Koniec sprzęgła?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Koniec sprzęgła?

Post autor: Michnik » pt maja 29, 2009 22:58

Dzisiaj zaczęło mi sie nagle ślizgać sprzęgło. Co ciekawe usterka ta szybko postępuje bo jeszcze rano ślizgało sie na 5ce, a teraz wieczorem juz się ślizga i na 4rce i na 3jce.

Dodam, że wymieniałem już sprzęgło jakieś 30tys km temu(komplet sachs). Czy to możliwe , żeby tak szybko zużyła się tarcza/docisk?
Miałem/mam tez problemy z zostającym w "połowie" pedałem sprzęgła(tak mechanik poskładał przy poprzedniej wymianie). Może to jest przyczyna?

Ewentualnie jakie sprzęgło założyć przy wymianie? Bo mam nieco wzmocnionego AAZeta?
Widziałem jakieś o większej średnicy z passata 215mm, ale nie wiem czy podejdzie bo jest na 28 zębów chyba?
http://moto.allegro.pl/item648650172_sp ... _9_td.html

Uff znowu się szykuje wydatek...pomóżcie...
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 11:27 przez Michnik, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
vwolfi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt lip 08, 2008 22:23
Lokalizacja: Lja
Kontakt:

Post autor: vwolfi » pt maja 29, 2009 23:08

w AAZ sprzęgło nie bardzo daje sobie radę z podniesionymi mocami, poza tym nie ma innego żeby podpasowac z innego silnika. Oprócz tarczy i docisku, zużywa się taki pręt i talerzyk na którym się ten pręt opiera, jedno z drugim się ściera i mamy luz.
U mnie też były problemy ze sprzęgłem, gdy kupiłem tarczę, miała taką samą grubośc jak stara, dorwałem jeszcze ten talerzyk z prętem, które w porównaniu ze starym były dużo mniej zużyte, poskładałem i śmiga do tej pory, mimo mocno podkręconej pompy daje rade i koła drą asfalt, a sprzęgło nawet nie piśnie :smoke:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=216083][size=167]>>GTD sprzedam<<[/size][/url]

arwam

Post autor: arwam » sob maja 30, 2009 07:56

Michnik,

jeśli chcesz takie sprzęgło jak siedzi w passacie to musisz sprzęgło zmienić oraz skrzynię wraz z układem wysprzęgłającym oraz wybierakiem biegów na linki.
ewentualnie polecam czeskie sprzęgło.
u mnie już blisko pół roku jeździ ale to inna sprawa bo ja nowego to na pół gazu nie mam jak dawkę podkręcę na zdrowy dymek
wcześniej jak miałem GT2052V to wystarczyło by pięć minut na trasie gdzie częśto trzeba było chamować i przyspieszać żeby sprzęgło całkowicie zniszczyć.
po długich przejściach trafiłem na tą czeską tarczę i mam spokój względny bo tarcza się trzyma choć z wygląg ma nie zbyt zachęcający.
teraz pracuję nad sprzęgłem do skrzyni 020 na tłumiku drgań z AUDI 100 2.0 cyl i dociskiem na podwójnej sprężynie .
zobaczymy co z tego wyjdzie i czy skrzynia sę wcześniej nie rozleci

[ Dodano: 30 Maj 2009 07:58 ]
ewentualnie nie deptaj jakiś czas to ta wartwa okładziny którą spaliłeś powinna się zetrzeć i sprzęgło powinno wrócić do formy ale jednak to już nie będzie to samo co wcześniej



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob maja 30, 2009 09:08

jak nie chcesz byc skazany na zmiane skrzyni to w gre w chodzi tylko wzmocnione sprzeglo, akurat mam takie do oddania ktore szykowalem dla siebie @PW


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob maja 30, 2009 09:19

arwam pisze:Michnik,

jeśli chcesz takie sprzęgło jak siedzi w passacie to musisz sprzęgło zmienić oraz skrzynię wraz z układem wysprzęgłającym oraz wybierakiem biegów na linki.
ewentualnie polecam czeskie sprzęgło.
u mnie już blisko pół roku jeździ ale to inna sprawa bo ja nowego to na pół gazu nie mam jak dawkę podkręcę na zdrowy dymek
wcześniej jak miałem GT2052V to wystarczyło by pięć minut na trasie gdzie częśto trzeba było chamować i przyspieszać żeby sprzęgło całkowicie zniszczyć.
po długich przejściach trafiłem na tą czeską tarczę i mam spokój względny bo tarcza się trzyma choć z wygląg ma nie zbyt zachęcający.
teraz pracuję nad sprzęgłem do skrzyni 020 na tłumiku drgań z AUDI 100 2.0 cyl i dociskiem na podwójnej sprężynie .
zobaczymy co z tego wyjdzie i czy skrzynia sę wcześniej nie rozleci

[ Dodano: 30 Maj 2009 07:58 ]
ewentualnie nie deptaj jakiś czas to ta wartwa okładziny którą spaliłeś powinna się zetrzeć i sprzęgło powinno wrócić do formy ale jednak to już nie będzie to samo co wcześniej
A czy to czeskie sprzęgło to takie? Tak sie nazywa ta firma?
http://moto.allegro.pl/item635444076_vw ... _9_td.html
Cena bardzo zachęcająca...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob maja 30, 2009 09:38

