Kopci na niebiesko

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » śr sie 30, 2006 14:13

Tommi - Kozmo pisze:mam pytanko a czy przy uszczelniaczach nie było by widać śladów oleju w kolektorze??
W kolektorze to może i nie ale w kanałach w głowicy i owszem - widać jak cholera :grin:

Też mi po dłuższym postoju zakopcił na niebiesko i oleju prawie nie brał (ok 0,8l /10kkm, przebieg 240kkm) - po wymianie uszczelniaczy brak śladów dymku :okej:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

tomiiw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw cze 29, 2006 14:01
Lokalizacja: szczytna
Kontakt:

Post autor: tomiiw » czw sie 31, 2006 16:12

Witam,słuchaj jeśli kopci na niebiesko to napewno bierze jakieś ilości oleju,sprawdz gumki na olejaczach,kopcenie na czarno to za bogata mieszanka


TOMIIW

Tommi - Kozmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sie 29, 2006 23:53
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tommi - Kozmo » czw sie 31, 2006 23:00

Mam kolejne pytanie! a w zasadzie 2 pytania:
1. jakie powinno być ciśnienie w silniku 2e bo mechanik mówił, że okolice 14 barów jest za wysokie i że ten silnik powinien mieć 10
2. czy do wymiany uszczelniaczy potrzeba zdejmować głowice itd?czy da sie to zrobić prościej



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pt wrz 01, 2006 00:05

do wymiany uszczelniaczy nie trzeba ściągać głowicy!
pozdro!



Awatar użytkownika
Ivanhoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lis 07, 2005 20:34
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Ivanhoe » pt wrz 01, 2006 00:08

Tommi - Kozmo pisze:Mam kolejne pytanie! a w zasadzie 2 pytania:
1. jakie powinno być ciśnienie w silniku 2e bo mechanik mówił, że okolice 14 barów jest za wysokie i że ten silnik powinien mieć 10
2. czy do wymiany uszczelniaczy potrzeba zdejmować głowice itd?czy da sie to zrobić prościej
Ad1. Zawsze czytałem na forum, że im wyższe ciśnienie tym lepiej. Dziwne troche co mówi ten mechanik, ale może niech wypowiedzą się inni koledzy z forum, może rzeczywiście tak jest. Też mam silnik 2E, na wszystkich cylindrach mam po 11.5. Ważne jest żeby było wszędzie równe.
Ad2. Do wymiany uszczelniaczy nie trzeba ściągać głowicy, są inne sposoby. Nie daj się na to namówić, bo wpakujesz się w niepotrzebne koszty, jeżeli oczywiście zależy ci tylko na wymianie uszczelniaczy.



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » pt wrz 01, 2006 07:22

Tommi - Kozmo pisze:Mam kolejne pytanie! a w zasadzie 2 pytania:
1. jakie powinno być ciśnienie w silniku 2e bo mechanik mówił, że okolice 14 barów jest za wysokie i że ten silnik powinien mieć 10
2. czy do wymiany uszczelniaczy potrzeba zdejmować głowice itd?czy da sie to zrobić prościej
z tego co pamietam to powinienes miec cisnienie takie jak ADZ czyli norma jaka podaje producent to 10-13....jak masz 14 i w miare równo na wszystkich to tylko pozazdroscic....u mnie jest 12,5 praktycznie na kazdym na jednym 13 i wedlug spechalistów mam silnik w super stanie....aha skoro masz takie cisnienie to moze planowales glowice??



Tommi - Kozmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sie 29, 2006 23:53
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tommi - Kozmo » pt wrz 01, 2006 08:35

Faktycznie, głowica była planowa przy wymianie pierścieni



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » pt wrz 01, 2006 12:48

Tommi - Kozmo pisze:Faktycznie, głowica była planowa przy wymianie pierścieni
to teraz wiesz skad takie wysokie sprezanie...



Tommi - Kozmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sie 29, 2006 23:53
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Tommi - Kozmo » pt wrz 01, 2006 13:33

to znaczy, ze powinienam do odpreżyć (jak radzi mi mechanik) czy zostawić tak jak jest



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pt wrz 01, 2006 13:52

Ja zostawiłbym jak jest (sprężanie) w końcu wg ksiązki nominalne to 1,0-1,3 MPa, a skoro Ty masz 1,4 więc nie jest to jeszcze disel :grin: (należy tez wziąc poprawkę na ew. błąd odczytu cisnieniomirza)


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » śr cze 04, 2008 17:38

Mam problem w ADZ od czasu do czasu przy zapalaniu poleci niebieski dymek średnio raz na dwa tygodnie. Podczas jazdy nie zauważyłem żeby kopcił. Co do brania oleju to nie wiem dokładnie bo mialem wycieki z uszczelki pod pokrywą zaworów oraz czujnika oleju. Mogę stwierdzić że silnik pracuje równo zapala od pierwszego strzału. Co do dynamiki to ciezko mi coś jednoznacznie stwierdzić V max to 180km/h w aucie jest instalka LPG.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Pablos891
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob sie 25, 2007 10:27
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pablos891 » sob wrz 06, 2008 08:33

Witam, u mnie jest podobna sytuacja z kopceniem. Zawsze rano auto puszcza chmurę (niestety nie potrafię rozróżnić koloru - chyba niebieski :P). Dym wydobywa się przez ok 10 sekund po odpaleniu. W czasie jazdy nie kopci, prócz sytuacji gdy dłużej hamuje silnikiem (np. 1 km z górki) - wtedy zaczyna kopcić i zaczyna śmierdzieć w kabinie. Olej ubywa ok 1.5l na 10000km. Płyn chłodniczy nie ubywa.

Pytania:
Czy u mnie również są do wymiany uszczelniacze zaworów?
Dlaczego auto kopci podczas dłuższego hamowania silnikiem? To również wina uszczelniaczy?



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » sob wrz 06, 2008 15:09

Co do kopcenia przy chamowaniu silnikiem to nie wiem ale u mnie ubywa dokładnie tyle samo około 1,5 na 15000km. Mysle ze to wina uszczelnaczy poniewaz osiągi auta są w normie. Sprawdze jak to wyglada w ziemie z tym spalaniem oleju.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » ndz cze 07, 2009 10:31

hej witam ja posiadam VW Golf 2 1.6 bezyna i mam podobny problem jak rano odpalam to nieruwno pracuje<szarpie silnikiem i kopci na ciemno po rozgrzaniu silnika jest wszystko ok , zmienilem swiece i przewody , nie zauwarzylem zadnej zmiany, na dwuch starych świecach zauwarzylem ze sa opkopcone a 2 pozostale byly biale takie jakie powinny a co do oleju nie widac zeby brał chyba ze bieze w bardzo malej ilosci nie zauwazalnej moze ktos mi cos poradzi co mam dalej robic


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 372 gości