Licznik z MFA - jak to ugryźć w praktyce ? Proszę o pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Licznik z MFA - jak to ugryźć w praktyce ? Proszę o pomoc.

Post autor: skaktus » ndz maja 31, 2009 17:07

Witam.

Posiadam golfa 3, rok 94. Jestem zmuszony do wymiany licznika - stary poprostu wysiadł i nie działąją zegary od prędkości i obrotów.

Dowiedziałem się że są liczniki z MFA, czyli pokazujące spalanie na 100 i inne ciekawe informacje.

Czy wystarczy kupić licznik z MFA i po wszystkim czy są potrzebne przeróbki ? Szukałem na forum ale nie znalazłem konkretów.

Proszę o pomoc. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz maja 31, 2009 17:11




Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » ndz maja 31, 2009 18:38

według mnie nie. Do spalania musi leciec wezyk z podcisnieniem. Zreszta licznik musoi byc od danego modelu, po drugie przyciski w raczce od włączenia wycieraczek właśnie do tego komputera którego w standardzie nie ma



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz maja 31, 2009 18:42

chmurapawel pisze:według mnie nie. Do spalania musi leciec wezyk z podcisnieniem. Zreszta licznik musoi byc od danego modelu, po drugie przyciski w raczce od włączenia wycieraczek właśnie do tego komputera którego w standardzie nie ma
MK 3 ma dane do spalania z ECU , nie podciśnieniowo



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » ndz maja 31, 2009 19:20

u mnie jest z podcisnienia, golf mk2



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz maja 31, 2009 19:34

tak , zgadza się MK2 ma z podciśnienia , MK3 z ECU



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 31, 2009 19:34

skaktus, zdaje się sterownik silnika ABD o ile taki masz niema wyjscia na spalenie do MFA, wówczas nie będziesz miał tej funkcji wyświetlonej. Dowiedz sie jeszcze trochę szczegółow żebyś nie był niemile zaskoczony


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz maja 31, 2009 19:59

Komputerki uniwersalne dostepne na Allegro pobieraja sygnal z wtryskiwacza, wiec dlaczego taki ABD nie moglby rowniez? Co innego na ile prawdomowne jest to spalanie bo w moim przypadku komputer zaniza od 0,5-0,8l (mowa o MFA)
Ostatnio zmieniony ndz maja 31, 2009 19:59 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 31, 2009 20:03

bradley, ja pisze o połączeniu wtyczka do wtyczki, bez innych kombinacji poza zakupem brakujących czujników


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: kamien11985 » ndz maja 31, 2009 22:57

nie taka prosta sprawa. Znasz sie troche na elektryce? licznik i przełacznik ( wajha jak od kierunkowskazu) do MFA na której jest przełacznik do funkcji oraz suwak do przełanczania MFA 1 i MFA2 (dane podróży od włączenia zapłonu do zgaszenia i czas przejazdu).


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » ndz maja 31, 2009 23:19

jeśli chodzi o mfa to jest bardzo prosta sprawa jak się ma wszystkie graty, skaktus w poradzie znajdziesz co jest potrzebne i co gdzie podpiąć. Tylko tak jak koledzy piszą jak masz silnik 1.4 ABD to ci nie będzie pokazywał spalania


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 277 gości