Druga MASA dla sondy lambda?!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Druga MASA dla sondy lambda?!

Post autor: kamien11985 » śr cze 03, 2009 16:07

witam Panowie krótkie pytanie: Jak i do czego podłaczyć masą do sondy lambdy 3 przewodowej gdy gubi masą z układu wydechowego.


Do karoserii a w sondzie do czego? Do kata? :pub:
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 22:30 przez kamien11985, łącznie zmieniany 2 razy.


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » śr cze 03, 2009 16:24

jeśli sonda bierze mase z układu wydechowego to nalezało by podłaczyć do masy gdzieś na pojeździe a potem do układu wydechowego np do śruby na łączniku katalizatora. ale niektóre sondy nie biora masy z obudowy tylko masa prowadzona jest normalnie przewodem do sondy. oto przykładowy przewód masowy: http://www.garbusy.home.pl/sklep/catalo ... ts_id=2712
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 16:28 przez ziolo115, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » śr cze 03, 2009 16:36

mam 3 przewody czarny sygnałowy
2 białe do grzałki i masa z obudowy

czyli z bloku lub karoserii do kata tak?


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
ziolo115
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: ziolo115 » śr cze 03, 2009 16:40

dokładnie tak. tylko na kacie dobrze wyczyśc miejsce przykęcenia oczka zeby było dobre przejscie masy:)



Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » śr cze 03, 2009 21:52

mierzyłem napięcie na sondzie pomiędzy czarnym przewodem a blokiem silnika o wyszło 0,53V na włączonym zapłonie
powtórzyłem próbe dotykając kolektora wydechowego (oczyszczonego papierem ściernym w tym miejscu) i wyszło 0,10 - 0,13V.
To oznacza straty poważne? wszystko jest ok?


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » czw cze 04, 2009 08:11

Zmierz różnice potencjałów między obudową sondy a silnikiem, wtedy sie dowiesz czy jest brak masy. Raczej sonda mówi Ci papa.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 04, 2009 09:26

Wszystko wskazuje na to że dorobienie masy załatwi problem. Masa z wydechu jest niepewna, traci się po latach iod korozji i nagaru i dlatego zrezygnowano w nowszych autach z sondy bez masy na dodatkowym kablu. A jak już dorobisz masę to sprawdzisz jakimś przyrzadem sam lub u mechanika czy sonda oscyluje.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » czw cze 04, 2009 14:25

a multimetrem można sprawdzić?
oscyluje czyli: jakie wartości przyjmuje i co jaki czas te wartości się zmieniaja?


www.opolskiVAG.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości