[mk III] co nie działa czujnik czy wskaźnik ? silink AFN
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk III] co nie działa czujnik czy wskaźnik ? silink AFN
Postanowiłem załozyć dalej topic żeby rozwiązac problemy ze wskazaniem temperatury....
Wartości rezystancji czujnika zamieścił artus:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
U mnie jest termostat po wymianie, silnik nagrzewa się OK, ogrzewanie dział bardzo wydajnie jednak wskaźnik ledwo odrywa się od słupka... wcześniej jak nie było mrozów wskazywał maksymalnie do 60 stopni...
dzisaj pomierzyłam swój czujnik.. pogrzebałem troszke - wiem juz duzo wiecej ale dalej nie naprawiłem....
a więc moje pomiary zacząłem przy -5 st C
w czujniku są 2 pary styków 1 i 3 (na dole) oraz 2 i 4 (na górze)
mierzyłem obie pary
dla -5st C
1,3 = 17000 Ohm
2,4 = 7000 Ohm
przejechałem około 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy organoleptycznie sprawdzony ręką miał około 50/60 st C
dla 50/60 st C
1,3 = 1500 Ohm
2,4 = 570 Ohm
przejechałem ponownie 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy miał około 70/90 st C
dla 70/80 st C
1,3 = 800 Ohm
2,4 = 330 Ohm
czyli mozna powiedziec że zgodnie z książką serwisową - ale tam jest podane dla benzyny a ja mam 1.9 TDI - silnik AFN -
ksiązka pisze tak dla wielopunktowego wtrysku silnik 2E:
0*C - 5500 +-700 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1800 +-200 ohm
50*C - 800 +-100 ohm
80*C - 350 +- 50 ohm
100*C -200 +-25 ohm
nie wiem czy w dieslach są inne czujniki ale mnie w salonie Zasady zeznali ze dla AFN powinien byc czujnk o oznaczeniu: 6U0919501B (koszt 88 PLN)
teraz sprawdzam co sie dzieje po zwarciu styków
styk nr 4 podłaczony jest bezpośrednio do masy..
zwieram styk 1 do masy i co .... załacza się wentylator ...
zwieram 2 do masy - wskazówka temperaturywychyla się na maxa - czyli wskaźnik dobry ..
sprawdziłem przejście ze styku 4 do masy - OK - na wszelki wyczyściłem końcówki przykręcone do masy i nic
Skoro tak to wnioski sa takie że
styki 1 i 3 (dolne) odpowiadają za włączenie wentylatora - nie wiem, może jest jeszcze bimetal (dodatkowy czujunik przy chłodnicy jak ktos tu pisał..
a styki 2 i 4 (górne ) sterują wskazówką
skoro tak to nie wiem dlaczego u mnie się ona nie wychyla ! przy 300 Ohm (tyle zmierzyłem) powinna się już wychylić, a ona ledwo co drgnie jak silnik jest porządnie rozgrzany...
inna sprawa to rózne wartości rezystancji dla styków 2,4 i 1,3 ale podejrzewan że może tak ma być coby się wiatrak później załączał...
problem pozostał - niepotrzebnie wymieniłem termostat na wahlera no i teraz nie wiem czy pakować kase w czujnik...
Pomimo że silnik rozgrzany i ciepło w środku jeżdzenie z leżącą wskazówką temp. mnie juz drażni.. a nie wiadomo tez czy mi się właczy odpowiednio wentylator co może grozić przegrzaniem silnika..
prosze o porade bo wszystko jest niby OK a jednak nie jest - może ktoś w Wawie może zaradzić?
może ktos ma porządną książke do diesla AFN - albo dane tego czujnika który wczesniej opisałem..bo nie wiem co jest nie tak - czujnik czy wskaźnik ?
w załączeniu fotki - może się komuś przydadzą..
