duże spalanie i dziwne objawy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bryka1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 30, 2009 18:02
Lokalizacja: Będzin-Grodziec (śląskie)
Kontakt:

duże spalanie i dziwne objawy

Post autor: bryka1982 » ndz maja 31, 2009 19:51

Witam wszystkich.
Posiadam golfa II z silnikiem 1.3 nz.
Problem jest następujący: Pali zawsze idealnie,nie kopci,nie dymi,ale czasami jak trzymam gaz podczas jazdy na stałym poziomie to dostaje niesamowitego kopa,mało tego dla próby spuściłem całe paliwo do zera,wymieniłem od razu filtr paliwa,wlałem 5 litrów benzyny i zrobiłem na tym paliwie 32 km przy spokojnej jeźdie i brakło.
Ktoś z kolegów poradzi od czego zacząć?
P.S. Zapłon ustawiony na 5° przed GMP ze zdjętym i zaślepionym wężykiem podciśnienia i ze zdjętą wtyczką z sondy lambda (tak mi doradzono i tak jest ustawione don tej pory). Nie wiem jak trzeba też wyreguloać ten wyłącznik na przepustnicy bo o tym też wspominali ale nie wiem czy ten wyłącznik ma aż takie znaczenie...
Jeżeli ktoś jest obcykany w tym silniku to prosiłbym o rady i fachową pomoc co sprawdzić,jak to sprawdzić,od czego zacząć...



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » ndz maja 31, 2009 19:59

zapłon ustawiamy na podpietej sondzie i wezyku podcisnienia, ale na rozgrzanym silniku nie na zimnym. Jeżeli masz gażnik to tylko regulacja gażnika



bryka1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 30, 2009 18:02
Lokalizacja: Będzin-Grodziec (śląskie)
Kontakt:

Post autor: bryka1982 » ndz maja 31, 2009 20:02

No niestety 1.3NZ to pełny wtrysk :bajer:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 31, 2009 20:08

bryka1982, pozostaje jescze ustawienie składu mieszanki, to o ile się nie mylę robi się w NZ na zdjętej wtyczce sondy, ktoś jeszcze dopisze może konkretnie bo ja nie pamiętam. A zajrzyj jeszcze do przepływki czy klapka jej chodzi bez otarć, i trzeba by jeszcze sprawdzić miernikiem czy sygnał z przepływki jest równomierny - czy nie ma wytartego potencjometru.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » ndz maja 31, 2009 20:22

to sorki :grin:

[ Dodano: 31 Maj 2009 20:31 ]
kolego takie duze spalanie moze wynikać z padnietej sondy. Ja kiedyś tak miałęm w mk3 1.6 padła mi sonda i palił przy spokojnej jezdzie jakieś 16l/100km po wymianie sondy wszysko sie unormowało



bryka1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 30, 2009 18:02
Lokalizacja: Będzin-Grodziec (śląskie)
Kontakt:

Post autor: bryka1982 » pn cze 01, 2009 08:17

O.K posprawdzam dzisiaj te rzeczy i postaram się jeszcze dziś odpowiedzieć co jest w tym silniku grane.



Awatar użytkownika
zerohour
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:02
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: zerohour » wt cze 02, 2009 20:01

Witam , Panowie mój golf też pali około 15 litrów , byłem pytać w sklepie o sondę lambda i cenią sobie za nią 350 zł :/ na allegro kosztują około 120 zł tylko kwestia jaka wtyczkę ma moja sonda? i jeśli byłby ktoś miły to prosiłbym o rady jak sprawdzić/wyczyścić przepływomierz , pozdrawiam


VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)

Lampo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt lut 03, 2009 20:49
Lokalizacja: WE
Kontakt:

Post autor: Lampo » wt cze 02, 2009 20:10

Sonda Lamda do 1,3 NZ jest na 3 piny czyli 3 kabelki
2 białe i jeden czarny
W Inter Cars za sondę firmy 4 Max'a zapłacisz 80zł
Jeśli chodzi o przepływomierz to w 1 kolejności sprawdź kostkę z wiązką kabli która jest do niego podpięta czasami wyskakuje tam usterka że coś może nie łączyć
Co do czyszczenia przepływomierza był używany jakiś płyn którego niestety nie pamiętam
Czasami czyszczenie pomaga ale na krótko, rozejrzyj się na zaś za 2 przepływomierzem
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 20:11 przez Lampo, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój Golf na co dzień
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899442#2899442

Awatar użytkownika
zerohour
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:02
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: zerohour » wt cze 02, 2009 20:30

Witam , dziękuję za odpowiedź czyli taka sonda będzie zła ? http://moto.allegro.pl/item628015140_so ... 0_1_3.html

piny ma tak jak piszesz 2 białe i jeden czarny no i szary ale myślę , że to chyba masa ?
jutro przepływomierz sprawdzę


VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)

Lampo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt lut 03, 2009 20:49
Lokalizacja: WE
Kontakt:

Post autor: Lampo » wt cze 02, 2009 20:40

Ta z Allegro powinna pasować
z resztą oni maja tam opis odnośnie silników
W razie co zadzwoń i zapytaj! :)
Pozdro

2 Białe to podgrzewanie i zasilanie sondy
1 czarny przepuszcza dane do kompa

P.S. - moje 1,3 na 24litach paliwa robiło 76km :)


Mój Golf na co dzień
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899442#2899442

Awatar użytkownika
zerohour
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:02
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: zerohour » wt cze 02, 2009 21:02

hehe no to wynik miałeś super , jutro do nich zadzwonie i jakby co zamawiam ta sondę , dzięki raz jeszcze !


VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)

bryka1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob maja 30, 2009 18:02
Lokalizacja: Będzin-Grodziec (śląskie)
Kontakt:

Post autor: bryka1982 » śr cze 03, 2009 19:41

No a ja opanowałem problem na sondzie miałem non stop 1,27V potem odłączyłem na chwilę przewód z sygnałem z kostki a zostawiłem grzanie sondy. Odpaliłem auto i sonda prawidłowo oscylowała już po około 10min. w tym samym czasie zmierzyłem napięcie na odpiętym przewodzie sondy tym który idzie do komputera a tam to samo 1,27V. Wymontowałem i rozebrałem komputer i okazało się,że upalona została scieża minusowa w dwóch miejscach i teraz po regeneracji ścieżek sonda prawidłowo oscyluje tylko zastanawiam się czy coś jeszcze nie poszło w tym komputerze bo z jakiegoś powodu ta ścieżka musiała się upalić. Może ktoś coś doradzi? Ma ktoś na zbyciu taki komputer w razie draki? Ma żółtą naklejkę,takie kółko i biąły napis KEN
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 19:52 przez bryka1982, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
zerohour
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:02
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: zerohour » śr cze 03, 2009 20:47

ja już czekam na sondę na jutro ma być , mam już tego dość odpale to śmierdzi paliwo obroty wysokie itd :/ i spalanie teraz to chyba z 30 l na 100 km :/


VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 411 gości