klekocze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pioter9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 05, 2007 12:09
Lokalizacja: dzerzej

klekocze

Post autor: Pioter9 » ndz maja 31, 2009 16:31

Witam wszystkich i mam taki problem może ktoś pomoże? problem polega na tym ze podczas wrzucenia drugiego bieg (nieraz trzeciego)na niskich obrotach podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne "klekotanie" w silniku po przyspieszeniu zanika .Miał to może ktoś??Z góry dziękuje za odpowiedzi :pub:


pi:-)ter

Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » pn cze 01, 2009 13:58

domyslam sie ze masz silnik 1.4?:)

podobno one tak maja-w moim jest identycznie

teraz jestem na etapie wymiany panewek i zobaczymy

poczytaj na forum bo temat był wałkowany



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Re: klekocze

Post autor: _robert_s » pn cze 01, 2009 16:41

Pioter9 pisze:podczas wrzucenia drugiego bieg (nieraz trzeciego)na niskich obrotach podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne "klekotanie" w silniku po przyspieszeniu zanika
A jak przyspieszasz na 4tym i 5tym biegu to już tego nie słyszysz???



Awatar użytkownika
Pioter9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 05, 2007 12:09
Lokalizacja: dzerzej

Re: klekocze

Post autor: Pioter9 » pn cze 01, 2009 17:33

_robert_s pisze:
Pioter9 pisze:podczas wrzucenia drugiego bieg (nieraz trzeciego)na niskich obrotach podczas dodawania gazu słychać charakterystyczne "klekotanie" w silniku po przyspieszeniu zanika
A jak przyspieszasz na 4tym i 5tym biegu to już tego nie słyszysz???
jest tez,wszystko przy niskich obrotach może to są zawory??


pi:-)ter

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn cze 01, 2009 17:58

Kolego,zmieniasz biegi przy zbyt małej prędkości obrotowej,wtedy silnik dostaje nagły opór i ma problem z "przełamaniem" go.
Proponuję jeździć troszkę ostrzej,silnik może ociupinkę więcej pociągnie z baku,ale nie będzie się męczył,tak jak teraz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Pioter9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 05, 2007 12:09
Lokalizacja: dzerzej

Post autor: Pioter9 » pn cze 01, 2009 18:29

Michaś_1977 pisze:Kolego,zmieniasz biegi przy zbyt małej prędkości obrotowej,wtedy silnik dostaje nagły opór i ma problem z "przełamaniem" go.
Proponuję jeździć troszkę ostrzej,silnik może ociupinkę więcej pociągnie z baku,ale nie będzie się męczył,tak jak teraz.
najbardziej słychać jak :wrzucam jedynkę ruszam ,dwójka biorę nogę z gazu auto toczy się potem dodaje gazu i przy przyspieszaniu słychać ten "klekot "pare sekund po czym ustaje .


pi:-)ter

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pn cze 01, 2009 18:46

Pioter9, podaj nam lepiej, przy jakich obrotach zmieniasz biegi, daję głowę, że przy dużo za niskich. Wrzucasz jedynkę, przejedziesz metr, dwa, no dobra trzy metry i dwójka?



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » wt cze 02, 2009 10:08

fakt ze przy wiekszych obrotach klekot ustaje i przy wyzszej predkosci a to dlatego ze po prostu sinik jest glosniejszy i tego nie słychać:)

zauwazcie jesli macie taki klekot ze gdy jedziesz na 4 i zwolnisz to znow to słychac klekotanie

moim zdaniem to albo szklanki, panewki albo łozyska wału



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » wt cze 02, 2009 12:47

wladek78 pisze:fakt ze przy wiekszych obrotach klekot ustaje i przy wyzszej predkosci a to dlatego ze po prostu sinik jest glosniejszy i tego nie słychać:)
Nieprawda.



Awatar użytkownika
Pioter9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pn lis 05, 2007 12:09
Lokalizacja: dzerzej

Post autor: Pioter9 » wt cze 02, 2009 12:50

figurel pisze:Pioter9, podaj nam lepiej, przy jakich obrotach zmieniasz biegi, daję głowę, że przy dużo za niskich. Wrzucasz jedynkę, przejedziesz metr, dwa, no dobra trzy metry i dwójka?
wrzucam jedynke,potem dwojke noga z gazu auto toczy sie i jak przyspieszam to słychac klekot


pi:-)ter

wojtek_fryzjer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 16:44
Lokalizacja: kielce

Post autor: wojtek_fryzjer » wt cze 02, 2009 13:51

Pioter9 pisze:wrzucam jedynke,potem dwojke noga z gazu auto toczy sie i jak przyspieszam to słychac klekot

Witam cie kolego. Problem o którym piszesz jest zwany spalaniem stukowym, które jest wywołane złym ustawieniem zapłonu.
Tzn. zbyt przyspieszony zapłon powoduje owe stuki.
Dzieje się to tak:
zapłon następuje jeszcze w trakcie sprężania mieszanki czyli wtedy gdy tłok unisi się do góry a zapłon powoduje ekspłozje która wywołuje ten właśnie stuk.
Żeby wyleczyc twoje auto z tych stuków musisz wymienić czujnik spalania stukowego lub wyregulować zapłon.
pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt cze 02, 2009 14:48

figurel pisze:wladek78 napisał/a:
fakt ze przy wiekszych obrotach klekot ustaje i przy wyzszej predkosci a to dlatego ze po prostu sinik jest glosniejszy i tego nie słychać:)

Nieprawda.
Ja także nie zgodzę się z tym...
W dalszym ciągu obstawiam to,co napisałem tam :gora:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » wt cze 02, 2009 22:49

Skoro słychać to na każdym biegu, to może być tak jak pisze wojtek_fryzjer. Mam to samo i jest to fkatycznie objaw spalania stukowego. Walczę z tematem już ponad pół roku, jestem po wymianie czujnika sp. stukowego, parę innych rzeczy sprawdzone, diagnoza vagiem nic nie wykazuje, a jednak za każdym razem między obrotami ok. 2000-3500 i pod obciążeniem (przyspieszam, jazda pod górkę) słychać charakterystyczny dźwięk. Trudno to nazwać klekotem lub dzwonieniem - to coś pomiędzy. W każdym razie odruchowo kojarzy się z zaworami, ale to nie to.

Spróbuj zalać etylinę 98 i zobacz czy jest różnica! Przynajmniej będziesz wiedział czy to sposób zmiany biegów czy problem podobny do mojego... Poza tym VAG się kłania - przynajmniej na początek sprawdzenie błędów. U mnie jednakowoż zero błędów a problem jest. Najwidoczniej coś po stronie ustawienia zapłonu, ale nie wiem jak się za to zabrać.

ps. U mnie na 98tce wszystko znika - silnik chodzi cichutko! Daj znać jak u Ciebie!!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 397 gości