Wartości rezystancji czujnika zamieścił artus:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
U mnie jest termostat po wymianie, silnik nagrzewa się OK, ogrzewanie dział bardzo wydajnie jednak wskaźnik ledwo odrywa się od słupka... wcześniej jak nie było mrozów wskazywał maksymalnie do 60 stopni...
dzisaj pomierzyłam swój czujnik.. pogrzebałem troszke - wiem juz duzo wiecej ale dalej nie naprawiłem....
a więc moje pomiary zacząłem przy -5 st C
w czujniku są 2 pary styków 1 i 3 (na dole) oraz 2 i 4 (na górze)
mierzyłem obie pary
dla -5st C
1,3 = 17000 Ohm
2,4 = 7000 Ohm
przejechałem około 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy organoleptycznie sprawdzony ręką miał około 50/60 st C
dla 50/60 st C
1,3 = 1500 Ohm
2,4 = 570 Ohm
przejechałem ponownie 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy miał około 70/90 st C
dla 70/80 st C
1,3 = 800 Ohm
2,4 = 330 Ohm
czyli mozna powiedziec że zgodnie z książką serwisową - ale tam jest podane dla benzyny a ja mam 1.9 TDI - silnik AFN -
ksiązka pisze tak dla wielopunktowego wtrysku silnik 2E:
0*C - 5500 +-700 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1800 +-200 ohm
50*C - 800 +-100 ohm
80*C - 350 +- 50 ohm
100*C -200 +-25 ohm
nie wiem czy w dieslach są inne czujniki ale mnie w salonie Zasady zeznali ze dla AFN powinien byc czujnk o oznaczeniu: 6U0919501B (koszt 88 PLN)
teraz sprawdzam co sie dzieje po zwarciu styków
styk nr 4 podłaczony jest bezpośrednio do masy..
zwieram styk 1 do masy i co .... załacza się wentylator ...
zwieram 2 do masy - wskazówka temperaturywychyla się na maxa - czyli wskaźnik dobry ..
sprawdziłem przejście ze styku 4 do masy - OK - na wszelki wyczyściłem końcówki przykręcone do masy i nic
Skoro tak to wnioski sa takie że
styki 1 i 3 (dolne) odpowiadają za włączenie wentylatora - nie wiem, może jest jeszcze bimetal (dodatkowy czujunik przy chłodnicy jak ktos tu pisał..
a styki 2 i 4 (górne ) sterują wskazówką
skoro tak to nie wiem dlaczego u mnie się ona nie wychyla ! przy 300 Ohm (tyle zmierzyłem) powinna się już wychylić, a ona ledwo co drgnie jak silnik jest porządnie rozgrzany...
inna sprawa to rózne wartości rezystancji dla styków 2,4 i 1,3 ale podejrzewan że może tak ma być coby się wiatrak później załączał...
problem pozostał - niepotrzebnie wymieniłem termostat na wahlera no i teraz nie wiem czy pakować kase w czujnik...
Pomimo że silnik rozgrzany i ciepło w środku jeżdzenie z leżącą wskazówką temp. mnie juz drażni.. a nie wiadomo tez czy mi się właczy odpowiednio wentylator co może grozić przegrzaniem silnika..
prosze o porade bo wszystko jest niby OK a jednak nie jest - może ktoś w Wawie może zaradzić?
może ktos ma porządną książke do diesla AFN - albo dane tego czujnika który wczesniej opisałem..bo nie wiem co jest nie tak - czujnik czy wskaźnik ?
w załączeniu fotki - może się komuś przydadzą..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ooooo to własnie tego mi było potrzeba
skąd zdobyc takie autodata ?
ja na pewno zwierałem styki 2 i 4 to widac na zdjęciu - gdzie jest załozona pętla...
skoro jednak jest tak jak podałeś no to nie ma siły czujnik przekłamuje...
u mnie jest 800 ohm przy około 80 st czyli przy normalnej pracy (faktycznie 90 st C)wskazówka ledwo się odchyla bo rezystanacja pewno by była z 700 ohm..
Początkowo zastanawiałem się czy wtyczka nie jest odwrotnie załozona ale mozna ją założyc tylko w jeden sposób bo czujnik ma z lewej strony 2 wypusty..
tak czy owak czujnik na pewno jest wadliwy...
pytanie tylko czy ktoś wie co jest na stykach 2 i 4 (górne styki) które u mnie pokazują tak jak napisane jest ze maja pokazywać 1 i 3...
no i jak wyjasnic maksymalne wychylenie wskazówki przy zwarciu styków 2 i 4 ?
w każdym razie dzieki za pomoc zajrze tam jeszcze jutro coby sie upewnic..
skąd zdobyc takie autodata ?
ja na pewno zwierałem styki 2 i 4 to widac na zdjęciu - gdzie jest załozona pętla...
skoro jednak jest tak jak podałeś no to nie ma siły czujnik przekłamuje...
u mnie jest 800 ohm przy około 80 st czyli przy normalnej pracy (faktycznie 90 st C)wskazówka ledwo się odchyla bo rezystanacja pewno by była z 700 ohm..
Początkowo zastanawiałem się czy wtyczka nie jest odwrotnie załozona ale mozna ją założyc tylko w jeden sposób bo czujnik ma z lewej strony 2 wypusty..
tak czy owak czujnik na pewno jest wadliwy...
pytanie tylko czy ktoś wie co jest na stykach 2 i 4 (górne styki) które u mnie pokazują tak jak napisane jest ze maja pokazywać 1 i 3...
no i jak wyjasnic maksymalne wychylenie wskazówki przy zwarciu styków 2 i 4 ?
w każdym razie dzieki za pomoc zajrze tam jeszcze jutro coby sie upewnic..
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Witam
mam pytanko odnosnie pomiarow rezystancji.
Czy miernikiem mierzy sie wartosci na kostce miedzy stykami 1 i 3 czy moze w drugiej czesci kostki ktora akurat w moim przypadku jest umiejscowiona w obudowie termostatu?
1,6 ABU
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
PS. chcialem umiescic fotke, ale niestety niemoge
mam pytanko odnosnie pomiarow rezystancji.
Czy miernikiem mierzy sie wartosci na kostce miedzy stykami 1 i 3 czy moze w drugiej czesci kostki ktora akurat w moim przypadku jest umiejscowiona w obudowie termostatu?
1,6 ABU
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
PS. chcialem umiescic fotke, ale niestety niemoge
- Przemo440
- Forum Master
- Posty: 1971
- Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
- Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
- Kontakt:
[quote="ultradźwięk"]Witam
mam pytanko odnosnie pomiarow rezystancji.
Czy miernikiem mierzy sie wartosci na kostce miedzy stykami 1 i 3 czy moze w drugiej czesci kostki ktora akurat w moim przypadku jest umiejscowiona w obudowie termostatu?
1,6 ABU
kostka to tylko idzie na licznik i na komputer rezystancje mierzy sie na samym czujniki przy termostacie
mam pytanko odnosnie pomiarow rezystancji.
Czy miernikiem mierzy sie wartosci na kostce miedzy stykami 1 i 3 czy moze w drugiej czesci kostki ktora akurat w moim przypadku jest umiejscowiona w obudowie termostatu?
1,6 ABU
kostka to tylko idzie na licznik i na komputer rezystancje mierzy sie na samym czujniki przy termostacie
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tak tez myslalem tylko mnie zmylilo to zdjecie powyzej
dzieki
PS. kto pyta nie bladzi
[ Dodano: Sro Sty 18, 2006 19:00 ]
Witam ponownie
Jeżeli te dane od kolegi Adamtd również dotyczą silników benzynowych a co za tym idzie i mojego 1,6 ABU, wiem juz ze u mnie także czujnik jest walnięty
Otóż wskazówka na około:
72 stopniach - 256 Ohm
65 stopniach - 320 Ohm
tak więc wynika że wskażnik przekłamuje o jakieś 15-20 stopni
Szkoda że nikt wczesniej nie poruszył tego tematu chciażby w pytaniach o termostat. Ja wymienialem i jak sie teraz okazuje niepotrzebnie.
