[Mk II] 1.3 Problem z silnikiem :( Pomocy!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Timothy88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: sob lis 15, 2008 14:26
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Timothy88 » ndz lis 16, 2008 19:34

ok jutro odlacze ta sonde,przemienie kable i dam znac czy cos pomoglo.

[ Dodano: 17 Lis 2008 12:03 ]
kable podmienilem,sonde odlaczylem...i nic :( mechanik stwierdzil ze to moze byc cos z elektryką.
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 23:12 przez Timothy88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 02, 2009 16:50

Nie chcę zakładać nowego tematu więc napisze tutaj. Od jakiegoś czasu wożę się mk2 z NZ'tem pod maską. Problem polega na tym, że przy zebraniu się ze skrzyżowania auto dostawało muła (można było wcisnąć gaz w podłogę) i dopiero po chwili jechało. Do tego jak chciałem jechać wolno na pierwszym biegu np. dojeżdżając do innych aut w korku to auto szarpało.... wyglądało to tak jakby, albo pełen gaz i auto przyspiesza dobrze, albo nic nie dusić i jakoś tam pojedzie. Poczytałem kilka tematów i.... wyczyściłem dzisiaj przepustnicę. Trochę się tego syfu tam nazbierało. Teraz problem mulenia zniknął.... na tą chwilę, bo dużo po tym zabiegu nie jechałem. Na co jeszcze zwróciłem uwagę to.... "zmęczona" zaślepka od przepływomierza. Wyciągnąłem ją i... widać, że ktoś męczył śrubę regulacyjną. Była wkręcona na maxa... moje pytanie brzmi co się dzieje gdy ta śruba jest wkręcona na maxa?? Zwiększa się dawkę paliwa czy zmniejsza?? Pobawiłem się też miernikiem, który podłączyłem do sondy ( jest nowa uniwersalna bo w ogóle starej nie było ). Jeśli śruba jest wkręcona na maxa tak jak było to oscylacja sondy jest strasznie powolna i silnik jakby pracował nierówno. Im więcej tą śrubę wykręcam tym oscylacja sondy się zwiększa. Jakie ustawienie powinno być poprawne?? Mam książkę "sam naprawiam", ale tam za bardzo na ten temat się nie rozpisują.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
KYLOmC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr cze 04, 2008 21:50
Lokalizacja: wrocław/jelcz-laskowice

Post autor: KYLOmC » wt cze 02, 2009 16:53

spreawdz odme i całe przewody od niej moga byc popekane tez miałem ten sam problem ;/ na 80% to bedzie to :D nz to scierwo musze sie go pozbyc ha



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 02, 2009 17:02

Odma wygląda na całą, chociaż nie wyciągałem jej z auta. Wcześniej był spękany ten kawałek węża co ma z 5cm.... wymieniłem go na inny cały. Martwi mnie to ustawienie przepływomierza.... jutro wyciągnę tą odmę i sprawdzę czy gdzieś nie jest przetarta/dziurawa.

[ Dodano: 02 Cze 2009 17:06 ]
KYLOmC pisze:nz to scierwo musze sie go pozbyc ha
auto z większym silnikiem też mam to co jest w avatarze..... mk2 z NZ'tem ma być codziennym tanim środkiem transportu.
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 17:04 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
KYLOmC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr cze 04, 2008 21:50
Lokalizacja: wrocław/jelcz-laskowice

Post autor: KYLOmC » wt cze 02, 2009 17:19

ja mam na max w przeppyłce bo jak dam na mini to mi szczela cos w silniku ;/ i jezdze na max i normalnie pali jak wczesnij



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 02, 2009 17:50

Tylko, że ja jak mam ją wkręconą na maxa to gorzej chodzi niż jak mam ją wykręconą tzn. więcej przebiera.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 02, 2009 18:20

ustawiasz ją na analizatorze spalin z wypieta sondą, ale wartości nie pamiętam, a pomiar robisz w rurce kolektora wydechowego, jeśli nie masz kata można w rurze wydechowej. Jakie sa spaliny i świece, nie czarne?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 02, 2009 18:34

Właśnie problem w tym, ze zrobiłem w tym aucie głowicę, bo okazało się, że na czwartym cylindrze przez zawór wydechowy uciekało ciśnienie, ale sprytne ahmedy service z DE wywaliły katalizator z sondą lambdą i wstawili tłumik ala końcowy poloneza. Na takim setupie świece były czarne. Wstawiłem sondę tak jak powinno być i... zrobiłem autem z 160km a świece wyglądały jak wyciągnięte nowe z pudełka. Zero nagaru, zero osadu....dopiero jak odkręciłem tą śrubę na przepływce to zaczynają robić się szarawe, na końcu lekko żółtawo-brązowawe.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 02, 2009 18:45

no to ok. Podjedź na analizator w dowolnej stacji diagnostycznej. A póki co rób tak żeby były świece ciemniejsze, bo uboga mieszanka jest niebezpieczna. Przeglądnij forum szukajką, nie mam pod reką zaleconej wartości spalin dla tego silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 02, 2009 18:52

Jakie powinien mieć CO to wiem.... bez odłączania sondy lambda i na końcu wydechu powinien mieć 1.5 +/- 0.5%, a to że uboga mieszanka jest nie zdrowa to ja wiem :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
KYLOmC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr cze 04, 2008 21:50
Lokalizacja: wrocław/jelcz-laskowice

Post autor: KYLOmC » wt cze 02, 2009 21:33

ty tez masz taki mozna powiedziec problem (szpeconcy) gdy jade to taki dzwiek z gaznika wydobywa sie cos jakby powietrze sprezone :P a jak nie daje gazu o nie ma tego ;/



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » wt cze 02, 2009 21:44

Chodzi Tobie o to, że coś syczy?? U mnie też to jest przy zespole przepustnic i to słychać na wolnych obrotach.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
KYLOmC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: śr cze 04, 2008 21:50
Lokalizacja: wrocław/jelcz-laskowice

Post autor: KYLOmC » śr cze 03, 2009 18:06

to jest normalne czy trzeba cos uszzelnic mi na wolnych obrotach nie syczy tylko jak jade (daje gaz ) to tak syczy

[ Dodano: 03 Cze 2009 18:16 ]
i mam jesczze pytanko mam od paru miesiecy problem z odpalaniem ;/ myslałem ze to rozruch ale nie wszystko jest ok z nim co moze byc zawsze z rana tak mnie zaskakuje ;/ aku tez chyba jest wporzo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 393 gości