Potrzebna pomoc fachowego oka 1.8GX Automat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

RED TDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr sty 21, 2009 00:18
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
Kontakt:

Potrzebna pomoc fachowego oka 1.8GX Automat

Post autor: RED TDI » śr cze 10, 2009 00:44

Od około 3 tygodni jestem póki co szczęsliwym posiadaczem MKII automat 1.8GX.
Wiem że są GX k-jettronic oraz ke-jettronik, jednak nie mam pojęcia jak to rozróżnić. NIe wiem jaki jest mój.
Poza tym to pierwsze tylko moje auto stąd jest pare elementów które budzą pytania, poza tym znalazłem kilka luznych kabli itd. Poniżej zdjęcia i pytania do nich.
Będe wdzięczny za odpowiedzi gdyż chciałbym doprowadzić go w miare możliwości do oryginału. (póki co nie znalazłem w nic nieoryginalnego, albo z innego roku produkcji niż on sam prócz wiatraka przy chłodnicy który zreszta ociera się o blache i strasznie hałasuje.
Do rzeczy:
1.Rzućcie okiem generalnie czy wsio na miejscu? Atrapka na podszybiu zdjęta żeby się troche chłopak przewietrzył, bo tam miał mnóstwo liści, syfu itd itp, niech wyschnie troche...
Obrazek
2. Ten element wydaje mi się jakiś dorabiany, ta guba przy pokrywie jest obcięta jakby nożem...Jak powinien wyglądać oryginał?
Obrazek
3. Alternator - jak sprawdzic czy mam gdzie podłączyć licznik z obrotkiem? (aktualnie mam bez)
Obrazek
4. Co to jest za ustrojstwo? i do czego służy?, wisiało gdzieś nisko, podczepiłem tutaj na wszelki wypadek...
Obrazek
5. Wolne kable pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzacego?
Obrazek
Obrazek
6.Czy tutaj powinien być taki bałagan?
Obrazek
7.Coż to, wygląda niczym prymitywny filtr paliwa?
Obrazek
8. To białe kolanko, dlaczego ma pusty otwór?
Obrazek
9.To znalazłem przy podszybiu w syfie liści, wiecie od czego może być? szukałem żeby coś zaślepić ale ni cholery...
Obrazek
10.Do czego to wolne puste ucho?
Obrazek

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi, przepraszam ale nie mam gdzie podejrzeć takiego silnika na tyle szczegółowo...

[ Dodano: 10 Cze 2009 13:12 ]
up, moze ktoś jednak ma GXa i pomoże ?



Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: HugokopteR » śr cze 10, 2009 17:05

ja mam GX i u mnie tez wsyztsko wyglada jak u CIebie, a ten "prymitywny filtr paliwa" jest od aparatu zaplonowego a dokladnie podcisnieniowe sterowanie katem wyprzedzenia zaplonu czy cos takiego :D, a moze sie myle co do nazwy



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr cze 10, 2009 18:28

-masz wtrysk k-jetronic
-ta ucieta guma na pokrywie zaworów napewno nie jest oryginalna
-co do obrotka jak chcesz zrobie jakieś fotki bo u mnie jest wiecej kabelkow przy alternatorze
-a to ustrojstwo to nie wiem bo u mnie nie wiedziałem żeby coś takiego było
-te kable to norma, pewnie masz gril z 2 lampami, a to są kostki do dodatkowych lamp
-a ten niby filtr to nie filtr, kolega dobrze opisał co to jest
-to białe kolanko ma być z jednym wolnym otworem
-te 2 gumy to napewno jakieś zaślepki, może od podłużnic, tam są otwory do śrub zderzaka
-a to ucho to uchwyt zeby bylo za co złapać przy wyjmowaniu silnika

:okej:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw cze 11, 2009 21:43

1. ok; Ewidentnie widać, ze silnik byl kiedyś myty, bo pokrywa rozrządu pordzewiała

2. Oryginalnie tej gumki nie powinno tam byc, trójnik ma wchodzić bezpośrednio w obudowe rozrządu - może komuś coś ciekło i tak to uszczelnił...

3. Specjalne wyjście w altku potrzebne jest tylko w dieslu - ty masz benzynę, wiec wszystko pod obrotek jest gotowe;

4. Włacznik podciśnieniowy prawdopodobnie do wskaźnika zmiany biegu - zrób fotkę licnzika, daj numer, który jest na tym elemencie, to potwierdzę;

5. Te pod zbiorniczkiem to od kierunków bocznych, których ty nie masz. Wdze, że masz oryginalne halogeny przenidzie (biała złacza zajeta) możesz mi zrobić ich fotke?

Ten koło aku to od czujnika poziomu płynu halumcowego - nie masz czujnika, wiec przewód nie podłaczony; Możesz sobie zmienic zakrętkę od zbiorniczka na taką z czujnikiem, wtedy go możesz sobie podłaczyć. Lampka od ręcznego ma teraz u ciebie znaczek "P", jak był czujnik to miała znaczek "!", ale to nie ma większego znaczenia;

6. Ogólnie to tak, jedynie złączka sondy lambda powinna być zapieta w tą samą spinkę co ten czujnik od zmiany biegu, z kolei ten czujnik powinien być zapiety troche inaczej;

7. To jest przełacznik podciśnieniowy - i widze, ze u Ciebie podłaczony jest do aparatu zapłonowego. Czasami było inaczej - ETKA pokazuje kilka różnych sposobów podłaczenia - tutaj - http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... KB-GX.html - idze to np. poprzez przepustnicę;

8. Jak jest zaślepiony to ok. Ogólnie nie powinno byc tego niepotrzebnego króćca, ale jak zaślepiony to ok. Jest on wykorzystywany przy klimatyzacji - podłacozny jest on wtedy do dodatkowego zaworu elektromagnetycznego, takiego jak masz na kielichu amorka (ten od klimy jest obok niego wtedy) - wężyki są od obydwu zaworów połaczone równolegle, także zawory te spełniają taką samą funkcje - ale są sterowane z różnych miejsc. Ten od klimy załacza sie razem z klima. Nie wiem dokładnie do czego on jest, ale chyba do podniesienia obrotów biegu jałowego;

9. Ta plastikowa to chyba z maski wypadła - po obu stronach przy zawiasach jest takie kółko od wewnątrz maski - i chyba to tam, a ta resza - szukaj dalej ...

10. Do podwieszenia silnika podczas naprawa - z drugiej strony tez powinno takie być.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 408 gości