Kontrolka cieczy chładzącej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Kontrolka cieczy chładzącej

Post autor: gienek » śr sty 18, 2006 11:19

Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego powinna zapalić się kontrolka?
Ostatnio zmieniony pt sty 20, 2006 22:41 przez gienek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Re: Kontrolka cieczy chładzącej

Post autor: Amanda » śr sty 18, 2006 11:36

gienek pisze:Przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego powinna zapalić się kontrolka?
Mi zaczęła mrygać jak sp..ił się czujnik temperatury - był to pierwszy raz gdy ją widziałem "w akcji" na pracującym silniku :helm:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 18, 2006 11:50

Tak na 100% to nie wiem, ale wiatrak włącza się przy ok 100st, to kontrolka pewnie przy ok 110, płyn zaczyna się gotować.



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » śr sty 18, 2006 12:03

bodzio_j pisze:Tak na 100% to nie wiem, ale wiatrak włącza się przy ok 100st, to kontrolka pewnie przy ok 110, płyn zaczyna się gotować.
Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 18, 2006 12:09

gienek pisze:Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Skoro masz padnięty termostat to wymień jak najszybciej. Objaw rzeczywiście dość dziwny bo skoro silnik nie osiągał 90st tzn, że termostat był cały czas otwarty, a tu nagle 110st. Przy takiej temp wiatrak to już na pewno powinien się włączyć. Sam wiatrak może być dobry ale wyłącznik termiczny mógł paść. A czujniki temp. to czasem pokazują dziwne rzeczy. Jedynym prawdziwym sprawdzianem jest zmierzenie temp termometrem.



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » śr sty 18, 2006 12:14

bodzio_j pisze:
gienek pisze:Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Skoro masz padnięty termostat to wymień jak najszybciej. Objaw rzeczywiście dość dziwny bo skoro silnik nie osiągał 90st tzn, że termostat był cały czas otwarty, a tu nagle 110st. Przy takiej temp wiatrak to już na pewno powinien się włączyć. Sam wiatrak może być dobry ale wyłącznik termiczny mógł paść. A czujniki temp. to czasem pokazują dziwne rzeczy. Jedynym prawdziwym sprawdzianem jest zmierzenie temp termometrem.
teraz nie wiem czy moge jechac, bo troche strach, dodam ze kontrolka chłodzenia tez sie nie zapalila



witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » śr sty 18, 2006 12:30

termostat mógł się zamknąć i chłodnica będzie zimna bo obieg będzie tylko
w samym silniku. czujnik elektrowentylatora jest w chłodnicy - raczej
nie masz szans na jazdę wymień termostat



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » śr sty 18, 2006 12:42

witek_vento1.8 pisze:termostat mógł się zamknąć i chłodnica będzie zimna bo obieg będzie tylko
w samym silniku. czujnik elektrowentylatora jest w chłodnicy - raczej
nie masz szans na jazdę wymień termostat
ok dzieki ale jeszcze 20 km muisze jakos przejechac :hmm:



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » śr sty 18, 2006 12:46

Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Jeżeli masz padnięty termostat w ten sposób,że jest cały czas otwarty (chłodnica nagrzewa się) - możesz spokojnie jeździć. Jeżeli nie, a musisz jechać - pootwieraj wszystkie okna i włącz na maxa ogrzewanie z nadmuchem :grin:
Co do wskazań - najprawdopodobniej pada czujnik.
Temperatura oleju u mnie dochodzi czasem do 108st przy 90st wody
Ostatnio zmieniony śr sty 18, 2006 12:51 przez Amanda, łącznie zmieniany 1 raz.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » śr sty 18, 2006 12:50

Amanda pisze:
Dzis miałem dziwne objawy:
wiem ze mam padniety termostat, temperatura nigdy nie przekraczala w trasie 80 stopni. Dzis nawet na trasie osignela prawie 110 stopni a olej mial 104 jak juz dojechalem na miejsce. Nie właczył sie wentylator a jest na 100% sprawny.
Jeżeli masz padnięty termostat w ten sposób,że jest cay czas otwarty (chłodnica nagrzewa się) - możesz spokojnie jeździć.
Co do wskazań - najprawdopodobniej pada czujnik.
Temperatura oleju u nie dochodzi czasem do 108st przy 90st wody
Raczej to bedzie odwrotna sytuacja tak jak napisal Witek_Venta1.8 nie ma duzego obiegu. Wczesniej mialem tak ze sie nie nagrzewal widocznie teraz zaciol sie w innej pozycji. Termostat dzis chyba kupie, jaki najlepiej wg. Was słyszalem, że Wahler jest ok



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 18, 2006 13:06

gienek pisze:słyszalem, że Wahler jest ok
dobrze słyszałeś, taki kup.



Awatar użytkownika
Robs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn paź 03, 2005 21:02
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Robs » wt sty 24, 2006 00:40

Miałem podobny problem w ostatnich dniach w moim MK2. Padnięty termostat wymieniłem na nowy (był sprawny sam sprawdzałem) a problem nie zniknoł, silnik się grzeje, płyn przeszło 100stopni a chłodnica lekko ciepła (dlatego nie włącza się wentylator) Kombinowałem na różne sposoby (pompy, czujniki itp) aż wziołem zaczołem sprawdzać bezpieczniki - miałem spalony bezpiecznik czujnika temperatury, nie wiem ile to ma wspólnego z termostatem (żeby się otwierał, bo powinien tylko pod wpływem samej temperatury) ale po wymianie problem jak ręką odjoł momentalnie wskazówka spadła do 90 stopni i nawet przez chwilkę wentylator popracował.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 288 gości