GOLF II ciagle problem z hamulcami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

GOLF II ciagle problem z hamulcami

Post autor: Boosterpl » wt sty 17, 2006 01:11

Witam, w moim golfiku 1.3 '86 mam bardzo slabe hamulce, trzeba bardzo mocno wcyskac zeby wogole zachamowalo z piskiem, wymienilem ostatnio szczeki w tylnych bebnach i od tamtej pory pedal hamulca zapada sie do polowy bez zadnego efektu. Odpowietrzalem uklad juz ze 3 razy - jest ciut lepiej. ale dalej zahamowac z piskeim ciezko nawet na sniegu. Po wylaczeniu silnikia i podpompowaniu pedal twardnieje, ale jak juz odpale to znow do polowy sie zapada :/ Czy musze wymieniac pompe czy moze serwo? Jak sie powinno fachowo odpowietrzac przy wlaczonym silniku czy zgaszonym? (probowalem tak i tak).



vwfun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob paź 29, 2005 00:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: vwfun » wt sty 17, 2006 01:40

a czy ustawiales samoregulator po wymianie szczek z tylu??to jest taka mala srubka ktora w sumie odpowiada za to by samocodzik zazal hamowac.talk m i sie przynajmniej wydaje i moze w tym trkwi poblem.a plynu nie gubi??



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sty 17, 2006 05:35

Boosterpl pisze:ale jak juz odpale to znow do polowy sie zapada :/ Czy musze wymieniac pompe czy moze serwo? Jak sie powinno fachowo odpowietrzac przy wlaczonym silniku czy zgaszonym? (probowalem tak i tak).
Jeśli podpompujesz na zgaszonym silniku a później włączysz silnik i pedał się zapada to jest dobrze, serwo zaczyna działać. Przyczyna słabych hamulców szukałbym z przodu. Może klocki są już wyjechane, może niedokładnie jest odpowietrzony przód, może też być niedrożny przewód hamólcowy.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt sty 17, 2006 07:46

Vwfun ma rację najpierw ustaw dobrze samoregulatory z tyłu a potem dalej szukaj



Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » wt sty 17, 2006 10:26

z tylu samoregulator? gdze on jest dokladniej? przy wymianie szczek jedyne co wygladalo na samoregulator to klin ze sprezynka i nic tam wiecej nie bylo zadnych srobek regulujacych same szczeki i sprezyny?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 17, 2006 10:33

No właśnie w mk1, mk2 i mk3 samoregulatorem jest klin, który sam się ustawia. Działa on przy wciskaniu hamulca i kończy ustawiać jak szczęki dojdą prawie do bębnów. Według mnie to masz padniętą pompe i przepuszcza ona płyn między sekcjami. Załóż inną pompe i powinno się uspokoić. Poodkręcaj też przewody od pompy i kół i sprawdź ich drożność dmuchając w przewód. Jak płyn zacznie lecieć szybciej to przewód drożny, a jak nie to zatkany.



gor7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 21, 2005 15:49
Lokalizacja: augustów
Kontakt:

Post autor: gor7 » wt sty 17, 2006 14:14

U mnie przyczyna słabych hamulcósw była walnięta podstawa gaźnika.Tz. łapał lewe powietrze. U znajomego przyczyną było rozwarstwienie przewodów hamulcowych. Przyczyn jest wiele a cięzko tu je rozwiązać.


vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw

misiuna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt gru 23, 2005 18:19
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Post autor: misiuna » wt sty 17, 2006 14:51

Ja stawiam na pompke mialem to samo da sie dokupic zestaw naprawczy i zrobic to samemu nie pamietam ceny ale nie jest wielka.



pajakgdynia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: pt gru 30, 2005 14:15
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pajakgdynia » wt sty 17, 2006 19:49

Skoro okładziny nowe..

1. Cylinderki..
2. Tarcze i klocki wymagają wymiany..
3. Jak nie gubisz płynu ani nie zapowietrza się.. to przewody raczej ok.
4. Jak się powoli zapada pedał (aż do podłogi).. to pompa..
5. Jak się zapada do pewnego momentu a potem twardy jak cegła, to vacum pompa..

Możliwe jeszcze polaczenie 4 i 5.. Ciekawe jako kolejna usterka mnie czeka (znaczy się, jeszcze o czym nie wiem ;) )

A tarcze z tyłu "tylko zwalniają". Blokują się przy naprawdę małych prędkościach (ciekawe co chciałem zrobić skrzyni "zwalniając" silnikiem *awaryjnie* na 1ce..)



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 17, 2006 20:35

A jak tam Ci wspomaganie (serwo działa)??? Co Ci się dzieje z pedałem jeśli odpalisz silnik na wciśniętym hamulcu - opada czy nie? Bo jak nie, to strasznie źle z serwem.
I faktycznie jeśli nie to, to trzeba szukać z przodu, bo z tyłu to hamulce są słabiuutkie zgodnie z ECE 13.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sty 17, 2006 20:58

Boosterpl pisze:Po wylaczeniu silnikia i podpompowaniu pedal twardnieje, ale jak juz odpale to znow do polowy sie zapada :/ Czy musze wymieniac pompe czy moze serwo? Jak sie powinno fachowo
Pierwszy objaw - podpompowanie i twardnienie pedału ( powinien w miarę pompowania być coraz wyżej) to typowy objaw zapowietrzenia. (możliwe są inne przyczyny, ale ta jest chyba najczęstsza). Jeśli po zapaleniu silnika pedał się zapada to znaczy , że serwo działa. Nie opada na podłogę więc pompa jest raczej dobra.Wyciek też powodowałby "pedał na podłodze" Stawiam na zapowietrzenie przodu, zakładając, że klocki są dobre.

[ Dodano: Wto Sty 17, 2006 20:00 ]
Boosterpl pisze:Jak sie powinno fachowo odpowietrzac przy wlaczonym silniku czy zgaszonym? (probowalem tak i tak).
Zgaszonym



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » śr sty 18, 2006 00:56

panowie ja mam chyba podpobny problem bo ja jade i wcisne hamulec to pedal leci mi do konca prawie. jak puszcze i nacisne go szybko jeszcze raz to juz lapie u gory. jutro modpale silnik na napompowanym hamulcu i zobacze. plyn ze zbiorniczka mi nie ucieka.


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » czw sty 19, 2006 02:54

Witam,
dzieki sliczne za wypowiedzi, w moim przypadku po wymianie cylinderkow nie wiele lepiej, co sie okazalo to z przedniego lewego przewodu lecialo za niskie cisnienie, byl czyms przytkany jakims syfem. Przy odpowietrzeniu deplem mocno w pedal az w koncu zachlapalem cala twarz mechanika plynem :D - odpuscilo syf wylecial co blokowal i juz jest dobrze :)



Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » czw sty 19, 2006 11:59

a jak sie odpowietrza hamulce??


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 367 gości