ostro wcina płyn chłodniczy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ostro wcina płyn chłodniczy
Kurde już głupieje z tym. Mianowicie gdzieś znika kupa płynu chłodniczego (1-1,5 l/100 km). Na zewnątrz nie widać żadnych wycieków, plastikowe króćce nowe, cybanty na wszelkich rurach nowe, korek zbiorniczka wyrównawczego nowy... Pozostaje uszczelka pod głowicą, ale nie ma żadnych innych objawów: olej na bagnecie wygląda normalnie, na korku brak masła, nie kopci na biało, odpala idealnie, zbiera się ok. Gdzie to może znikać? Poradźcie coś...
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zajrzyj na blok silnika od tyłu (z kanału najlepiej) sa tam zaślepki które mogły skorodować. Umiarkowanego wycieku nie zobaczysz bo od razu płyn wysycha na gorącym silniku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
czy siedząc w aucie czujesz płyn ?-bo jest możliwość że płyn wycieka z uszczelki między kolektorem dolotowym a głowicą (strzałka)-nie zobaczysz czy wycieka bo po odpaleniu silnika płyn który znajdował się (spływa też podczas jazdy) na kolektorze wylotowym odparowuje
-też zmieniałem uszczelkę pod głowicą (nie było potrzeby) okazało się że tam jest taka gumowa uszczelka ( 3 zł) przez którą płyn spływał na kol.wylotowy i odparował -to przykład z 1,8 GU gażnik
-też zmieniałem uszczelkę pod głowicą (nie było potrzeby) okazało się że tam jest taka gumowa uszczelka ( 3 zł) przez którą płyn spływał na kol.wylotowy i odparował -to przykład z 1,8 GU gażnik
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Uszczelka pod głowicą. U mnie nie kopcił, zbierał się normalnie, a płynu ciągle brakowało. Okazało się, że uszczelka poszła w okolicach 3 cylindra i spalał mi płyn. A wycieki miałem 1l na 150-200km. Wszystko zależy jak bardzo Ci poszła.
A jeśli chcesz być pewien na 100% że to nie wycieki na zewnątrz, to poproś w motoryzacyjnym o proszek fluorescencyjny do płynu chłodniczego. Pojeździj sporo, a potem w nocy szukaj świecących punktów pod machą. Ja jednak stawiam na uszczelkę
A jeśli chcesz być pewien na 100% że to nie wycieki na zewnątrz, to poproś w motoryzacyjnym o proszek fluorescencyjny do płynu chłodniczego. Pojeździj sporo, a potem w nocy szukaj świecących punktów pod machą. Ja jednak stawiam na uszczelkę
Nie wmawiajcie chłopakowi ze to uszczelka , użyjcie wyszukiwarki i zobaczcie ilu ludzi popłynęło z wymianą uszczelki a płyn dalej uciekał , dopóki nie ma typowych objawów:
Biały dym z rury
Woda w oleju (powiększanie się stanu oleju)
Olej w układzie chłodniczym
Maz pod korkiem
To zostaw ta uszczelkę w spokoju na razie czep się wszystkich węży , nagrzewnicy,chłodnicy , jeżeli to nie pomoże wtedy zaczniesz się martwic , ale przy bardzo szybkim ubytku płynu bez objawów typowych dla walniętej uszczelki - to musi być wyciek ! Gdyby to uszczelka ssała wtedy miał byś te typowe objawy.Poczytaj sobie mój przypadek w paru tematach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220446
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221115
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=218950
Okazało się ze ze wszystko sprawdziłem , ale nie do końca , ścigałem grilla z przodu i wyszło chłodnice się rozszczelniła na całej długości na zgrzewie.
Ps: Nawet wyczytałem w necie i na forum ze najpewniejszym badaniem jest Przyrząd do wykrywania spalin w układzie chłodzenia ze jest in nie zawodny i wszystko wyjdzie, zrobiłem to badanie i wyszło ze to na 100^% uszczelka i płyn mi ucieka szybko , jak kazali szykować 800 zł , lecz ja w to nie uwierzyłem, po paru dniach jeżdżenia w czasie drogi czułem w kabinie słodki zapach dymu , i zaczęła iść para z przodu koło reflektora zatrzymałem sie i już wiedziałem co jest i to była właśnie chłodnica.Dlaczego ja to pisze ? dlatego ze przeważnie przyczyna usterki jest banalna a my wydajemy kasę nie potrzebnie.
Biały dym z rury
Woda w oleju (powiększanie się stanu oleju)
Olej w układzie chłodniczym
Maz pod korkiem
To zostaw ta uszczelkę w spokoju na razie czep się wszystkich węży , nagrzewnicy,chłodnicy , jeżeli to nie pomoże wtedy zaczniesz się martwic , ale przy bardzo szybkim ubytku płynu bez objawów typowych dla walniętej uszczelki - to musi być wyciek ! Gdyby to uszczelka ssała wtedy miał byś te typowe objawy.Poczytaj sobie mój przypadek w paru tematach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220446
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221115
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=218950
Okazało się ze ze wszystko sprawdziłem , ale nie do końca , ścigałem grilla z przodu i wyszło chłodnice się rozszczelniła na całej długości na zgrzewie.
Ps: Nawet wyczytałem w necie i na forum ze najpewniejszym badaniem jest Przyrząd do wykrywania spalin w układzie chłodzenia ze jest in nie zawodny i wszystko wyjdzie, zrobiłem to badanie i wyszło ze to na 100^% uszczelka i płyn mi ucieka szybko , jak kazali szykować 800 zł , lecz ja w to nie uwierzyłem, po paru dniach jeżdżenia w czasie drogi czułem w kabinie słodki zapach dymu , i zaczęła iść para z przodu koło reflektora zatrzymałem sie i już wiedziałem co jest i to była właśnie chłodnica.Dlaczego ja to pisze ? dlatego ze przeważnie przyczyna usterki jest banalna a my wydajemy kasę nie potrzebnie.
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 12:39 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgrubsza oglądałem chłodnice, na oko wygląda ok, miałeś plamy pod autem? U mnie żadnych plam nie ma.jawirax pisze:Okazało się ze ze wszystko sprawdziłem , ale nie do końca , ścigałem grilla z przodu i wyszło chłodnice się rozszczelniła na całej długości na zgrzewie.
Jak się pogoda ustabilizuje to obadam to wszystko jeszcze raz, może spróbuję z tym płynem fluorescencyjnym.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: sob maja 30, 2009 14:54
- Lokalizacja: Radom
ja też miałem pęknięty króciec, koszt ok. 10-15zł
Avant S4-line + in progress....
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
może pompa wodna ? Mi też teraz ucieka płyn chłodniczy i zauważyłem że to od pompy. Musze zamówić na allegro nową. Dodam że po drodze sprawdziłem już wszystko - najpierw padł króciec chłodzenia. Wymieniłem. Dalej uciekało. Później na dole chłodnicy wyciekało. Wymiana na nową. Dalej uciekało Nagrzewnice też kiedyś przy okazji sprawdzałem - na szczęście była dobra. Więc nie pozostaje nic innego jak pompa wodna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości