szarpie kierownicą na dziurach po wymianie czesci zawieszeni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Shogun1985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 08:18
Lokalizacja: Tczew-NowyStaw
Kontakt:

Post autor: Shogun1985 » sob maja 30, 2009 14:35

wachacze sciagniete i okazało sie ze w tych tulejach okragłych oberwała sie guma prawie ze cała dookoła i koło chodziło przod tył. Co moze byc tego powodem?? przeciez niedawno były wymieniane. zastanawia mnie czemu sruba ma taki luz jak ja sie wsadzi do tuleji czy tak powinni byc czy to sa złe tuleje??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=462007

CAŁY MK4 2.8 4MOTION NA CZESCI

Tel kont 793-433-821

Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » sob maja 30, 2009 17:49

Shogun1985, nie powinno być luzu, dlatego w tulejach oberwały się gumy, co nadal powodowało szarpanie i dziwne zachowanie samochodu. kup nowe tuleje, masz jeszcze te stare? to weź je na wzór, jak nie tozmierz średnice śruby mocującej i kup tuleje pod ich wymiar


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

piotrus23

Post autor: piotrus23 » ndz maja 31, 2009 09:59

ja to rozbierałem wiec powiem o co chodzi okragła tuleja ma za duzy otwór na srube po włorzeniu srubu z ta tulejka blaszana jest luz na ok 1cm jakie były rodzaje tuleji głuwnie mi chodzi o otwór na srube

[ Dodano: 31 Maj 2009 10:02 ]
C4_KAWON pisze:Shogun1985, nie powinno być luzu, dlatego w tulejach oberwały się gumy, co nadal powodowało szarpanie i dziwne zachowanie samochodu. kup nowe tuleje, masz jeszcze te stare? to weź je na wzór, jak nie tozmierz średnice śruby mocującej i kup tuleje pod ich wymiar
dlaczego ma kupywac sruby skora sa orginalne? tuleje sa nie te
Ostatnio zmieniony ndz maja 31, 2009 10:00 przez piotrus23, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » ndz maja 31, 2009 12:52

piotrus23 pisze:dlaczego ma kupywac sruby skora sa orginalne?
gdzie coś takiego napisałem? napisałem:
jak nie tozmierz średnice śruby mocującej i kup tuleje pod ich wymiar
więc o nowych śrubach nie pisałem
Ostatnio zmieniony ndz maja 31, 2009 12:53 przez C4NC3R, łącznie zmieniany 1 raz.


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

piotrus23

Post autor: piotrus23 » ndz maja 31, 2009 13:45

C4_KAWON pisze:
piotrus23 pisze:dlaczego ma kupywac sruby skora sa orginalne?
gdzie coś takiego napisałem? napisałem:
jak nie tozmierz średnice śruby mocującej i kup tuleje pod ich wymiar
więc o nowych śrubach nie pisałem
sorki zle przeczytałem,tuleje pod ich wymiar mk3 ma 2 rodzaje tulej wachacza tak? z kołnierzem i bez czy sie myle?



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » pn cze 01, 2009 08:28

piotrus23, tego to ja nie wiem, ale najwyraźniej tak skoro kolega Shogun1985 dostał za "duże" tuleje.


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pn cze 01, 2009 08:54

kto ustwia zbierzność, jak są luzy na tulejach. Co to za diagnosci? :grrr: Przecierz to sie sprawdza przed ustawieniem zbierzności



Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » pn cze 01, 2009 09:12

kto ustwia zbierzność, jak są luzy na tulejach. Co to za diagnosci? :grrr: Przecierz to sie sprawdza przed ustawieniem zbierzności
W ogóle kto zakłada tuleje jak są luzy :grrr:



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » pn cze 01, 2009 09:48

Moim zdaniem została źle wykonana wymiana tulei (tzw. na hama). Do tuleji są dawane często takie blaszki/tulejki centrujące, być może ich nie było dlatego był luz (nie wiem tylko czy w twym aucie one występują), który wynikał z duzej średnicy otworu w tuleji, a mniejszej średnicy sruby.

[ Dodano: 01 Cze 2009 10:14 ]
Moim zadniem została źle przeprowadzona wymiana tuleji. Być może też w złej pozycji została ona wprasowana. Niektóre modele miały też tulejki centrujące, ktore się montuje przed włożeniem śruby przy montazu wahacza. Redukuje ona też luz sruba-tuleja, tzn. otwór w ktorym siedzi śróba jest bardziej ścisły.



piotrus23

Post autor: piotrus23 » pn cze 01, 2009 13:08

$layer pisze:Moim zdaniem została źle wykonana wymiana tulei (tzw. na hama). Do tuleji są dawane często takie blaszki/tulejki centrujące, być może ich nie było dlatego był luz (nie wiem tylko czy w twym aucie one występują), który wynikał z duzej średnicy otworu w tuleji, a mniejszej średnicy sruby.

[ Dodano: 01 Cze 2009 10:14 ]
Moim zadniem została źle przeprowadzona wymiana tuleji. Być może też w złej pozycji została ona wprasowana. Niektóre modele miały też tulejki centrujące, ktore się montuje przed włożeniem śruby przy montazu wahacza. Redukuje ona też luz sruba-tuleja, tzn. otwór w ktorym siedzi śróba jest bardziej ścisły.
nawet jak blaszki sa wsadzone jest ogromny luz ale juz sobie poradziłem w tym przypadku ma byc tuleja bez kolnierza aluminiowa
Ostatnio zmieniony pn cze 01, 2009 13:10 przez piotrus23, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 272 gości