Jestem po wymianie poduszek i dodam coś od siebie.
Problemów nie było. Więc jak ktoś nie ma dwóch lewych rąk i kanał to sam zrobi. Serwisy bym zostawił na poważniejsze remonty.
Przednia poduszka:
-Odkręcamy górną śrubę, następnie dolną na inbus, podkładamy podnośnik najlepiej hydrauliczny i podnosimy silnik do takiej wysokości aby wyciągnąć poduszkę.
Wkładamy nową poduszkę, opuszczamy powoli silnik i przykręcamy.
Prawa:
- Używamy najlepiej długich kluczy rurkowych (grzechotka dobrze się sprawdza). Odkręcamy blachę do na której jest umieszczona wtyka z kablami a później śruby od poduszki (najlepiej odkręcić sobie ten gruby metalowy, ciężki "klocek" pod półośką umożliwi dojście ręką do prawej śruby)
Wymieniamy poduszkę jak wyżej w przypadku poduszki przedniej
Lewa pod skrzynią:
- Najlepiej kluczem płaskim, oczkowym lub grzechotką jakąś aby się zmieściła, odkręcamy górna i dolne śruby. W moim przypadku trzeba było wyżej podnieść silnik za skrzynie aby móc wyciągnąć starą poduszkę. Dla zgrabnych rąk do wszystkich śrub jest dojście.
Klucze takie jak
T.O.B.I., napisał.
Ja popełniłem błąd bo po kolei każdą poduszkę dokręcałem na twardo i na gotowo co utrudniało wymontowanie pozostałych poduszek i efekt końcowy okazał się rozczarowaniem. Drgania mocno przenosiły się na nadwozie.
Ztwierdziłem że widocznie źle osadził sie silnik.
Jeszcze chwile potrwało nim w miare go ułożyłem.
Wszystkie poduszki poluzowywałem, ruszałem silnikiem do przodu i do tyłu a nawet całkiem przednią górną śrubę wykręciłem i na "1" biegu na hamulcu ręcznym próbowałem ruszyć żeby przednia część podskoczyła i z hukiem opadła. Na oko widoczne było że przedni otwór w końcu trafił na środek poduszki.
Do dziś mam jeszcze wyczuwalne drgania na wolnych obrotach i nie wiem czym to jest spowodowane, czy za twarde poduszki, czy źle ułożony silnik, czy koło dwumasowe jest powdodem.
Może w innych silnikach jest inne dojście do śrub. A opisałem jak jest w "ABU"
A jeszcze jedno, po wymianie poduszek pozwólcie silnikowi chwile popracować na wolnych obrotach i dopiero po tym dokręćcie je na gotowo.
Myślę że może przyda się komuś mój opis. Przyjemnej pracy
