VW Golf IV 110KM - jak jeździć?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

VW Golf IV 110KM - jak jeździć?

Post autor: Yaper » śr cze 03, 2009 23:53

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Na początku napiszę to, stałem się szczęśliwym posiadaczem Golfa IV z silniczkiem 110kucyków z 99r. samochodu szukałem długo, ograniczony budżet ale kupiłem! Mam go dopiero 2 dni i jestem zadowolony. Piękny w wewnątrz jak i na zewnątrz (postaram się o zdjęcia itp.) Silnik pracuje ładnie i jest bardzo dynamiczny (jak dla mnie, czyli osoby która woziła się VW Sharan 2.0l 115KM + Gaz :)) ).
Czytałem już zasady jazdy dieslem, chciał bym ich przestrzegać, bo myślę że golfika będę tuk aż padnie tj. przez najjbliższe dłuuuggie lata. Lecz chciał bym się spytać o kilka rzeczy osób które mają te samochody z takimi silnikami o konkretne rady.

1) Przy jakich obrotach w dieslu zmieniać biegi, czy jest jakiś przedział?
2) Tak w przybliżeniu po ilu min. lub kilometrach nasz silnik w golfie (przy takiej pogodzie jak dzisiaj, czyli zimno) osiągnie odpowiednią temperaturę silnika/oleju by można mu było przy gazować? Ile powinna wynosić ta temperatura? Bo podobno nie wolno dawać kora na zimnym silniku... ale co to znaczy, iście sportowa jazda i bujnięcie go do 100km/s w 11sek?

3) Na razie przejeździłem nim 30Km, brak czasu i obowiązki więc nie więcej. Były to trasy po około 8Km gdzie teren był lekko górzysty i równiny za razem, spalanie pokazywało mi na poziomie 5,4l czy to dużo, mało?

4) Nie ukrywam, chcę o niego dbać, czyli odpowiedni olej... myślę o Shell Helix Diesel Ultra 5W-40 i chcę lać w niego dobre paliwko również ze stacji Shella i Statoila. Dobry wybór czy polecicie coś innego?

5) Posiadam malutki problem z silnikiem i chyba już znalazłem jak to rozwiązać ale spytam raz jeszcze, by odpalić muszę pokręcić silnik z 3-4sek i gada... podobno wizyta u tunera który napiszę mapy do wtrysku (jeżeli piszę źle proszę poprawić), program w komputer samochodu to problem zniknie, prawda czy fałsz? Jeżeli prawda to: czy w 500zł zmieszczę się by to zrobiono? Kto i gdzie w Krakowie (najlepiej) potrafi to profesjonalnie zrobić?

6) Być może najgłupsze pytanie z serii no ale... jak zmienić godzinę w zegarku koło obrotomierza?


Za odpowiedzi dziękuję bardzo serdecznie!
Pozdrawiam YAPER!


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1648
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw cze 04, 2009 00:10

Godzinkę zmieniasz kręcąc tym patyczkiem (lewym) w lewą stronę a minuty tym samy w prawą.

Z odpalaniem możesz mieć problem słaba bateria albo świece już są do wymiany.

Co do jazdy to musisz dbać o turbosprężarkę (po odpaleniu chwilę poczekać niech pochodzi na wolnych obrotach, po skończeniu jazy również musisz odczekać jakiś czas na wolnych obrotach) Oczywiście pilnować filtrów a szczególnie powietrza żeby sprężarka nie siadła

jeśli chodzi o paliwo wszędzie jest tak samo lipne ;)

jeśli chcesz dbać o furę to po co w 11s do 100?? lepiej delikatnie jeśli chcesz długo jeździć (regeneracja sprężarki to koszt od 800-1800zl nowa pewnie coś kolo 4000zl)

mi ostatnio w trasie wyszedł 4,6l na 100km ale to nie przekraczałem 100km/h - delektowałem się jazdą ;D
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 00:11 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

Post autor: Yaper » czw cze 04, 2009 00:20

poolak2006 pisze:Co do jazdy to musisz dbać o turbosprężarkę (po odpaleniu chwilę poczekać niech pochodzi na wolnych obrotach, po skończeniu jazy również musisz odczekać jakiś czas na wolnych obrotach) Oczywiście pilnować filtrów a szczególnie powietrza żeby sprężarka nie siadła
czyli ile? 10sek, 1min?
poolak2006 pisze:jeśli chodzi o paliwo wszędzie jest tak samo lipne
nie mogę się nie zgodzić ale syf możesz zatankować...
poolak2006 pisze:jeśli chcesz dbać o furę to po co w 11s do 100?? lepiej delikatnie jeśli chcesz długo jeździć (regeneracja sprężarki to koszt od 800-1800zl nowa pewnie coś kolo 4000zl)
ja mam 800metrów go głównej, na tej drodze wbijam max 3bieg i nie jadę szybko bo bym rozwalił samochód i sąsiada zakurzył :crazy: więc nie będę go gonił ale na drodze, tak do 90Km/h no i przy wyprzedzaniu więcej...

btw. mam alufelgi 15" i opony 195/65 i muszę je wymienić, czy na taką felgę założę 205?
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 00:24 przez Yaper, łącznie zmieniany 2 razy.


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1648
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw cze 04, 2009 00:27

poprostu chodzi o to że musisz trochę poczekać często ludzie odpalają zaraz bieg i dzida na przód jakieś 20 sekund starczy ale przecież z zegarkiem nie będziesz odliczał tego ;p

no ja też wolno nie jeżdżę ale chodzi o to żeby rozpędzać się normalnie a nie że jak zmieniasz biegi to zaraz gaz w podłogę... bo od tego turbina dostaje po dupsku - ale wiadomo że czasami trzeba wcisnąć ;)



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 04, 2009 02:19

Jak jest 90 stopni to spokojnie możesz dawać po garkach - nic się nie stanie. Pewnie silniczek jak mój - AHF. Tylko jedna zasada jest - jeżeli ma wyciek na odmie to rób jak w tym temacie : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899794#2899794 .
Nie gaś autka nagle po ostrej jeździe (1-2min pracy na jałowym). Zmienaj oliwkę w przewidzianym czasie, rozrząd i rolki. Podczas zmiany rozrządu zmień pasek alternatora, rolkę napinacza(jeżeli nie zmieniasz całego napinacza) i rolkę zwrotną. Sprawdź zimne luty w przekaźniku 109 iiiiiiiiiiiiiiiiiii ciesz się jazdą!!!!!!!



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » czw cze 04, 2009 09:51

Yaper pisze:czyli ile? 10sek, 1min?
z zegarkiem w ręku bd czas mierzył? na zimnym silniku rozpędzaj się delikatnie zmieniając biegi do 2000 obr/min. przy rozgrzanym możesz trochę pocisnąć, ale biegi zmieniaj do 3-3,5tyś obr/min, wyżej nie ma sensu kręcić, przy wyprzedzaniu nie trzeba redukować, lecisz na 5 biegu "depniesz" i jedziesz:), tylko nie zapomnij zajrzeć na licznik.
205/60 15" wejdzie


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw cze 04, 2009 12:58

Pamietaj jest to silnik na turbinie VNT czyli po rozgrzaniu silnika trzeba go traktowac normalnie, a nie zamulac. Czesta jazda na krótkich odcinkach do 3 tys obr spowoduje po czasie notlauf- czyli zaciecie kierowniczek turbiny. Czyli na zegarach 90st i gaz :grin: Bo jak nie to wiecej wydasz na czyszczenie kierowniczek niz zaoszczędzisz na paliwie. No cóż sa to auta przewidziane na autostrade gdzie turbina ma szanse sie przedmuchac a nie na nasze krajowe drogi.Cóż w starszych wersjach nie było tego problemu.



diegoo1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn paź 13, 2008 15:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: diegoo1 » czw cze 04, 2009 14:19

Witam serdecznie.

Mam takie pytanie,

a mianowicie co to jest przekaźnik 109 i gdzie on się znajduje??



Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

Post autor: Yaper » czw cze 04, 2009 16:28

Dzięki wielkie za rady!
Będę się do nich stosował :)


Pozdrawiam

btw. Przekaźnik 109 znajduje się (chyba) tam gdzie bezpieczniki, tj. jak otworzysz drzwi kierowcy na oścież to z boku przedniej Tapicerki jak drzwi dochodzą będzie klapka, otwierasz i wszystko tam jest:)



Czy ktoś z was może podać stronkę lub zdjęcie albo napiszę co oznaczają różne skróty na wyświetlaczu komputera? Mogę się jedynie domyślać ale 100% pewności nie mam...
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 16:30 przez Yaper, łącznie zmieniany 1 raz.


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » czw cze 04, 2009 20:15

diegoo1 pisze: co to jest przekaźnik 109 i gdzie on się znajduje??
Znajduje się pod deską rozdzielczą , nad pedałami:
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 20:36 przez figurel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Blade88 » czw cze 04, 2009 22:45

W sumie postepuj tak jak koledzy wyzej napisali, po zapaleniu silnika odrazu ruszaj, nie grzej go, poniewaz podczas jazdy szybciej zlapie temperature, do 90stopni wylacznie obroty do 2000, kiedy juz osiagnie temperature robocza to nie cackaj sie z turbo, lubi ostre przyspieszanie (w koncu od tego jest), i jesli po dluzszej jezdzie turbo mocno sie nagrzalo to daj mu odpoczac na wolnych obrotach 1-2 minuty, zapobiegnie to zapiekaniu sie oleju na lopatkach turbiny gdybys odrazu wylaczyl silnik


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

Awatar użytkownika
Yaper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 01, 2009 20:32
Kontakt:

Post autor: Yaper » czw cze 04, 2009 23:32

Blade88 pisze:do 90stopni wylacznie obroty do 2000,
czy to nie za niskie obroty na 5-ty bieg?
Blade88 pisze: i jesli po dluzszej jezdzie turbo mocno sie nagrzalo to daj mu odpoczac na wolnych obrotach 1-2 minuty
Czyli jak długa jazda, 30min, 1h, 2h?





btw. czy ktoś z was wie jak ustawić zegar na wyświetlaczu pod obrotomierzem w VW Sharan 1996 (TDI)?
W golfie sobie ustawiłem ale tam nie potrafię...
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 23:47 przez Yaper, łącznie zmieniany 2 razy.


Głodnyyyyyyyy... Młody... Piękny... Szalony... Poprostu: Jestem HARDKOREM!!!

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt cze 05, 2009 07:42

Yaper pisze:Blade88 napisał/a:
do 90stopni wylacznie obroty do 2000,

czy to nie za niskie obroty na 5-ty bieg?
jeśli nie przyspieszasz gwałtownie i jedziesz z jednostajną prędkością to można tak jechać bez problemów. Zresztą na zimnym silniku auto trochę inaczej się zachowuje nie wiem czy zauważyłeś. Dawka na niższych obrotach jest dużo większa niż w przypadku rozgrzanego silnika i bez problemu można jeździć w zakresie takich obrotów, gdzie przy rozgrzanym silniku słuchać już, że te obroty są za niskie
Yaper pisze:Blade88 napisał/a:
i jesli po dluzszej jezdzie turbo mocno sie nagrzalo to daj mu odpoczac na wolnych obrotach 1-2 minuty

Czyli jak długa jazda, 30min, 1h, 2h?
nie ma żadnej definicji co do tego, po prostu będziesz wiedział kiedy dłużej zostawić auto na wolnych a kiedy krócej. Np. po takiej 5-godzinnej trasie ze 2,3 minutki chłodzenia nie zaszkodzi.. tak samo przy butowaniu go przez nawet niedługi czas warto schłodzić turbo. A znów np. po pół godz. jazdy bez szaleństwa można wyłączyć auto nawet po 20, 30sek.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Damian1992, Google [Bot] i 120 gości