Dziwne spięcie szarpnięcie podczas jazdy, radio reset
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne spięcie szarpnięcie podczas jazdy, radio reset
Witam, jest to mój pierwszy post na forum, mam nadzieje że wszystko z nim w pożądku :(Stałem sie niedawno szczęśliwym posiadaczem VW Golfa 3 1.4 1992r. I mam niepokojący problem. Od niedawna czyli 2ch dni mam spięcie gdzieś na kablach. Podczas jazdy słuchając muzyki słychać przeskok iskry, z czym wiąże się reset radia, przygaśnięcie świateł, nawet i szarpnięcie auta. Myślałem że to wina radia ale o dziwo gdy odłącze radio dzieje sie podobnie jednak nie z taką siłą. Zaniepokojony pisze bo wczoraj auto mi umarło na 10 sekund. Straciłem pełne zasilanie w samochodzie, przepchałem z znajomym auto 5metrów dalej i wróciło. nie mam pojęcia co jest przyczyną. Akumulator jest sprawny, napięcie sprawdzałem i jest w pożądku na instalacji. Radio podpięte poprawnie. Jest może jakieś zabezpieczenie w aucie przeciw spięciu ? i gdzie szukać przyczyny, zastanawia mnie np czy nie jest cos nie tak z alternatorem, lub masą silnika, nie wiem od czego zacząć i to jest problem. Sprawdziłem instalacje w prawej części deski rozdzielczej i wszystko w pożądku ( Od radia w dół ). Może to pomoże że tez mam śmieszny problem ze swiatłami, podczas jazdy na wyłączonej całkowicie elektronice, w sensie radio ogrzewanie, światła i podświetlenie zegarów mi przygasa na jakis czas a potem wraca do normy. Wole od razu zapytać o jakieś porady żeby nie stanąć gdzieś i juz więcej nie ruszyć. Może też to pomoże że na zgaszonym silniku radio sie nie resetuje. Nie wiem jeszcze co mogłoby być istotne w tej sprawie. I prosiłbym żebyście mnie oświecili w których miejscach szukać masy podłączonej do karoserii bo bym przeczyścił styki i podokręcał. Pozdrawiam.
jeśli robi Ci zwarcie w czasie jazdy , to prawdopodobnie od wstrząsów , tu musisz uważać , bo skoro robi Ci takie zwarcie i nie wybija bezpiecznika , to znaczy że zwarcie jest gdzieś na obwodzie nie zabezpieczonym , musisz najpierw szukać na połączeniu akumulator , rozrusznik , alternator , gruby czarny kabel , i szukaj szybko bo możesz spalić auto
[ Dodano: 06 Cze 2009 12:06 ]
następnie kabelki wychodzące z klemy plusowej akumulatora , czerwone , one idą do skrzynki bezpieczników , potem ewentualnie kabel masowy od akumulatora do masy silnika , jedź po tym kablu a znajdziesz mase
[ Dodano: 06 Cze 2009 12:06 ]
następnie kabelki wychodzące z klemy plusowej akumulatora , czerwone , one idą do skrzynki bezpieczników , potem ewentualnie kabel masowy od akumulatora do masy silnika , jedź po tym kablu a znajdziesz mase
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
teoretycznie możliwe to jest, bo pyknięcie idzie z lewej strony. tyle że tam są jakieś zabezpieczenia porobione więc możliwe że to przez to. będe grzebał przy Tym. możliwe że coś jest niezaizolowane i co jakis czas od wstrząsu sie zewrze co powoduje taką sytuacje.
AAA co do radia źle sie wyraziłem, radio nie traci pamięci, radio sie wyłącza i włącza ale piosenka ten sam moment i ustawienia zostają !!!!! wybaczcie za błąd
--------------------
przyczyna znaleziona źle przykręcony czerwony kabel do +
AAA co do radia źle sie wyraziłem, radio nie traci pamięci, radio sie wyłącza i włącza ale piosenka ten sam moment i ustawienia zostają !!!!! wybaczcie za błąd
--------------------
przyczyna znaleziona źle przykręcony czerwony kabel do +
Ostatnio zmieniony ndz cze 07, 2009 11:34 przez Dami133, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości