Tarcze hamulcowe - wymiana

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pawello
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 14:03
Lokalizacja: Lubuskie

Tarcze hamulcowe - wymiana

Post autor: Pawello » sob mar 14, 2009 22:51

Witam mam pytanie odnośnie tarcz hamulcowych. Jakiej firmy poleciacie tarcze hamulcowe(nie za drogo oczywiście:P)? Posiada ktoś poradnik jak wymienić tarcze hamulcowe i klocki w mk4 1.6 AKL? Ciężko sie je wymienia? Najlepiej żeby wszystko dobrze było opisane i jakieś foty też by sie przydały.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz mar 15, 2009 12:22

Zobacz tutaj może ci pomorze.
http://forum.vw-passat.pl/index.php?pag ... ews_page=3

Przepraszam to nie ten link.
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 14:41 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 15, 2009 13:10

Ad.1- Tu jest duże pole do popisu od normalnych zmieników po mikode - brembo- niech się koledzy wypowiedzą lepiej ja mam seryjne na razie :grin:
Ad. wymiana tarcz i klocków nie jest specjalnie skomplikowana- jeśli ktoś jest w stanie odróżnisz kaloryfer od akordeonu to spokojnie da sobie radę. W zależności jakie masz zaciski( jedno - dwutłokowe) w jedno tłokowych wystarczy wykręcić chyba dwie śruby imbusowe-znajdują się od wewnętrznej strony zacisku-od silnika strony. I masz klocki wywalone.
Tarcze hmm tu by się zdał klucz do ich ściągania- bo walenia młotkiem nie polecam. Trzeba wykręcić cały zacisk zanim zaczniesz wyciągać tarcze, to logiczne bo zacisk będzie ją blokował, z tarczy trzeba wykręcić małą śrubkę, albo dwie :grin: Nie jest to nic specjalnego można wykonać to we własnym zakresie-ale może uda Ci się od kogoś pożyczyć. Z tyłu wygląda to podobnie wykręcasz dwie śruby chyba na klucz 13 z zacisku- ściągasz zaciski i klocki możesz wyciągać. Tarcza tak samo jak z przodu.
Jak masz dostęp do podnośnika to będzie Ci łatwiej- jak nie to na kolkach tez dasz radę :helm: Trochę czasu będzie na to potrzebne jak robisz to raz pierwszy, tu masz linka do wymiany tarcz w fokusie- do golfa nie znalazłem, ale jest bardzo podobnie
http://www.fordclubpolska.org/pliki/wymiana_klockow.pdf

Powodzenia :grin:
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 17:21 przez italiano_83, łącznie zmieniany 2 razy.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz mar 15, 2009 14:08

Prosze
Obrazek Obrazek



krzysiogreg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 23:27
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: krzysiogreg » ndz mar 15, 2009 14:24

hej,
ja wczoraj wymieniałem kompleksowo: przód+tył+płyn
założyłem tarcze Zimmerman'a przód i tył (gładkie)
klocki TRW i ATE (z czujnikami)
płyn ATE SL.6
:bigok:

całość pracy zajęła mi 4 godz w piątek i 3 godziny w sobotę - nie jest to strasznie skomplikowana czynność :helm: najwięcej czasu zajmuje czyszczenie jarzm,zacisków i piasty :)

ps. chce tylko dodać że o ile przód jest wymienić banalnie prosto o tyle wciśnięcie tłoczka w zacisku tylnym wymaga specjalnego przyrządu


Volkswagen - das auto

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz mar 15, 2009 16:18

Jak napisał
krzysiogreg pisze:ps. chce tylko dodać że o ile przód jest wymienić banalnie prosto o tyle wciśnięcie tłoczka w zacisku tylnym wymaga specjalnego przyrządu

I miał rację :grin: , ale tu jest link do tematu gdzie inny kolega zamieścił zdjęcia i pokazał czym można zastąpić owy specjalny przyrząd

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220468


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

zacisk hamulcowy

Post autor: romanek84 » sob cze 06, 2009 19:39

witam
pytanie troche z innej beczki otóż dzisiaj po sciągnięciu koła i obejrzenia klocków i zacisku, na zacisku z tylnym mam pęknięta gumke na tłoczku, i pytanie czy da się ją wymienic? ,da sie samą dokupić?? i przy wymianie tego płyn też trzeba spuścić i wymienić?? jak to zrobić wszystko??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob cze 06, 2009 19:50

romanek84 pisze:witam
pytanie troche z innej beczki otóż dzisiaj po sciągnięciu koła i obejrzenia klocków i zacisku, na zacisku z tylnym mam pęknięta gumke na tłoczku, i pytanie czy da się ją wymienic? ,da sie samą dokupić?? i przy wymianie tego płyn też trzeba spuścić i wymienić?? jak to zrobić wszystko?
Zestaw naprawczy musiał byś kupić, w nim znajduje się wspomniana uszczelka tłoczyska, wymontować zacisk, wypchnąć tłok założyć nową gumę. dobrze by tez było, zacisnąć czymś przewód hamulcowy żeby płyn ci nie ściekał, nawet jak będziesz wymieniał na nowy, to ułatwi to całą zabawę.
Poszukaj na allegro na pewno coś znajdziesz, lub zapytaj w sklepie motoryzacyjnym...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

romanek84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: romanek84 » sob cze 13, 2009 12:42

italiano_83 pisze:
romanek84 pisze:witam
pytanie troche z innej beczki otóż dzisiaj po sciągnięciu koła i obejrzenia klocków i zacisku, na zacisku z tylnym mam pęknięta gumke na tłoczku, i pytanie czy da się ją wymienic? ,da sie samą dokupić?? i przy wymianie tego płyn też trzeba spuścić i wymienić?? jak to zrobić wszystko?
Zestaw naprawczy musiał byś kupić, w nim znajduje się wspomniana uszczelka tłoczyska, wymontować zacisk, wypchnąć tłok założyć nową gumę. dobrze by tez było, zacisnąć czymś przewód hamulcowy żeby płyn ci nie ściekał, nawet jak będziesz wymieniał na nowy, to ułatwi to całą zabawę.
Poszukaj na allegro na pewno coś znajdziesz, lub zapytaj w sklepie motoryzacyjnym...
wymieniłem te gumki w zaciskach w warsztacie mi wymieniali i odpowietrzali kilka razy, ale wydaje mi się że wcześniej miałem lepsze hamulce teraz się pogorszyły nie łapią tak dobrze, wydaje mi się że pedał trocheza nisko schodzi. To wszystko było robione z tyłu + wymiana klocków. Czy to normalne?? Musi się coś dotrzeć?? Lub co mam zrobić? jeżeli było z tyłu robione to przodu nie trzeba odpowietrzać chyba? Proszę o rady?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob cze 13, 2009 12:51

romanek84 pisze:wymieniłem te gumki w zaciskach w warsztacie mi wymieniali i odpowietrzali kilka razy, ale wydaje mi się że wcześniej miałem lepsze hamulce teraz się pogorszyły nie łapią tak dobrze, wydaje mi się że pedał trocheza nisko schodzi. To wszystko było robione z tyłu + wymiana klocków. Czy to normalne?? Musi się coś dotrzeć?? Lub co mam zrobić? jeżeli było z tyłu robione to przodu nie trzeba odpowietrzać chyba? Proszę o rady?
To normalne że na początku hamulce działają nieco słabiej, muszą się dotrzeć, przejedziesz 300-1000km i będzie dobrze :bigok: Ale unikaj przewlekłego i mocnego hamowania, delikatnie i powoli, żeby klocki ci się nie zeszkliły i tarczę nie przegrzały, bo potem będą piszczeć i wydać inne nieprzyjemne dźwięki.

Jeśli wymieniasz tarczę i klocki nie ważne czy z tyłu czy z przodu to teoretycznie nie ma potrzeby odpowietrzania układu, ale ze względu że płyn w zacisku jest poddany wyższym temperaturą to szybciej traci swoje właściwości i zdało by się go "troszeczkę" upuścić, ale jeśli tego nie zrobiono to też, nic złego :bajer:
Na początku pedał nieco głębiej "chwyta" ale po krótkim czasie wszystko powinno wrócić do normy..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kempes251
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 23:05
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: kempes251 » sob cze 13, 2009 12:59

musza sie dotrzec , sam jestem po wymianie przodu i tyłu i po odebraniu auta od mechanika przy pierwszym hamowaniu troszke sie zdziwiłem , wymien jeszcze plyn hamulcowy bo może mieć już dużo wody i skutecznośc ham. spada.



Awatar użytkownika
Maxu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn cze 14, 2010 14:27
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: Maxu » wt cze 29, 2010 12:12

Czy ktoś ma może fotke z tym jak ma być zamocowany ten zacisk stolarski do tłoczka?



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt cze 29, 2010 17:15

Maxu pisze:Czy ktoś ma może fotke z tym jak ma być zamocowany ten zacisk stolarski do tłoczka?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90404
szukanie nie trudzi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 308 gości