Adaptacja przepustnicy w 1.8T AGU
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Adaptacja przepustnicy w 1.8T AGU
Temat wałkowany sporo razy ale mam w sumie chyba nietypowe pytanie. A mianowicie czyściłem ostatnio przepustnicę i mój mechanior powiedział, że skoro jest na linkę to nie ma potrzeby robić adaptacji. I generalnie z silnikiem nic się w sumie nie dzieje, no może oprócz tego, że po dłuższym postoju (np. po nocy jak jadę rano do pracy) jak odpalam to obroty przez 2-3 minuty na jałowym stoją na 1600-1700 rpm. Potem już się stabilizują i jest elegancko. I w sumie nie przejmowałbym się tym gdyby nie to, że przez przypadek trafiłem gdzieś na temat, który mnie zaprowadził tutaj:
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
Z czego wynika, że nawet jak jest linka to adaptację trzeba/można zrobić. Z tym, że jest "aneks", że:
"Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy."
Moje pytanie jest takie:
Czy AGU ma ten ISV? I czy w ogóle w AGU trzeba adaptować przepustnicę czy nie? Bo już słyszałem tyle opinii, że głupieję powoli. Generalnie tak jak mówię, nie przejmowałbym się tym gdyby nie te wysokie obroty po odpaleniu, których przed czyszczeniem nie było.
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
Z czego wynika, że nawet jak jest linka to adaptację trzeba/można zrobić. Z tym, że jest "aneks", że:
"Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy."
Moje pytanie jest takie:
Czy AGU ma ten ISV? I czy w ogóle w AGU trzeba adaptować przepustnicę czy nie? Bo już słyszałem tyle opinii, że głupieję powoli. Generalnie tak jak mówię, nie przejmowałbym się tym gdyby nie te wysokie obroty po odpaleniu, których przed czyszczeniem nie było.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Re: Adaptacja przepustnicy w 1.8T AGU
podwyższone obroty biegu jałowego które ustępują po przejechaniu ok. 1.000tyś km są efektem czyszczenia przepustnicy , a magia typu zwieranie klem to pomaga tylko w MK3Yuri pisze: gdyby nie te wysokie obroty po odpaleniu, których przed czyszczeniem nie było.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 457 gości