Witam wszystkich niedawno opisywałem jak to z powodu wycieku oleju z silnika siadła mi turbina. Znajomy mechanik powiedział ze nie warto regenerowac jeśli mam naprawiac sam ochód dla siebie to lepiej kupic nową turbinkę. Tak też zrobiłęm przez znajomego ściągnołem z niemiec orginalną tylko ze do silnika o mocy 110 km. Po załorzeniu wszystko było ok... była na dotarciu po przejechaniu około 600 km gdy jechałem sobie do pracy nagle auto straciło moc i za mną pojawiło się strasznie dużo białego dymu, ludzie az się zatrzymywali i chceli mi gasic samochód. Zaholowałem auto spowrotem i ten mechanik powiedział mi ze turbina siadła przez brak katalizatora ( i to przez to ze mam wspawaną w wydech strumiennicę i wydech 2.5 '' ) Potrzebuję dobrej rady pownieważ chcę ten samochód naprawioc dla siebie i jeszcze pare latek nim pojeździc. A i tak w ogóle zapomiałem napisac ze mam w nim program na 130 km. W najbliższym czasie chcę wymienic wtryski na 0.10 i pompę bo podobno ona sie nie przebije przez nie.
1) Czy ta turbina od silnika 110 km wtryski 0.10 i nowa pompa wystarczą by ten silnik osiągnoł napisane w programie 130 km ?
2) jeśli nie to co trzeba zmienic aby z seryjnego 90 km zrobic 130km??
3) czt ta strumiennica naprawdę mogła zaszkodzic w tak krótkim czasie nowej turbinie??
4) jaki powinien byc wydech do tak zwiększonej mocy silnika... ?
modyfikacja silnika 1.9 TDI z 90 km do 130 km
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
Witam, tak na wstępie.szarki87 pisze: jeśli nie to co trzeba zmienic aby z seryjnego 90 km zrobic 130km??
Aby uzyskać te 130 koni wystarczy założyć wtryski od np: ALH (110 koni w mk4), potem program (który podobno masz), wystroić i to wsio. Turbo seryjne i pompa również wystarczą na uzyskanie pożądanej mocy.
Przecież nie jesteś jedyny z wydechem przelotowym, wg. mnie nie ma to znaczenia na żywotność turba, to samo się tyczy strumienicyszarki87 pisze:3) czt ta strumiennica naprawdę mogła zaszkodzic w tak krótkim czasie nowej turbinie??
wydech - znajomy ma serie (wspomniane wtryski + program), ale skoro masz już przelot to dużo łatwiej jest. Seryjny wydech ,,dusi" silnik.szarki87 pisze:4) jaki powinien byc wydech do tak zwiększonej mocy silnika... ?
podłączam się do pytania, ciekaw jestem jaka była argumentacja p. mechanikastonefree pisze:A dlaczego turbiny nie warto regenerować? I w jaki sposób siadła, jak tłumaczył to z tym katalizatorem?
Nic już nie będzie takie same.
Witam!
Podepnę się pod wątek, moje dziecko natomiast straciło na mocy, tak mi się wydaję... jeszcze wczoraj jak jechałem na 3-ce i obroty przekroczyły 2200 czułem niesamowite przyśpieszenie, dzisiaj dzieje się to dopiero przy 3000obrotów/minutę. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Nic w silniku nie było ruszane itp... chodź wczoraj elektryk podczas sprawdzania kseonów szukał przetwornicy która była pod zbiornikiem z płynem do spryskiwaczy, odpiął zbiornik lecz wylała się 1/2 wody z niego na podstawę gdzie siedzi, pod nią jest intercooler, czy mogło to zaszkodzić?
Podepnę się pod wątek, moje dziecko natomiast straciło na mocy, tak mi się wydaję... jeszcze wczoraj jak jechałem na 3-ce i obroty przekroczyły 2200 czułem niesamowite przyśpieszenie, dzisiaj dzieje się to dopiero przy 3000obrotów/minutę. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Nic w silniku nie było ruszane itp... chodź wczoraj elektryk podczas sprawdzania kseonów szukał przetwornicy która była pod zbiornikiem z płynem do spryskiwaczy, odpiął zbiornik lecz wylała się 1/2 wody z niego na podstawę gdzie siedzi, pod nią jest intercooler, czy mogło to zaszkodzić?
Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!
Turbinka siadła przez brak oleju w slniku, ponieważ rozbiłem miskę olejową i jechałem kawałek bez oleju.... a powiedział ze nie warto regenerować jeśli chcę auto naprawić dla siebie ponieważ regenerowana to nie to samo... i jej żywotność jest sporo krótsza odnośnie katalizatora to powiedział ze ta nowa turbina co założył przez jego brak wkręcała się na zbyt wysokie obroty i to dla tego.... ( moim zdaniem g*wno prawda ale wolałem napisać do kogoś kto się zna żeby się wypowiedział... )
A i jeszcze mi teraz powiedział ze jesli nie bede miał tego katalizatora to on nie udzieli mi gwarancji na swoją robotę =( Bo ta nowa co mi zakładał i siadła to zareklamował i jest juz druga nowa...
Czyli mówicie ze to seryjne turbo co będe miał teraz założone wystarczy by silnik miał 130 km. ? nadmieniam ze to turbo co zakładam jest do silnika 110 km.
A i jeszcze mi teraz powiedział ze jesli nie bede miał tego katalizatora to on nie udzieli mi gwarancji na swoją robotę =( Bo ta nowa co mi zakładał i siadła to zareklamował i jest juz druga nowa...
Czyli mówicie ze to seryjne turbo co będe miał teraz założone wystarczy by silnik miał 130 km. ? nadmieniam ze to turbo co zakładam jest do silnika 110 km.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 238 gości