Wyłączający się tempomat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

xoorbes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 05, 2009 09:46
Lokalizacja: w-wa

Wyłączający się tempomat

Post autor: xoorbes » pt cze 05, 2009 10:26

Witam,

Czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem wyłączania się tempomatu (fabryczny) w VW Touran (2005/TDI2.0/DSG) podczas jazdy? Tempomat wyłącza się zupełnie losowo, czasami działa 30 minut, czasami 5 minut, czasami od razu po włączeniu silnika już jest martwy. W większości wypadków "psucie się" tempomatu wywołuje włączenie kierunkowskazu przy naciśniętym pedale hamulca :) - tak wiem że to brzmi głupio, ale tak jest. Wyłączenie (gotowości) tempomatu jest nieodwołalne, gaśnie dioda sygnalizująca gotowość tempomatu do pracy i jedną możliwością przywrócenia tempomatu w tryb gotowości jest wyłączenie (na dłuższy czas) silnika, nie pomaga tu użycie włącznika w manetce od kierunkowskazów. Tempomat wyłącza się niezależnie od tego czy jest używany, czy tylko gotowy do użycia.

Byłem z tym u elektryka, podłączył kompa, skasował błąd od sterownika kolumny kierownicy (niestety nie mam dokładnego numeru błędu - nie dostałem żadnego wydruku) i powiedział ze prawdopodobnie do wymiany jest cała manetka "kierunkowskazów". Nie mniej jednak sugerował wizytę u kogoś kto robi tylko VW, bo on takiego przypadku jeszcze nie miał. Tak wiec jestem na etapie poszukiwania (w-wa) elektryka który trochę lepiej ogarnia VW, nie mniej jednak, może ktoś z Was miał podobny przypadek i zna lekarstwo, ewentualnie może polecić speca od elektroniki.

pozdr!
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 10:24 przez xoorbes, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
sadzyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: wt maja 23, 2006 16:39
Lokalizacja: szydłovwiec
Kontakt:

Post autor: sadzyk » pt cze 05, 2009 10:45

tez stawiam na manetke...


Dej mu Sywek!! EE ni ma czym...
Tjunink musi byc!!!!
aaaale urwał!!!! musialo cos byc!!

xoorbes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 05, 2009 09:46
Lokalizacja: w-wa

Post autor: xoorbes » pt cze 19, 2009 18:25

Byłem dziś u elektryka i diagnoza jest następująca: przerwana ścieżka na taśmie, koszt (łącznie z wymianą 1000 zł) - cena mnie powaliła. Czy ktoś może potwierdzić koszt tego elementu (nowego) i czy warto kupić taką "taśmę" na allegro z demontażu? A może da się to zregenerować?



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MaciusieK » pt cze 19, 2009 19:46

Jesli jest przerwana tylko sciezka, to dlaczego elektryk Ci jej nie zlutuje?

Po takim zabiegu powinno jeszcze pohulac jakis czas :hmm:



xoorbes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 05, 2009 09:46
Lokalizacja: w-wa

Post autor: xoorbes » pt cze 19, 2009 20:08

MaciusieK pisze:Jesli jest przerwana tylko sciezka, to dlaczego elektryk Ci jej nie zlutuje?

Po takim zabiegu powinno jeszcze pohulac jakis czas :hmm:
Nie widziałem tej "taśmy" na oczy, nie wiem jak to dokładnie wygląda i czy można zlutować taką ścieżkę. Stąd też moje pytanie na forum o możliwość regeneracji. Elektryk stwierdził, że trzeba wymienić cały element, ale może jednak da się właśnie zlutować, albo domalować jakimś pisakiem grafitowym - nie wiem czy to jest fizyczny przewód miedziany, czy też jakaś ścieżka napylona/wytrawiona na tytułowej taśmie. Z punktu widzenia elektryka najprościej jest wymienić taki element - wiadomo, z mojego punktu widzenia wywalenie tysiaka nie jest już wcale takie oczywiste :)



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pt cze 19, 2009 23:00

niewiem morze sie myle ale z tego co wiem to do przelacznika tepomatu idzie normalna kostka nie przez jakas tasme W Twoim przypadku to morze byc manetka ale czeste przyczyy niedzialania tepomatu jest wlocznik sprzegla To wszystko idzie sprawdzic VAG



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt cze 19, 2009 23:09

myślę,że to dobry pomysł aby sprawdzic czujniki hamulca i sprzęgła na początek,manetka nie ma nic do rzeczy.Tempomat załączany jest impulsem z manetki i raz załączony powinien działac do momentu np. wciśnięcia pedału hamulca,co powoduje jego rozłączenie.



xoorbes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 05, 2009 09:46
Lokalizacja: w-wa

Post autor: xoorbes » sob cze 20, 2009 09:11

edzio pisze:myślę,że to dobry pomysł aby sprawdzic czujniki hamulca i sprzęgła na początek,manetka nie ma nic do rzeczy.Tempomat załączany jest impulsem z manetki i raz załączony powinien działac do momentu np. wciśnięcia pedału hamulca,co powoduje jego rozłączenie.
problem w tym, że (tak jak pisałem w pierwszym poście) tempomat przechodzi w stan całkowitego wyłączenia, gaśnie dioda kontrolna na tablicy rozdzielczej i nie można już go więcej użyć. Jednocześnie pojawia się błąd (cytuję z pamięci) "błędny odczyt sygnału z kolumny kierownicy" - bądź coś zbliżonego do tego. Tu nie chodzi o przejście tempomatu ze stanu aktywnego (jazda ze stałą prędkością) do stanu gotowości. Zerknij jeszcze raz na pierwszy post w tym wątku.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob cze 20, 2009 21:46

xoorbes pisze: pojawia się błąd (cytuję z pamięci) "błędny odczyt sygnału z kolumny kierownicy" - bądź coś zbliżonego do tego.
lepiej podaj nr.błędu,a nie opis z pamięci.



xoorbes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 05, 2009 09:46
Lokalizacja: w-wa

Post autor: xoorbes » pt cze 26, 2009 10:25

edzio pisze:
xoorbes pisze: pojawia się błąd (cytuję z pamięci) "błędny odczyt sygnału z kolumny kierownicy" - bądź coś zbliżonego do tego.
lepiej podaj nr.błędu,a nie opis z pamięci.
DTC: 46B8, Status 60, Opis: P1696 Magistrala danych niedopuszczalna informacja z elektroniki kolumny kierownicy, , Lamp OFF, Permanentny

Taki komunikat jest do wyciągnięcia. Po skasowaniu oczywiście pojawia się ponownie. Program z którego pochodzi błąd: VAG CAN PRO. DTC jest zapisany w kodzie szesnastkowym, w przeliczeniu na dziesiętny była by to wartość: 18104

Jakieś pomysły?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 339 gości