Drgania i wbiracje na pedałach i podłodze.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Drgania i wbiracje na pedałach i podłodze.

Post autor: Lennox » wt cze 09, 2009 07:13

Witajcie
Na wstępie przepraszam, że kontynuuję temat, który już kiedyś poruszałem na temat wibracji na karoserii z rury wydechowej.

Po odebraniu samochodu od mechanika (wymiana gumowych gniazd amortyzatorów – przód) na kierownicy, pedałach oraz podłodze od strony kierowcy występują drgania – rezonans, który obecny jest zarówno na postoju jak i w czasie jazdy.

W czasie postoju najbardziej odczuwalne jest to na kierownicy i pedale hamulca – gdy wciśnięty, natomiast w czasie jazdy na kierownicy, pedale gazu i na tej stopce przy lewej nodze (na lewo od sprzęgła).
Wymieniłem już wszystkie 3 poduszki na oryginały – nic to nie pomogło, poluzowywałem i trząsłem silnikiem sprawdzając czy to się ułożyło – dalej to samo.
Stoczyłem już kilka batalii reklamacyjnych z tym …… mechanikiem i co mi z tego jak mam zwalone auto :(
Zastanawiam się czy czegoś nie spierdzielili jak grzebali przy tych amortyzatorach za pierwszym razem. Usterka wówczas objawiała się tym że kiedy auto wjechało na nierówność coś trzaskało koło koła, stwierdzili wywalony „kielich gumowy amortyzatora” jak go wymienili to się zaczęło :(
Byłem u nich kilka razy oni się upierają, że to Diesel i że normalnym jest, że występują wibracje – zgoda – ale nie takie. Gdy się jeździ jednym autem to jakakolwiek zmiana w aucie jest wyczuwalna.

Bardzo Was proszę o jakieś sugestie – za miesiąc mam zamiar jechać na wakacje i wypadałoby doprowadzić auto do stanu normalności a jestem już bliski płaczu bo nie potrafię sobie z tym poradzić.
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 07:13 przez Lennox, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » wt cze 09, 2009 07:27

Ciezko powiedziec co to moze byc ale ja u siebie w mk 3 gti wymieniałem to co ty z amorami włacznie i wszystko jest ok bo sam to robiłem wiec wiem co mam .A ostatnio grzebałem przy kolegi golfie 19 diesel to podczas jazdy tez wystepuja wibracje na kierownicy i tak mysle ze albo ma zagieta felge albo cos innego lecz zauwazyłem ze ma calkowicie zniszczona poduszke skrzyni wiec to moze byc posrednia przyczyna. Lecz powodów moze byc wiele.Bo na prawej półosi jest taki specjalny opciaznik który mogł sie poluzowac. Ale to tez moze byc wina mechaników bo brobie przy autach i tak widzwe ze wiekszosc mechaników jak cos rozbiera i składa to jesli jakas czesc jest nie do konca potrzebna a ciezko jest ja pozniej zamontowac z powrotem to jej nie montuje a według mnie jak niemiec cos zamontował to ma byc bo kazda czesc swoja role pełni. Raz sie spotkałem z folfem w którym ktos usuną metalowy obciażnik zza silnika i przez brak tego auto tez miao drgania. I jeszcze pytanie do ciebie czy po tej wymianie tulei to ustawiali zbieznosc bo na 100 % sie rozregołowala


VW NA ZAWSZE

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » wt cze 09, 2009 07:56

Dzięki za podjęcie tematu.
Zbierzność była ustawiana w mojej obecności - więc za to jestem pewny. Niemniej jedak dziwi mnie bardzo że na postoju tak coś przenosi wibracje na pedały i kierwonicę. Poduszki na 100% mam nowe :(



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt cze 09, 2009 12:23

no właśnie poduszki nowe :grin: , u mnie było podobnie, na starych poduszkach silnik skakał przy ruszaniu lub jechaniu na luzie (za duży bieg) ale nie miał żadnych drgań na wolnych obrotach, wymieniłem wszystkie poduszki i się zaczęło, buda mi tak drgała że nie można było tego opanować, podstawa to zamontować silnik z jak najmniejszymi naprężeniami, naprężenia w układzie wydechowym też są bardzo ważne, jak pozbyłem się tych wszystkich naprężeń (poduszki już dwa lata siedzą w aucie :grin: ) to i tak mam drgania na karoserii i na kierownicy, mam taką opinię na ten temat, poduszki mocujące silnik i skrzynię sa z troszkę innych materiałów (twardszych) i albo potrzeba czasu aż się ułożą albo trzeba im pomóc, wczoraj wymieniałem olej w samochodzie i postanowiłem poprawić przednią poduszkę silnika, zdemontowałem ją (poluzowałem wszystkie poduszki, łatwiej wyciągnąć tą przednią) i wyczyściłem porządnie jej trzpień, gumę wypłukałem w benzynie, trzpień poduszki posmarowałem smarem grafitowym i wszystko złożyłem układając silnik bez naprężeń, no w końcu drgania na karoserii i kierownicy się zmniejszyły, jak efekt będzie długotrwały to drugą poduszkę też tak zrobię


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » wt cze 09, 2009 13:34

No tak tylko ja wymieniłem poduszki bo myślałem że to od nich - a po wymanie się okazało że nie :(
Więc czy to może być gdzieś przy amortyzatorze skoro ta grzebali ??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 331 gości