PS. Czy czujnik do mojego silnika tez tyle kosztuje, czyli 88 złotych?
Pozdrawiam
dzieki
PS. kto pyta nie bladzi
[ Dodano: Sro Sty 18, 2006 19:00 ]
Witam ponownie
Jeżeli te dane od kolegi Adamtd również dotyczą silników benzynowych a co za tym idzie i mojego 1,6 ABU, wiem juz ze u mnie także czujnik jest walnięty
Otóż wskazówka na około:
72 stopniach - 256 Ohm
65 stopniach - 320 Ohm
tak więc wynika że wskażnik przekłamuje o jakieś 15-20 stopni
Szkoda że nikt wczesniej nie poruszył tego tematu chciażby w pytaniach o termostat. Ja wymienialem i jak sie teraz okazuje niepotrzebnie.
PS. Czy czujnik do mojego silnika tez tyle kosztuje, czyli 88 złotych?
Pozdrawiam
Jak nie zapomne to jutro Ci to sprawdze (z moją pamięcią cienko to jakby co mi przypomnij)ultradźwięk pisze:Jeżeli te dane od kolegi Adamtd również dotyczą silników benzynowych a co za tym idzie i mojego 1,6 ABU, wiem juz ze u mnie także czujnik jest walnięty
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
czujnik jest czujnik i pokazuje temperature wiec chyba dla benzyny jest taki sam...Przemo440 pisze:tez tak kosztuje bo jest 4 pinowy niestety takie juz sa w abuultradźwięk pisze:Tak tez myslalem tylko mnie zmylilo to zdjecie powyzej
PS. Czy czujnik do mojego silnika tez tyle kosztuje, czyli 88 złotych?
mnie cały czas nurtuje pytanie do czego są piny 2 i 4 - jaka na nich powinna być rezystanacja - u mnie po zwarciu wskazówka wychyla sie na maxa???
z moich testów wynika że czujnik też ma wpływ na załączanie wentylatora...
- ultradźwięk
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
też mi się tak wydaje ale nasze niepweności rozwieje post Adamtd, któremu się przypominamcowboy pisze:czujnik jest czujnik i pokazuje temperature wiec chyba dla benzyny jest taki sam...
I jeszcze jedna sprawa czy czujnik do mojego autka to ten czujnik?
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81067426
Góra wygląda tak samo ale nie wiem czy się czymś te czujniki nie różnią?
Pozdrawiam
ten z alegro ma oznaczenie: 357 919 501A
mnie w ASO u Zasady zeznali że do silnika AFN jest 6U0 919 501B
z wyglądu jednakowe...aczkolwiek trzeba by sprawdzić funkcjonalność styków 2,4 i 1,3 oraz wartości rezystancji..
może okazać się że są zamienne lub na tyle podobne że nie awrto dawać 88 zeta w ASO..
[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 11:33 ]
a tu jest za 17 zeta
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81370156
mnie w ASO u Zasady zeznali że do silnika AFN jest 6U0 919 501B
z wyglądu jednakowe...aczkolwiek trzeba by sprawdzić funkcjonalność styków 2,4 i 1,3 oraz wartości rezystancji..
może okazać się że są zamienne lub na tyle podobne że nie awrto dawać 88 zeta w ASO..
[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 11:33 ]
a tu jest za 17 zeta
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81370156
a nie lepiej o takim samym oznaczeniu kodowym?mazja pisze:nie wiem czy zauważyliście, że wokół czujnika jest kolorowy pasek - trzeba szukać czujnika o takim samym kolorze paska jak w zamontowanym (kolor chyba określa zakresy rezystancji)
po wyciągniećiu czujnika po kilku latach może juz tego koloru nie być
a poza tym po co 2 razy wyciągać czujnik?
pytanie czy te z allegro sie nadają?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości