Problem z nawiewem + parowanie szyb
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z nawiewem + parowanie szyb
Witam, mam problem z nawiewem, od wczoraj strasznie parują mi szyby, dopiero przy użyciu klimy przestają, na normalnym nawiewie niestety nie. Sprawdzałem klimatyzacje wyskakuje mi błąd 4FA (czyli: 4FA Stellmotor für Staudruckklappe 0x25). Po zdjęciu filtra pyłkowego z przodu pod maską okazało się że klapka stoi w jednym miejscu a przy zmianie w kabinie na obieg wewnętrzny to nawet nie drgnie. Co poradzicie na mój problem?
Golf 4 1.9 TDI 90 KW
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
ja ci napisze tak, jezdzisz na klimie i jak wyłączysz na krotki czas klime to szyby beda parowac to normalne.
Po włączeniu klimy wszystko sie osusza.
Żeby szyby nie parowały nalezy przed wyłaczeniem silnika wyłączyć klime na jakiś czas zeby przewiało wszystkie kanały. bo jak wiadomo klima daje zimne powietrze a wewnatrz jest goraco i robi sie wilgoć.
A więc para wodna która paruje
.
Po włączeniu klimy wszystko sie osusza.
Żeby szyby nie parowały nalezy przed wyłaczeniem silnika wyłączyć klime na jakiś czas zeby przewiało wszystkie kanały. bo jak wiadomo klima daje zimne powietrze a wewnatrz jest goraco i robi sie wilgoć.
A więc para wodna która paruje

vipenzo, przeczytaj sobie ten temat, powinno pomóc http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194458
[img]http://images33.fotosik.pl/227/6563aeda0fee4530.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/264743.png[/img]
MAXOIL Grodzisk Wlkp zaprasza, wymiany oleju, kompleksowe naprawy mechaniczne, hurtownia motoryzacyjna
da weiss man, was man hat:)
[img]http://images.spritmonitor.de/264743.png[/img]
MAXOIL Grodzisk Wlkp zaprasza, wymiany oleju, kompleksowe naprawy mechaniczne, hurtownia motoryzacyjna
da weiss man, was man hat:)
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
jak klima dlugo chodzi to bedzie zawsze parowac po jej wylaczeniu zwłaszcz wieczorem
jak by padła nagrzewnica to by ubywał płyn w chłodnicy i zaraz pojawiła by sie kontrolka na desce
klapki nic nie maja do parowania w lato, przeciez bez wlaczonego nawiewy w upalny dziec szyby nam nie zaparuja chyba ze na bzykanku
jak by padła nagrzewnica to by ubywał płyn w chłodnicy i zaraz pojawiła by sie kontrolka na desce
klapki nic nie maja do parowania w lato, przeciez bez wlaczonego nawiewy w upalny dziec szyby nam nie zaparuja chyba ze na bzykanku

chmurapawel pisze:jak klima dlugo chodzi to bedzie zawsze parowac po jej wylaczeniu zwłaszcz wieczorem
jak by padła nagrzewnica to by ubywał płyn w chłodnicy i zaraz pojawiła by sie kontrolka na desce
klapki nic nie maja do parowania w lato, przeciez bez wlaczonego nawiewy w upalny dziec szyby nam nie zaparuja chyba ze na bzykanku
Ciekawe teoria, co do klimatyzacji to się zgodze. Tylko skąd możesz wiedzieć jaką kolega w Koszalinie miał ostatnio pogodę wystarczy że deszcz popada i szyby będą parowały... Stawiam dalej na klapki, miałem taki sam problem, wyrobiła się zębatka w mechaniźmie sterowania klapek.
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 09:22 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.
bankowo winna klapka obiegu zamkniętego.. wrzucę linka do foto-porady jak to naprawić..tylko znajdę
oo jest... tu masz cały temat poświęcony nieszczęsnemu silniczkowi i zębatce które sterują ową klapką... bardzo częsta przypadłość w MKIV
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... by&start=0

oo jest... tu masz cały temat poświęcony nieszczęsnemu silniczkowi i zębatce które sterują ową klapką... bardzo częsta przypadłość w MKIV
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... by&start=0
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 11:28 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
a czytałeś to??..chmurapawel pisze:A wy odrazu do klapek
poza tym.. jeśli jest tak jak opisujesz, to każdy musiałby ciągle na klimie jeździć żeby mu szyby nie parowały. Ciekawe co by robili wtedy Ci co tej klimy w ogóle nie mająvipenzo pisze:Sprawdzałem klimatyzacje wyskakuje mi błąd 4FA (czyli: 4FA Stellmotor für Staudruckklappe 0x25). Po zdjęciu filtra pyłkowego z przodu pod maską okazało się że klapka stoi w jednym miejscu a przy zmianie w kabinie na obieg wewnętrzny to nawet nie drgnie.

temat znany i poruszany wiele razy
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
pojezdzij na klimie min przez 30min a potem zostaw samochod na godzine.
po przyjsciu i odpaleniu samego nawiewu bez klimy beda ci parowaly szyby przez moment, przynajmniej w wiekrzosci samochodów tak miałem.
Dobra niech bedzie klapka.
Tylko czego autor tematu nie pisze co dalej, doszedł czy nie doszedł.
Zero zainteresowania tematem przez autora.
Piszemy sami sobie
Pozdr
po przyjsciu i odpaleniu samego nawiewu bez klimy beda ci parowaly szyby przez moment, przynajmniej w wiekrzosci samochodów tak miałem.
Dobra niech bedzie klapka.
Tylko czego autor tematu nie pisze co dalej, doszedł czy nie doszedł.
Zero zainteresowania tematem przez autora.
Piszemy sami sobie
Pozdr

Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 11:47 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.
Fajnie, dzięki za zainteresowanie tematem i oczywiście pomoc mi!EnJoy pisze:bankowo winna klapka obiegu zamkniętego.. wrzucę linka do foto-porady jak to naprawić..tylko znajdę![]()
oo jest... tu masz cały temat poświęcony nieszczęsnemu silniczkowi i zębatce które sterują ową klapką... bardzo częsta przypadłość w MKIV
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... by&start=0
W sobotę rozbiorę trochę autka i dostanę się do tego silniczka aby sprawdzić. Oczywiście poinformuję na bieżąco!
Jeszcze raz dziękuje!
Golf 4 1.9 TDI 90 KW
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 19:19
- Lokalizacja: ostrów wlkp
dolacze sie do tematu mam ten sam problem z parowaniem szyb tylko juz wiem ze to przez ten silniczek ktory steruje obiegiem wewnetrznym i zewnetrznym. zamyka do polowy a potem nie moze wrocic do pozycji otwartej pewnie jakis trybik sie wyrobil bo recznie idzie lekko mam takie pytanko jak ten silniczek wyciagnac trzeba cos jeszcze demontowac bo dojscie jest kiepskie
maciejmarta w temacie który tu wrzuciłem jest wszystko pokazane
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... y&start=15

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości