tankowanie do pełna - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Denat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 03, 2009 08:49
Lokalizacja: Sląskie

tankowanie do pełna - problem

Post autor: Denat » śr cze 03, 2009 09:36

Witam wszystkich

Wczoraj nie udało mi się zatankować mojego mk5 1,6 Variant do pełna. Nie wiem czemu. Zwykle na prawie pustym baku tankuje do odbicia przez dystrybutor jakieś 50 - 51 litrów, wskazówka pokazuje wtedy full. Wczoraj weszło jedynie 44 litry i analogicznie wskazówka pokazła prawie pełny bak. Jak mozna ten problem rozwiązac by był tak jak dawniej ? Można cos samemu zaradzić, czy trzeba jechać do ASO, bo auto ma jeszcze gwarancję ?

Pozdrawiam
Michał



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » śr cze 03, 2009 09:46

jak masz auto na gwarancji to jedz do ASO, pewnie chodzi o odpowietrzenie baku. W mk3 jest taki pstryczek do tego przy wlewie paliwa w mk5 pewnie jest coś innego.


Obrazek

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » śr cze 03, 2009 14:33

Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » śr cze 03, 2009 14:59

roman58 pisze:Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.
to nawet w tych golfach V macie czujniki w baku że bedzie błedy łapać ?? :D



Denat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 03, 2009 08:49
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Denat » śr cze 03, 2009 15:25

roman58 pisze:Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.
Gorzej jak zacznie odbijać w połowie napełniania baku.



swinkz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr sty 14, 2009 09:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: swinkz » śr cze 03, 2009 16:09

Denat pisze:
roman58 pisze:Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.
Gorzej jak zacznie odbijać w połowie napełniania baku.
Ja kiedyś miałem taką sytuację, że odbiło mi w około połowy baku... Myślałem, że nalałem do pełna, poszedłem zapłacić, wracam, odpalam... A tu połowa baku... Później okazało sie, że zepsuty był pistolet dystrybutora :) Tak więc najlepiej jak będziesz miał taką sytuację to podjedź odrazu do jakiegokolwiek innego dystrybutora i sprawdź czy tam Ci też będzie odbijał.

Pozdrawiam,
Wojtek



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10549
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr cze 03, 2009 22:37

roman58 pisze:Jak ci odbiło to już nie kombinuj bo ci wyskoczy błąd w związku z odpowietrzeniem układu.
nie przesadzaj żaden błąd nie wyskoczy - nie ma takiej możliwości bo nie ma tam żadnego czujnika/sterownika odpowiedzialnego za to. Miałem to samo - najlepszym rozwiązaniem problemu jest: zdjęcie tylnej kanapy, wymontowanie pompy paliwa a następnie włożenie ręki w zbiornik i "wytarganie" takiej kulki odpowiedzialnej za odpowietrzanie zbiornika ponieważ często się zacina w tym modelu aczkolwiek powstaje w ten sposób pewien mankamet, tzn. przy pełnym zbiorniku słychać czasem takie bylgotanie ponieważ paliwo wpływa w "gardziel" ale słychać to słabiutko i tylko przez moment, dopóki nie wypalimy odrobiny paliwa. Natomiast jeżeli ty masz auto na gwarancji to nie kombinuj tylko jedź do ASO i niech robią tak jak mówiłem i wymieniałem tę kulkę albo po prostu trzeba ją wcisnąć/naprowadzić w takie zatrzaski ale i tak będzie miała tendencję do wyskakiwania - najlepiej jej się pozbyć
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 22:45 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » czw cze 04, 2009 00:59

Już nie pamiętam jaki wyskoczył ale coś z układem przewietrzania .Tak sobie chciał dolać więcej do zbiornika.Niech chodzi na wolnych obrotach i odkręć korek wlewu paliwa czy nie zgaśnie.Rano zapytam w warsztacie co to było i dam znać jak będą pamiętać.
A więc co pamiętają to wyskoczył czujnik węgla aktywnego.
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 14:35 przez roman58, łącznie zmieniany 1 raz.



Denat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 03, 2009 08:49
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Denat » czw cze 04, 2009 09:44

nie przesadzaj żaden błąd nie wyskoczy - nie ma takiej możliwości bo nie ma tam żadnego czujnika/sterownika odpowiedzialnego za to. Miałem to samo - najlepszym rozwiązaniem problemu jest: zdjęcie tylnej kanapy, wymontowanie pompy paliwa a następnie włożenie ręki w zbiornik i "wytarganie" takiej kulki odpowiedzialnej za odpowietrzanie zbiornika ponieważ często się zacina w tym modelu aczkolwiek powstaje w ten sposób pewien mankamet, tzn. przy pełnym zbiorniku słychać czasem takie bylgotanie ponieważ paliwo wpływa w "gardziel" ale słychać to słabiutko i tylko przez moment, dopóki nie wypalimy odrobiny paliwa. Natomiast jeżeli ty masz auto na gwarancji to nie kombinuj tylko jedź do ASO i niech robią tak jak mówiłem i wymieniałem tę kulkę albo po prostu trzeba ją wcisnąć/naprowadzić w takie zatrzaski ale i tak będzie miała tendencję do wyskakiwania - najlepiej jej się pozbyć[/quote]

Dzisiaj sprubuje ponownie zatankować do pełna na innej stacji. Zobaczę czy sie uda, jak nie to do ASO

Pozdrawiam,
Michał



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10549
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw cze 04, 2009 14:29

Denat pisze:
Dzisiaj sprubuje ponownie zatankować do pełna na innej stacji. Zobaczę czy sie uda, jak nie to do ASO

Pozdrawiam,
Michał
ale problem może się powtarzać jeżeli ta kula w zbiorniku - o której pisałem ma tendencje do zacinania się - najlepiej ją wyrzucić wtedy problem z odpowietrzaniem zginie raz i na zawsze, zresztą mi doradził pracownik ASO VW, żeby ją wyrzucić
Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 14:30 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Denat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 03, 2009 08:49
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Denat » pt cze 05, 2009 08:19

mettenos pisze:
Denat pisze:
Dzisiaj sprubuje ponownie zatankować do pełna na innej stacji. Zobaczę czy sie uda, jak nie to do ASO

Pozdrawiam,
Michał
ale problem może się powtarzać jeżeli ta kula w zbiorniku - o której pisałem ma tendencje do zacinania się - najlepiej ją wyrzucić wtedy problem z odpowietrzaniem zginie raz i na zawsze, zresztą mi doradził pracownik ASO VW, żeby ją wyrzucić
Wczoraj dolełem do pełna na innej stacji i tym razem nie było problemów. Weszło tyle ile trzeba, wskazówka skoczyła na koniec skali. Wyglada to na przypadek lub defekt dystrybutora. Zobaczymy przy następnym tankowaniu.

Pozdrawiam,
Michał



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10549
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt cze 05, 2009 10:00

Denat pisze:
Wczoraj dolełem do pełna na innej stacji i tym razem nie było problemów. Weszło tyle ile trzeba, wskazówka skoczyła na koniec skali. Wyglada to na przypadek lub defekt dystrybutora. Zobaczymy przy następnym tankowaniu.

Pozdrawiam,
Michał
u mnie z początku też problem występował sporadycznie aż w końcu odpowietrznik zaciął się na dobre i niestety trzeba było się go pozbyć



Denat
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 03, 2009 08:49
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Denat » pt cze 05, 2009 14:35

mettenos pisze:
Denat pisze:
Wczoraj dolełem do pełna na innej stacji i tym razem nie było problemów. Weszło tyle ile trzeba, wskazówka skoczyła na koniec skali. Wyglada to na przypadek lub defekt dystrybutora. Zobaczymy przy następnym tankowaniu.

Pozdrawiam,
Michał
u mnie z początku też problem występował sporadycznie aż w końcu odpowietrznik zaciął się na dobre i niestety trzeba było się go pozbyć
OK, powoli przygotuje się psychicznie na przyszłą wizytę w ASO, chociaż mam ciągle nadzieje, że nie będzie ona konieczna.
Pozdrawiam,
Michał



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt cze 05, 2009 23:14

To jest Golf 5 a co te kody znaczą 17818,16825 P0441.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości