kopci i przerywa po porannym odpaleniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
kopci i przerywa po porannym odpaleniu
Witam, moj mk4 pewnego dnia zaczol kopcic i zaczely skakac obroty, dzieje sie przy odpaleniu auta po nocy, dymi w kolorze niebieskim z przerwami... takie puch...puch... widac te przerwy jak sie patrzy na rure wydechowa, obroty leciutko skacza a silnik drzy co jest to odczuwalne w samochodzie, kiedy auto sie rozgrzeje do 90* zgasze i znow odpale jest wszystko w porzadku, czasem tylko zadrzy na biegu jalowym ale rzadko sie zdarza... nie mam pomyslu co to moze byc ;/ podlaczalem do komp. zadnych bledow, filtr paliwa, powietrza, wymieniony wtryski wymontowane i sprawdzane... nie wiem co to moze byc
jesli chodzi o paliwo to zatankowalem full verwe i dodalem srodek czyszczacy uklad paliwowy bo caly czas wydawalo mi sie ze to przez paliwo, oczywiscie nic to nie dalo... swiece zarowe wymienilem na nowe bo jedna prawie w ogole nie grzala, co do oleju nie jestem 100% pewny ale chyba ubywa... do tej pory sprawdzalem co 2 tyg. teraz sprawdzam co dzien i w ciagu 3 dni wydaje mi sie ze ubylo 0,5cm na bagnecie... dodam ze dzis jak wyjechalem autem to do 1,5 tys obrotow jak powoli przyspieszalem auto przerywalo... a jak wcisne do dechy szarpania nie ma ale slychac metaliczny dzwiek silnika ;( - dodam ze moj motor ma 320 tys. oleje i filtry, rozrzad wszystko zmieniam duzo przed terminem... auto do tej pory nie stwarzalo zadnych problemow
jesli chodzi o uszczelniacze zaworow to mozna to sprawdzic, sprawdzajac cisnienie sprezania?
[ Dodano: 26 Kwi 2009 22:41 ]
aaa. nie wiem czy to bedzie jakas wskazowka ale jakos mnie tak natchnelo i odkrecilem korek od oleju... bucha spalinami... wiem ze wczesniej tez buchal ale napewno nie tak mocno... nie wiem czy to ma cos z tym wspolnego i czy to grozne... na forum pisza ze raczej sie tym nie przejmowac... sam nie wiem
jesli chodzi o uszczelniacze zaworow to mozna to sprawdzic, sprawdzajac cisnienie sprezania?
[ Dodano: 26 Kwi 2009 22:41 ]
aaa. nie wiem czy to bedzie jakas wskazowka ale jakos mnie tak natchnelo i odkrecilem korek od oleju... bucha spalinami... wiem ze wczesniej tez buchal ale napewno nie tak mocno... nie wiem czy to ma cos z tym wspolnego i czy to grozne... na forum pisza ze raczej sie tym nie przejmowac... sam nie wiem
- bibi466
- Gadatliwa bestia
- Posty: 542
- Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
nie one nie mają na to wpływu ale możesz zrobić pomiar to będzie wiadomo coś więcej np o pierścieniach czy głowicy a ten dym z pod korka może oznaczać właśnie że w silniku są jakieś przedmuchyxperl pisze:jesli chodzi o uszczelniacze zaworow to mozna to sprawdzic, sprawdzajac cisnienie sprezania?
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 00:11 przez bibi466, łącznie zmieniany 2 razy.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Uszczelniacze - dymi na niebiesko z rana bo olej na tłoki spływa(koszt nowych 16 zł, ale roboty od cholery). Przerywanie - może powietrze w paliwie? - Sprawdzić przeźroczysty wężyk przy pompie - uszczelnienie filtra może padło. Podpiąć vag i sprawdzić kąt wtrysku. Sprawdzić stan wężyków na przelewach pomiędzy wtryskami.
hmm. gdyby tak bylo jak mowicie to czy auto by nie kopcilo caly czas? moj mechanik obstawia na pompe a dokladnie na nastawnik dawki paliwa, podlaczyl ja pod przyzad i nie pokazuje mu malych wartosci, za to ta sama pompa ktora akurat ma w warsztacie pokazuje wszystkie, czyli wynika z tego ze pompa na zimnym silniku podaje za duzo paliwa stad ten dym? zobaczymy bo wymontowuje ten nastawnik i bedzie zamontowany do mojej pompy... wlasnie wrocilem od niego i przejechalem jakies 20km auto chodzi jak zegarek, ladnie tyka i nie kopci... nawet jak mu wstawie to leciutenko na czarno pusci dymka wiec jak jest cieply chodzi ok, gdyby to byly uszczelniacze to chyba by bral olej caly czas i kopcil? ja tak mysle... no nie wiem co wy o tym sadzicie?
wtedy dym byłby koloru czarnego... czarny dym=duża dawka paliwa w stosunku do ilości powietrza..xperl pisze:czyli wynika z tego ze pompa na zimnym silniku podaje za duzo paliwa stad ten dym?
Niebieski dym oznacza palenie oleju.. a co do uszczelniaczy to właśnie podczas jazdy nie jest to zauważalne tak jak przy porannym odpalaniu auta gdzie przez całą noc tego oleju może się trochę nazbierać..
No ale jeśli mechanik ma jakiś trop, niech próbuje.. bo te wahania obrotów rzeczywiście mogą pochodzić od nastawnika.. a niebieski dymek od puszczających uszczelniaczy, jedno drugiego nie wyklucza
2,5h roboty bez zbytniego pospiechu i uszczelniacze wymienione razem z uszczelka dekla.. tak szczerze mowiac to nie wiem dlaczego 99% warsztatow nie podejmuje sie tego bez zdejmowania glowicy.... moj puszczal dymek, teraz nie zostawia za soba zadnego sladu..fleshu pisze:Uszczelniacze - dymi na niebiesko z rana bo olej na tłoki spływa(koszt nowych 16 zł, ale roboty od cholery)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 427 gości