Michnik pisze:Cena bardzo zachęcająca...
:helm: i pozniej kolejny temat z cyklu "slizga mi sie sprzeglo"
Michnik masz zapelniona skrzynke PW?
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 09:39 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob maja 30, 2009 10:20

Zajrzałem dzisiaj do silnika bo coś paliwem śmierdziało. Okazuje się, cały mokry!
Wydaje mi się, że cieknie paliwo z tyłu pompy wtryskowej. I teraz zastanawiam się czy nie mogło sie ono przedostać jakoś do sprzęgła co spowodowało jego ślizganie się?

Dodam jeszcze(dla tankujących biopaliwa), że stało się to zaraz po zalaniu paliwa z Bliskiej tzw Bioester!

[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 10:22 am ]
zaprzal pisze:
Michnik pisze:Cena bardzo zachęcająca...
:helm: i pozniej kolejny temat z cyklu "slizga mi sie sprzeglo"
Michnik masz zapelniona skrzynke PW?
Pytam bo ARWAM pisał o jakimś czeskim sprzęgle, że jest niezłe i nie wiem czy to nie to.
Wiadomośc na skrzynkę doszła.
Doszedł kolejny problem o którym powyżej...
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 10:26 przez Michnik, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » sob maja 30, 2009 10:27

Michnik,

ja kupowałem samą tarczę bo mi u znajomego padło w drodze i musiałem zakładać co siępod rękę nawinreło ale w brew pozorom i jego wyglądowi trzyma się świetnie



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob maja 30, 2009 10:29

za granica tez pisali ze po zastosowaniu biopaliwa uklad wtryskowy musi byc bardzo szczelny bo pojawia sie wycieki... wiec to nei wina konkretnej stacji ;)

wracajac do sprzegla to arwam napisal:
arwam pisze:ewentualnie polecam czeskie sprzęgło.
u mnie już blisko pół roku jeździ ale to inna sprawa bo ja nowego to na pół gazu nie mam jak dawkę podkręcę na zdrowy dymek
wiec moim zdaniem to półśrodki jesli i tak ma sie slizgac....

[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 10:30 am ]
arwam pisze:Michnik,

ja kupowałem samą tarczę bo mi u znajomego padło w drodze i musiałem zakładać co siępod rękę nawinreło ale w brew pozorom i jego wyglądowi trzyma się świetnie
moim zdaniem polowa sukcesu to mocny docisk


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

arwam

Post autor: arwam » sob maja 30, 2009 10:52

tak moje sprzęło wygląda

Obrazek
Obrazek
zaprzal pisze:[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 10:30 am ] arwam napisał/a:
Michnik,

ja kupowałem samą tarczę bo mi u znajomego padło w drodze i musiałem zakładać co siępod rękę nawinreło ale w brew pozorom i jego wyglądowi trzyma się świetnie



moim zdaniem polowa sukcesu to mocny docisk
zaprzal, dokładnie ale myślę że ta tarcza znacznie więcej może wytrzymać niż jest w stanie przenieśc fabryczny docisk



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob maja 30, 2009 10:57

Tylko czy cieknące paliwo mogło mieć jakis wpływ na śłizgające się sprzęgło?
Czyli czy mogła się jakoś ropa(biopaliwo) dostać do sprzęgła?



arwam

Post autor: arwam » sob maja 30, 2009 11:04

Michnik pisze:Tylko czy cieknące paliwo mogło mieć jakis wpływ na śłizgające się sprzęgło?
Czyli czy mogła się jakoś ropa(biopaliwo) dostać do sprzęgła?
raczej nie ale zobacz czy pod spodem silnika jest sucho na łączeniu silnika i skrzyni



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob maja 30, 2009 11:24

Dodam jeszcze(dla tankujących biopaliwa), że stało się to zaraz po zalaniu paliwa z Bliskiej tzw Bioester!
zwykly zbieg okolicznosci :) ja przelatalem na takim paliwie sporo (zreszta na zwyklym roslinnym tez)


sprawdz czy zaden wezyk powrotny Ci sie nie lal - mialem tak u siebie ze cieklo z wezyka wprost na sprzeglo i wtedy sie slizgalo

ps moze uszczelniasz na wale lub w skrzyni puscil i Ci zaoleja sprzeglo

[ Dodano: Sob Maj 30, 2009 11:26 am ]
PS 2 - to tematy umieszczamy w odpowiednim do tego dziale!
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 11:26 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » sob maja 30, 2009 12:56

Jeżeli sprzęgło w połowie jest i masz linkę z samo regulatorem to może to być wina linki , zacina się samo regulator , lub zaciął się w połowie, ja tak miałem i jeździłem, pa początku były poślizgi , potem działał pedał tylko połowie efektem tego było ślizganie się sprzęgła co u mnie spowodowało spalenie tarczy oraz docisku .Jeżeli masz z samo regulatorem linkę oblukaj ją.
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 12:57 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 305 gości