duże spalanie i dziwne objawy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: sob maja 30, 2009 18:02
- Lokalizacja: Będzin-Grodziec (śląskie)
- Kontakt:
duże spalanie i dziwne objawy
Witam wszystkich.
Posiadam golfa II z silnikiem 1.3 nz.
Problem jest następujący: Pali zawsze idealnie,nie kopci,nie dymi,ale czasami jak trzymam gaz podczas jazdy na stałym poziomie to dostaje niesamowitego kopa,mało tego dla próby spuściłem całe paliwo do zera,wymieniłem od razu filtr paliwa,wlałem 5 litrów benzyny i zrobiłem na tym paliwie 32 km przy spokojnej jeźdie i brakło.
Ktoś z kolegów poradzi od czego zacząć?
P.S. Zapłon ustawiony na 5° przed GMP ze zdjętym i zaślepionym wężykiem podciśnienia i ze zdjętą wtyczką z sondy lambda (tak mi doradzono i tak jest ustawione don tej pory). Nie wiem jak trzeba też wyreguloać ten wyłącznik na przepustnicy bo o tym też wspominali ale nie wiem czy ten wyłącznik ma aż takie znaczenie...
Jeżeli ktoś jest obcykany w tym silniku to prosiłbym o rady i fachową pomoc co sprawdzić,jak to sprawdzić,od czego zacząć...
Posiadam golfa II z silnikiem 1.3 nz.
Problem jest następujący: Pali zawsze idealnie,nie kopci,nie dymi,ale czasami jak trzymam gaz podczas jazdy na stałym poziomie to dostaje niesamowitego kopa,mało tego dla próby spuściłem całe paliwo do zera,wymieniłem od razu filtr paliwa,wlałem 5 litrów benzyny i zrobiłem na tym paliwie 32 km przy spokojnej jeźdie i brakło.
Ktoś z kolegów poradzi od czego zacząć?
P.S. Zapłon ustawiony na 5° przed GMP ze zdjętym i zaślepionym wężykiem podciśnienia i ze zdjętą wtyczką z sondy lambda (tak mi doradzono i tak jest ustawione don tej pory). Nie wiem jak trzeba też wyreguloać ten wyłącznik na przepustnicy bo o tym też wspominali ale nie wiem czy ten wyłącznik ma aż takie znaczenie...
Jeżeli ktoś jest obcykany w tym silniku to prosiłbym o rady i fachową pomoc co sprawdzić,jak to sprawdzić,od czego zacząć...
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
bryka1982, pozostaje jescze ustawienie składu mieszanki, to o ile się nie mylę robi się w NZ na zdjętej wtyczce sondy, ktoś jeszcze dopisze może konkretnie bo ja nie pamiętam. A zajrzyj jeszcze do przepływki czy klapka jej chodzi bez otarć, i trzeba by jeszcze sprawdzić miernikiem czy sygnał z przepływki jest równomierny - czy nie ma wytartego potencjometru.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
Witam , Panowie mój golf też pali około 15 litrów , byłem pytać w sklepie o sondę lambda i cenią sobie za nią 350 zł :/ na allegro kosztują około 120 zł tylko kwestia jaka wtyczkę ma moja sonda? i jeśli byłby ktoś miły to prosiłbym o rady jak sprawdzić/wyczyścić przepływomierz , pozdrawiam
VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Sonda Lamda do 1,3 NZ jest na 3 piny czyli 3 kabelki
2 białe i jeden czarny
W Inter Cars za sondę firmy 4 Max'a zapłacisz 80zł
Jeśli chodzi o przepływomierz to w 1 kolejności sprawdź kostkę z wiązką kabli która jest do niego podpięta czasami wyskakuje tam usterka że coś może nie łączyć
Co do czyszczenia przepływomierza był używany jakiś płyn którego niestety nie pamiętam
Czasami czyszczenie pomaga ale na krótko, rozejrzyj się na zaś za 2 przepływomierzem
2 białe i jeden czarny
W Inter Cars za sondę firmy 4 Max'a zapłacisz 80zł
Jeśli chodzi o przepływomierz to w 1 kolejności sprawdź kostkę z wiązką kabli która jest do niego podpięta czasami wyskakuje tam usterka że coś może nie łączyć
Co do czyszczenia przepływomierza był używany jakiś płyn którego niestety nie pamiętam
Czasami czyszczenie pomaga ale na krótko, rozejrzyj się na zaś za 2 przepływomierzem
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 20:11 przez Lampo, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój Golf na co dzień
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899442#2899442
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899442#2899442
Witam , dziękuję za odpowiedź czyli taka sonda będzie zła ? http://moto.allegro.pl/item628015140_so ... 0_1_3.html
piny ma tak jak piszesz 2 białe i jeden czarny no i szary ale myślę , że to chyba masa ?
jutro przepływomierz sprawdzę
piny ma tak jak piszesz 2 białe i jeden czarny no i szary ale myślę , że to chyba masa ?
jutro przepływomierz sprawdzę
VW - marka sama w sobie
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Obecnie bez VAGa ale wracam do tematu nie bawem :)
Ta z Allegro powinna pasować
z resztą oni maja tam opis odnośnie silników
W razie co zadzwoń i zapytaj!
Pozdro
2 Białe to podgrzewanie i zasilanie sondy
1 czarny przepuszcza dane do kompa
P.S. - moje 1,3 na 24litach paliwa robiło 76km
z resztą oni maja tam opis odnośnie silników
W razie co zadzwoń i zapytaj!

Pozdro
2 Białe to podgrzewanie i zasilanie sondy
1 czarny przepuszcza dane do kompa
P.S. - moje 1,3 na 24litach paliwa robiło 76km

Mój Golf na co dzień
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899442#2899442
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899442#2899442
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: sob maja 30, 2009 18:02
- Lokalizacja: Będzin-Grodziec (śląskie)
- Kontakt:
No a ja opanowałem problem na sondzie miałem non stop 1,27V potem odłączyłem na chwilę przewód z sygnałem z kostki a zostawiłem grzanie sondy. Odpaliłem auto i sonda prawidłowo oscylowała już po około 10min. w tym samym czasie zmierzyłem napięcie na odpiętym przewodzie sondy tym który idzie do komputera a tam to samo 1,27V. Wymontowałem i rozebrałem komputer i okazało się,że upalona została scieża minusowa w dwóch miejscach i teraz po regeneracji ścieżek sonda prawidłowo oscyluje tylko zastanawiam się czy coś jeszcze nie poszło w tym komputerze bo z jakiegoś powodu ta ścieżka musiała się upalić. Może ktoś coś doradzi? Ma ktoś na zbyciu taki komputer w razie draki? Ma żółtą naklejkę,takie kółko i biąły napis KEN
Ostatnio zmieniony śr cze 03, 2009 19:52 przez bryka1982, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 78 gości