intercooler dziala w czasie postoju??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
intercooler dziala w czasie postoju??
no własnie??? Jest tam jakis wiatrak czy cos pod spodem intercoolera??? Jesli nie to moc jest ściśle uzalezniona od predkości i tem. otoczenia. Czyli jak ruszam z piskiem z miejsca to nie mam 80 kM??? i dlaczego zużycie paliwa w tebelach jest nieznacznie wyższe na niekorzyść intercoolera??? :niewiem:
Czy masz IC czy tez go niemasz to pełnej mocy tez nie uzyskujesz cały czas! Moc narasta stopniowo w miare wzrastania obrotów i swoje max osiąga kolo 4000-4500rpm w dieslu takim jak masz ty, podobnie jest z momentem obrotowym tyle ze jego max jest gdzies kolo 2500rpmopcyy pisze:Czyli jak ruszam z piskiem z miejsca to nie mam 80 kM
Przy IC jest wieksze napełnienie cylindrów powietrzem to co za tym idzi mozna spalic wiecej paliwa i pompa jest wyregulowana pod IC czyli ma wiekszą dawke i to dlatego spalanie silnika wyposarzonego w IC jest nieco wieksze od analogicznego silnika bez ICopcyy pisze:dlaczego zużycie paliwa w tebelach jest nieznacznie wyższe na niekorzyść intercoolera???
IC działa cały czas tyle ze na biegu jałowym przepływa przezeń mało powietrza a to ze stoisz powoduje tylko tyle ze ma on mniejszą sprawność ale to wystarcza. Co do temperatury zewnętrznej to im ona nizsza to sprawnosc IC rosnie.intercooler dziala w czasie postoju??
Ale tak ogólnie to co do wpływu IC na osiągi silnika to nie przypisywałbym mu nazbyt istotnej roli bowiem powoduje on w zasadzie mizerną poprawe mocy ale zwieksza zakres obrotów przy których osiągany jest max moment obrotowy i poto jest w zasadzie IC !
Nie jestem pewien czy tak właśnie jest. IC poprawia osiągi przy wysokiej temperaturze powietrza. Wynika to z praw fizyki. Zawartość tlenu w ciepłym powietrzu jest mniejsza niż w zimnym. A to właśnie ilość tlenu ma znaczenie. Podobnie rzecz ma się z filtrami stożkowymi. Montowane w komorze silnika mogą zasysać gorące powietrze i pogorszyć osiągi.Arcturus pisze:Co do temperatury zewnętrznej to im ona nizsza to sprawnosc IC rosnie.
Dziwne stwierdzenie.Arcturus pisze:Ale tak ogólnie to co do wpływu IC na osiągi silnika to nie przypisywałbym mu nazbyt istotnej roli bowiem powoduje on w zasadzie mizerną poprawe mocy
Co do roli IC masz rację, ale poc o chłdzić zimne powietrze? Nie wchodzi więcej, tylko zimne powietzre zawiera więcej tlenu który jest niezbędny do spalania. Powietrze zasysane z atmosfery powinno mieć dość ściśle określoną temperaturę. Może zauważyłeś np. w Polonezie , że jest tam rura która zasysa CIEPŁE powietrze.Po rozgrzaniu silnika termostat przymyka klapkę i zasysa też trochę zimnego. Optymalna temp to chyba ok.45st.A schładzanie powietrza o temp -20 to nieporozumienie.opcyy pisze:Intercooler po to jest by właśnie chłodzil powietrze z turbiny bo zimnego wiecej wejdzie do cylindrów
bodzio_j pisze:Co do roli IC masz rację, ale poc o chłdzić zimne powietrze?
wcale nie jest zimne - kto chce niech sie przekona jaka temp ma IC po mocnym butowaniu - radze to robic w rękawiczkach. IC ma za zadanie poprawic to co psuje turbina w czasie kompresowania powietrza, sam IC mocy nie doda jedyne co, to pomoże jej nie tracic.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości