ostro wcina płyn chłodniczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bowi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob sty 26, 2008 14:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ostro wcina płyn chłodniczy

Post autor: bowi » pt maja 29, 2009 21:10

Kurde już głupieje z tym. Mianowicie gdzieś znika kupa płynu chłodniczego (1-1,5 l/100 km). Na zewnątrz nie widać żadnych wycieków, plastikowe króćce nowe, cybanty na wszelkich rurach nowe, korek zbiorniczka wyrównawczego nowy... Pozostaje uszczelka pod głowicą, ale nie ma żadnych innych objawów: olej na bagnecie wygląda normalnie, na korku brak masła, nie kopci na biało, odpala idealnie, zbiera się ok. Gdzie to może znikać? Poradźcie coś...



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pt maja 29, 2009 21:23

nagrzewnica nie cieknie??


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
bowi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob sty 26, 2008 14:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: bowi » pt maja 29, 2009 21:36

kaczor4011 pisze:nagrzewnica nie cieknie??
Nie dobierałem się do niej bezpośrednio, ale dywaniki po obydwóch stronach suche jak pieprz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 29, 2009 22:28

zajrzyj na blok silnika od tyłu (z kanału najlepiej) sa tam zaślepki które mogły skorodować. Umiarkowanego wycieku nie zobaczysz bo od razu płyn wysycha na gorącym silniku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt maja 29, 2009 22:32

bowi, masz LPG ? u mnie ciekło po trojniku od ogrzewania parownika, wlasciwie to saczylo sie delikatnie , nie widac tego było , ale wyczailem pod palcami ze jest lekko wilgotne ,podokrecalem opaski i problem z głowy.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » pt maja 29, 2009 22:43

wlej np. PETRYGO z 2l do zbiorniczka , jak gdzieś będzie uciekało to będzie widać biały nalot ( coś jak kamień ) jeżeli nie będzie widać to jest duże prawdopodobieństwo ze to uszczelka pod głowica , zrób test na CO2 koszt ok 20 zl i wszystko będzie jasne


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » sob maja 30, 2009 11:19

czy siedząc w aucie czujesz płyn ?-bo jest możliwość że płyn wycieka z uszczelki między kolektorem dolotowym a głowicą (strzałka)-nie zobaczysz czy wycieka bo po odpaleniu silnika płyn który znajdował się (spływa też podczas jazdy) na kolektorze wylotowym odparowuje Obrazek
-też zmieniałem uszczelkę pod głowicą (nie było potrzeby) okazało się że tam jest taka gumowa uszczelka ( 3 zł) przez którą płyn spływał na kol.wylotowy i odparował -to przykład z 1,8 GU gażnik



Awatar użytkownika
lukasfenix
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 648
Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukasfenix » sob maja 30, 2009 12:03

Uszczelka pod głowicą. U mnie nie kopcił, zbierał się normalnie, a płynu ciągle brakowało. Okazało się, że uszczelka poszła w okolicach 3 cylindra i spalał mi płyn. A wycieki miałem 1l na 150-200km. Wszystko zależy jak bardzo Ci poszła.
A jeśli chcesz być pewien na 100% że to nie wycieki na zewnątrz, to poproś w motoryzacyjnym o proszek fluorescencyjny do płynu chłodniczego. Pojeździj sporo, a potem w nocy szukaj świecących punktów pod machą. Ja jednak stawiam na uszczelkę :bajer:



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » sob maja 30, 2009 12:34

Nie wmawiajcie chłopakowi ze to uszczelka , użyjcie wyszukiwarki i zobaczcie ilu ludzi popłynęło z wymianą uszczelki a płyn dalej uciekał , dopóki nie ma typowych objawów:

Biały dym z rury
Woda w oleju (powiększanie się stanu oleju)
Olej w układzie chłodniczym
Maz pod korkiem

To zostaw ta uszczelkę w spokoju na razie czep się wszystkich węży , nagrzewnicy,chłodnicy , jeżeli to nie pomoże wtedy zaczniesz się martwic , ale przy bardzo szybkim ubytku płynu bez objawów typowych dla walniętej uszczelki - to musi być wyciek ! Gdyby to uszczelka ssała wtedy miał byś te typowe objawy.Poczytaj sobie mój przypadek w paru tematach:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=220446

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221115

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=218950

Okazało się ze ze wszystko sprawdziłem , ale nie do końca , ścigałem grilla z przodu i wyszło chłodnice się rozszczelniła na całej długości na zgrzewie.





Ps: Nawet wyczytałem w necie i na forum ze najpewniejszym badaniem jest Przyrząd do wykrywania spalin w układzie chłodzenia ze jest in nie zawodny i wszystko wyjdzie, zrobiłem to badanie i wyszło ze to na 100^% uszczelka i płyn mi ucieka szybko , jak kazali szykować 800 zł , lecz ja w to nie uwierzyłem, po paru dniach jeżdżenia w czasie drogi czułem w kabinie słodki zapach dymu , i zaczęła iść para z przodu koło reflektora zatrzymałem sie i już wiedziałem co jest i to była właśnie chłodnica.Dlaczego ja to pisze ? dlatego ze przeważnie przyczyna usterki jest banalna a my wydajemy kasę nie potrzebnie.


Obrazek
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 12:39 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bowi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: sob sty 26, 2008 14:58
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: bowi » sob maja 30, 2009 14:19

jawirax pisze:Okazało się ze ze wszystko sprawdziłem , ale nie do końca , ścigałem grilla z przodu i wyszło chłodnice się rozszczelniła na całej długości na zgrzewie.
Zgrubsza oglądałem chłodnice, na oko wygląda ok, miałeś plamy pod autem? U mnie żadnych plam nie ma.
Jak się pogoda ustabilizuje to obadam to wszystko jeszcze raz, może spróbuję z tym płynem fluorescencyjnym.



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » sob maja 30, 2009 14:23

N8ie miałem ani jednej plamki, podkładałem kartony cudowałem itp i nic , musisz szukać wszędzie , i jeździć może samo wylezie.



pawelb5913
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob maja 30, 2009 14:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: pawelb5913 » sob maja 30, 2009 15:17

a może to króciec ten z przodu silnika, ja tak miałem. jak dostał trochę większego ciśnienia to zaraz się lało bardzo, trudne do zauważenia ponieważ na gorącym silniku zaraz wysycha. Prze gazuj go trochę na miejscu i zobacz. Podobno często pękają te króćce.



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » sob maja 30, 2009 23:05

ja też miałem pęknięty króciec, koszt ok. 10-15zł


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
#Mateusz#
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt paź 31, 2006 13:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: #Mateusz# » sob maja 30, 2009 23:40

może pompa wodna ? Mi też teraz ucieka płyn chłodniczy i zauważyłem że to od pompy. Musze zamówić na allegro nową. Dodam że po drodze sprawdziłem już wszystko - najpierw padł króciec chłodzenia. Wymieniłem. Dalej uciekało. Później na dole chłodnicy wyciekało. Wymiana na nową. Dalej uciekało :crazy: Nagrzewnice też kiedyś przy okazji sprawdzałem - na szczęście była dobra. Więc nie pozostaje nic innego jak pompa wodna.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 342 gości