szarpie kierownicą [MK2]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

szarpie kierownicą [MK2]

Post autor: Łyskacz » śr sty 18, 2006 02:18

Witam !!!Tak jak w temacie...
skręcając w prawo (ostatnio również w lewo) słyszę łomot jakby ktoś walił dużym młotkiem w elementy zawieszenia...A przy okazji WYRYWA mi kierownice z rąk :niewiem: Przeguby są OK!!! Problem ten pojawia sie nagle i tak samo znika(najczęsciej po długim postoju).....Znajomy mechanior powiedział ze to moze być poduszka pod silnikiem.....Jak myślicie ma racje????A może macie podobne doświadczenia????troche mam mało kasy akurat i nie chce ładować kaski na niepotrzebne częsci...Poradzcie coś może ktoś akurat miał to co ja.... :kufel:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
WRHZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: czw gru 09, 2004 01:10
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: WRHZ » śr sty 18, 2006 08:14

Jesli przeguby ok to moze byc poducha pod silnikiem (w mkII nie sa drogie) albo moze swozen wywalony jest lub koncowka drazka.. wszystko mozna sprawdzic i nie wymieniac w ciemno :pub:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 18, 2006 09:07

Raczej coś w układzie kierowniczym lub zawieszeniu niż poducha pod silnikiem. Nie bardzo widzę związek uszkodzonej poduchy z wyrywaniem kierownicy.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » śr sty 18, 2006 10:12

bodzio_j pisze:Raczej coś w układzie kierowniczym
może maglownica???


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

greg

Post autor: greg » śr sty 18, 2006 12:51

polecam rozebrać gumy - osłony przegubów - ze smaru robi się klucha która powoduje właśnie takie bicie z szarpaniem kierownicą. Wyjąć przeguby zewnętrzne - wymyć i od nowa przesmarować.



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » śr sty 18, 2006 23:56

ja mialem amory wywalone max - na zakrecie - czyli skrecone kola - to trzaslo kierownica i tracilem kontrole prawie nad autkiem....tak samo po wjechaniu w dziure - tak jakby przez sek mialem wrazernie ze auto zatrzymuje sie na moment i trzesie nim strasznie .... przewalone... tak jezdzilem az wywralo wachacz z beli z przodu - cala zawiecha do roboty


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » czw sty 19, 2006 03:28

greg pisze:polecam rozebrać gumy - osłony przegubów - ze smaru robi się klucha która powoduje właśnie takie bicie z szarpaniem kierownicą. Wyjąć przeguby zewnętrzne - wymyć i od nowa przesmarować.
dokladnie. ja mialem to samo jajo. i to jeszcze w trasie mi wyszlo bicie kierownicy masakryczne. pozniej przeszlo. ale strachu sie najadlem. okazalo sie ze jedne z przegubow byl OK a przy okazji smar sie potentegowal i go przylapywalo.

jesli to nie to to moze lozyska w piastach? ale te bys juz dawno slyszal...

pzdr
Marek


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw sty 19, 2006 11:40

OK!Dzięki za pomoc!!!Czyli szrpanie kiera może być spowodowane smarem w manżecie ale jak wyjasnić łomot wydobywajacy sie podczas skręcania???Wali tylko wtedy kiedy samochod jest na biegu jak wcisnę sprzęgło to od razu przestaje łomotać....
Pozdro :kufel:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » czw sty 19, 2006 11:48

Witam!! podepne się do tematu bo mam to samo dokładnie, ale u mnie jeszcze podczas cofania jest tykanie, jak jest na biegu gdy wyłącze bieg i leci do tyłu na luzie jest ok. POMOCY!!!



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » czw sty 19, 2006 12:01

jak lomocze na skreconych kolach przy przenoszeniu napedu z silnika na kola lub odwrotnie to na 100% sa wywalone przeguby. jesli Cie nie stac chwilowo na nowki, nie masz innych uzywek a potrzebujesz to zrobic na szybkensa tymczasowke lub chcesz byc pewien ze to zeczywiscie to i nie boisz sie usmarowac to zamien przeguby wewnetrzne lewy z prawym. albo sie od razu rozsypie albo jeszcze na tym pojezdzisz i to nawet zdrowo.

pzdr
Marek


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw sty 19, 2006 12:46

ja miałem dokładnie to samo co ty, a mianowicie wyrywało mi kierownicę z ręki przy skręcie, przyczyną było to że pękł kapciuch(osłona) na przegubie i cały smar został wymyty przez wodę i zacinał sie przegub, radzę Ci sprawdż kapciuchy na przegubach i nasmaruj od nowa(jeżeli masz to co ja, to jak tego nie zrobisz to raz dwa zajedziesz przeguby)


:-k ...

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » czw sty 19, 2006 13:21

OK dzięki za porade WAM wszystkim !!!No to goferek będzie delikatnie traktowany bo do końca miesiąca musi wytrzymać:((((


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » czw sty 19, 2006 13:52

:D tnx :)


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » pt lut 03, 2006 12:23

Autko zrobione:)))
Usterka: prawy przegób zewnętrzny wywalony i rozerwana przednia poduszka silnika
Dzięki za pomoc w temacie :kufel: :kufel: :kufel:


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 379 gości