tym siłownikiem. Koszt w ASO coś ok. 2.000zł.
Możesz poszukać używki, ale po pierwsze jest ciężko dostępna, a po drugie też nie masz pewności na co trafisz i ile pochodzi.

Ojciec swój siłownik dał do regeneracji.
Wysłał do kolesia, a po 3 dniach dostał z powrotem zregenerowany.

Tu masz namiar na faceta, który się tym zajmuje:
Jacek Mandera - Regeneracja gaźników
ul. Łódzka 205, 62-800 Kalisz
tel. 062 767-03-56


Zadzwoń sobie do Niego i się dowiedz co i jak.
Nie pamiętam jaki był koszt tej regeneracji, ale kojarzę coś ok. 150zł, co w porównaniu z kosztem w serwisie jest jak darmo :-)

A tu masz ten szkic z ETKI:
Obrazek


P.S. fifel dowiadywałeś się może coś na temat tego przekaźnika o numerze 61 (numer fabryczny 811 919 096F) 5-cio stopkowy (opisane 4 stopki) od hamowania silnikiem w MK2 automat?
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 23:13 przez Kamel, łącznie zmieniany 3 razy.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » wt cze 09, 2009 23:31

Kamel pisze:P.S. fifel dowiadywałeś się może coś na temat tego przekaźnika o numerze 61 (numer fabryczny 811 919 096F) 5-cio stopkowy (opisane 4 stopki) od hamowania silnikiem w MK2 automat?
Ostatnio na moim szrocie wyczyscili plac z samochodow i nie bylo nic... najprawdopodobniej w piatek tam bede to jeszcze zagladne za tym - przypomnij mi sie w czwartek wieczorem na pw prosze :)


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

teski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 08, 2009 19:30
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: teski » śr cze 10, 2009 01:36

2000 zl hehe to samochod jest mniej warty..troche przesadzili....

ogolnie troche przeraza mnie ten automat, no ale niestety mama tylko na automacie umie jezdzic a teraz ja go dostalem:)


jeszcze raz dzieki za pomoc:)
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 01:38 przez teski, łącznie zmieniany 1 raz.



kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » śr cze 10, 2009 07:40

Automacik - piękna sprawa.
Można się nim zauroczyć :grin:

Miałem niedawno okazje przejechać się prawdziwym rodzynkiem z 89 roku w autromacie 1,6 RF (taki jak mój), z tą różnicą że miał autentyczny przebieg 39tys km.
Było to widać dosłownie na każdym kroku, że właściciel ma hopla na punkcie tego samochodu, a samo auto było przez długie lata modelem wystawowym.
Automat po zapięciu dowolnego biegu wchodził tak niezauważalnie, jak skrzynia w Audi A6 mojego taty. :grin:


Swoja drogą, ja nie włączam na N na każdym skrzyżowaniu - nigdy tego nie robię.
Jedno trzeba oddać Golfikowi w automacie - na starcie z zielonego światła nos wysuwa mu się zawsze jako pierwszemu przed szereg :grin:



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr cze 10, 2009 10:11

kogan77 pisze:Swoja drogą, ja nie włączam na N na każdym skrzyżowaniu - nigdy tego nie robię.
Jedno trzeba oddać Golfikowi w automacie - na starcie z zielonego światła nos wysuwa mu się zawsze jako pierwszemu przed szereg :grin:
Ja wlaczam tylko jak wiem ze bede dlugo stal, np przy przejezdzie kolejowym czy cos w tym stylu, albo jak mam zimny silnik bo mam webera bez ssania.
A jesli o wysuwanie nosa chodzi to sie zgodze :D zawsze pierwszy :P


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

teski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 08, 2009 19:30
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: teski » śr cze 10, 2009 11:42

ja jestem 3 wlascicielem Golfa, zktory zostal kupiony od pewnego dziadka w niemczech, jeszcze z radiem alpha:), potem moja mama i ja:)

Tez zauwazylem ze na swiatlach na starcie jako pierwszy, tylko ostatnio cos mu zaczely oborty mulic czasem, ale mysle ze to od paliwa moze byc



Awatar użytkownika
smateusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 14, 2008 11:09
Lokalizacja: Poznań / Tarnowo Podg.

Post autor: smateusz » śr cze 10, 2009 12:15

Kazdego rodzaju samochód na światłach wezme na pierwszych 20-30 metrach :] ...swoim perłowym MK3 1.8 w automacie. Później niestety przewaga topnieje w mig.



teski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn cze 08, 2009 19:30
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: teski » czw cze 18, 2009 01:15

czytalem tu na forum zeby nie wrzucac na swiatlach na N? a znajomy mechanik powiedzial zeby wrzucac, bo to stara skrzynia i na D sprzeglo chodzi (samochod toczy sie) jak wkoncvu jest?



OlEk22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw cze 18, 2009 21:04
Lokalizacja: wuwua

Post autor: OlEk22 » czw cze 18, 2009 21:05

ja mam to samo pytanie. wkońcu wrzucać N na światłach czy nie?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości