Jedynka ciężko wchodzi - skrzynia? sprzęgło ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Jedynka ciężko wchodzi - skrzynia? sprzęgło ?

Post autor: damiannn » sob sie 30, 2008 00:23

Witam,
GOLF 1.9 SDI 2002 rok.
podam wszystkie objawy i spostrzezenia odnosnie mojego problemu :).

1. 1 cieżko wchodzi po nocnym postoju wrecz jakby byla zablokowana - wydaje mi sie ze udaje mi sie ja wbic dopiero bo parokrotnym wysprzegleniu ale:
2. Sprzeglo nie zlizga sie, bierze wysoko, na wcisnietym sprzegle auto nie toczy sie do przodu.
3. Wchodzi znacznie lagodniej jak rozgrzeje auto. Nieraz wchodzi jak w maslo nieraz nie moge jej wbic - pare razy wysprzeglam i jest ok. Gdy dojezdzam w korku i redukuje do 1 tez nie ma problemu lub gdy auto sie toczy wtedy wchodzi.
4. Na zgaszonym silniku smiga ale zuwazylem dzisiaj rano ze byly problemy z wrzuceniem na zgaszonym 2 4 a 5 wrecz nie moglem wbic.
5. W czasie jazdy biegi nie wyskauja 3,4 i 5 wchodzi bez problemu. 2 tez zawsze wbije lecz czasami jest lekki opor i czuje jakbym 'pokonywal 2 zabki'.
6. Czasami przy przyspieszaniu widze ze drazek wysuwa sie nie znacznie do przodu a przy odejmownaiu gazu wraca do tylu (poduszka). Czy poduszka moglabyc przyczyna tych wszystkich problemow.
7. Wsteczny ok, nie strzela raz na 10 razy nie zaskoczy do konca ale to raczej kwestia tego ze nie docisne drazka w dol.
8. Ale np. dzisiaj po 8h pracy wsiadam do auta i weszla za pierwszym razem. Moze to jednak kwestia tej poduchy i zaleznosci tego jak auto stoi nierownosci itp. Ale czemu tylko z 1 bylby problem?

Co stawiacie? co zasugerowac mechaniorowi? To raczej kwestia jakies elementu sprzegla czy regulacji a niedaj boze sypiacej sie skrzyni?

Co moge zdiagnozowac samemu bez kanału? Oleju nie sprawdze. Mozecie poleciec ewentualnie jakis rzetelny serwis w Krakowie ktory zna sie na rzeczy?

Dzięki!



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Jedynka ciężko wchodzi - skrzynia? sprzęgło ?

Post autor: PinkFloyd » sob sie 30, 2008 00:27

U mnie było to samo, regulacja nie pomaga, wymiania oleju troszke, po prostu trafiłem na inf. w gazecie motoryzacyjnej ze dosc czesto juz po przebiegu 100 tys km w MK IV padaja synchronizatory najczesceij uzywanych biegów mi 1 , 2 a pozniej 3, Mozna poznac ze ponowne wysprzeglenie pomaga lub przy zmianie biegów idzie po zabkach. A najczesbiej padaja w silnikach diesla- no cóz wekrze przebiegi. Ponoc w Mk III nie było az takiego problemu. Cóż wymieniłem synchrozniatory i jak reka odjął.

[ Dodano: Sob 30 Sie, 2008 ]
I co było dziwne ze zmieniłęm na najleprzy olej i na ciepło po rozgzraniu chodziło lzej. Nawet nie podejrzewałem synchronizatorów. Mechanior mi powiedział ze to one i niektórzy wlewaja bardzo zadki olej np. do automata zeby jeszcze pojezdzic. Co było dziwne przed wymiana oleju biegi sie blokowały po zmianie na olej z automata przestały ale został lekii opór lub przełączanie po zabkach które mineło po wymianie synchronizatorów.
P.S nie wiem czemu po wymianie oleju na 75W90 było tak samo mimo ze był oryginał VW a na oleju z automata chodziło o 60% lepiej. Jezdziłęm tak z rok i nic sie nie stało. Przy wymianie synchroniztoró skrzyniai łozyska był ok
Ostatnio zmieniony sob sie 30, 2008 00:33 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

Post autor: damiannn » pn cze 08, 2009 22:26

Odświeżam swój temat. Minęło trochę czasu wymieniłem poduszkę/łapę pod skrzynia biegów ale problem nadal wystepuje. Ale zaobserwowałem coś nowego.
Stoję np. na światłach i cos mi buczy jakby kompresor od klimy a tu sie okazuje ze drażek ma luzy i obojetnie czy na luzie stoje czy na 1 ze sprzeglem to w zaleznosci od polozenia drązka cos buczy w skrzyni/silniku. Podciagne drazek reka do gory i cisza, albo przytrzymam do oporu w jakims kierunku (lewo prawo) rowniez cisza. Wyglada tak jakby byly luzy na drazku. Dodam ze skrzynia to DUS a wiec mechanizm plastikowo/metalowych łaczników.

Czy luzy na tych łącznikach mogą to spowodowac (ps. tak widzialem temat lacznikow przy tym typie skrzyn na forum) ? Ewentualnie, które elementy wybieraka od strony drążka mogą się wyrobić? Mój mechanizm:

Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 390 gości