Jakiś czas temu zauważyłem, że po odpaleniu auta po kilku minutach z nawiewu zaczyna mi się wydobywać ciepłe powietrze. Staje się ono coraz cieplejsze w miarę rozgrzewania się silnika. Przy temperaturze 90°C powietrze jest tak gorące, jak prawie najwyższa temperatura ustawiona na climatroniku (zaznaczam, że wyświetlacz cały czas pokazuje OFF).
Jeśli włączę klimę i ustawię ją na niską temperaturę problem znika - po chwili mogę znowu wyłączyć klimę i gorące powietrze już nie gotuje mi kabiny. Po kilku kolejnych odpaleniach auta problem też się chyba nie pojawia - dopiero na drugi dzień, jak auto postoi przez noc.
Czy ktoś miał podobny problem?
Gorące powietrze dmuchające przez nawiew (climatronic)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Gorące powietrze dmuchające przez nawiew (climatronic)
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 12:53 przez brz, łącznie zmieniany 1 raz.
• t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h •
SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;
Autodiagnostyka klimy wywaliła:
Co teraz z tym zrobić? Rozebrać schowek i zobaczyć czy tryby są całe albo dogrzebać się pod filtr kabinowy i rozruszać klapkę? Czy to rozwiąże mój problem z gorącym powietrzem?
Z tego co widzę, chodzi o klapkę obiegu zamkniętego (chociaż nie wiem o co chodzi z tym "00"). Czy przez to gorące powietrze może mi wlatywać do kabiny? Jak przy włączonej klimie naciskam przycisk obiegu zamkniętego to słyszę wyraźnie, że silnik pracuje (chociaż w zimie tego nie testowałem więc nie wiem jak to jest ze zmianą w szybkości odparowywania szyb - ogólnie włączenie klimy powoduje, że para z szyb znika).4FA 00
Co teraz z tym zrobić? Rozebrać schowek i zobaczyć czy tryby są całe albo dogrzebać się pod filtr kabinowy i rozruszać klapkę? Czy to rozwiąże mój problem z gorącym powietrzem?
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 10:03 przez brz, łącznie zmieniany 1 raz.
• t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h •
SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;
Można to łatwo sprawdzić na "słuch". Włącz nawiew na 3-4 prędkość np na Econie i ustaw kierunek nawiewu na przód, nie na nogi ani na szybe i daj obieg zamknięty, powinieneś słyszeć, że klapki się ruszają i bierze teraz powietrze z pod schowka od strony pasażera, będzie słychać tam odgłos zasysanego powietrza, jak zmienisz na obieg świeżego pow. to będzie słychać jak się zmienia obieg i już z pod schowka nie będzie brać tylko tak jakby w okolicach środka kokpitu. Miałem problemy z tym silniczkiem i trochę przy tym dłubałem, więc jakby mi się zaciął to po głosie już słysze na którym obiegu się zwiesiłbrz pisze:Co teraz z tym zrobić? Rozebrać schowek i zobaczyć czy tryby są całe albo dogrzebać się pod filtr kabinowy i rozruszać klapkę? Czy to rozwiąże mój problem z gorącym powietrzem?
Ściągając filt przeciwpyłkowy też możesz sprawdzić, przełączając obiegi, tylko na siłe rękami nic nie próbuj rozruszać, bo możesz przekręcić i urwać zębatke lub plastikowe cięgna.
Wydaje mi się, że zasysa na oba sposoby jednocześnie.
Jeszcze jeden błąd (przy pierwszej diagnostyce nie przewinąłem listy). Błąd 332, czyli czujnik temperatury parownika. Tego błędu nie da się skasować.
Może to przez ten czujnik? Nie znam się na tym zupełnie, ale jakoś sobie wymyśliłem, że czujnik głupieje i automatycznie ustawia (?) wysoką temperaturę na parowniku, a wystarczy włączyć zimny nawiew, żeby ustawił odpowiednią. Jest w tym jakikolwiek sens?
Dziś sprawdziłem koszt czujnika w ASO (okazało się, że do Skody Fabii wchodzi czujnik o dokładnie takim samym numerze, a o 25 złotych tańszy - czy będzie pasował plug'n'play?).
Jeszcze jeden błąd (przy pierwszej diagnostyce nie przewinąłem listy). Błąd 332, czyli czujnik temperatury parownika. Tego błędu nie da się skasować.
Może to przez ten czujnik? Nie znam się na tym zupełnie, ale jakoś sobie wymyśliłem, że czujnik głupieje i automatycznie ustawia (?) wysoką temperaturę na parowniku, a wystarczy włączyć zimny nawiew, żeby ustawił odpowiednią. Jest w tym jakikolwiek sens?
Dziś sprawdziłem koszt czujnika w ASO (okazało się, że do Skody Fabii wchodzi czujnik o dokładnie takim samym numerze, a o 25 złotych tańszy - czy będzie pasował plug'n'play?).
Ostatnio zmieniony pt maja 29, 2009 15:47 przez brz, łącznie zmieniany 1 raz.
• t h e r e ' s •• m o r e •• t o •• l i f e •• t h a n •• c a r s •• a n d •• g i r l s •• b u t •• n o t •• m u c h •
SPRZEDAM RESZTKI GRATÓW PO GOLFIE --> http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=293690" onclick="window.open(this.href);return false;
czujnik jest po to żeby nie dopuścić do oblodzenia parownika. podaje sygnał do komputera który wyłącza sprężarkę klimybrz pisze:Jeszcze jeden błąd (przy pierwszej diagnostyce nie przewinąłem listy). Błąd 332, czyli czujnik temperatury parownika. Tego błędu nie da się skasować.
jeżeli numer taki sam to musi pasowaćbrz pisze:Dziś sprawdziłem koszt czujnika w ASO (okazało się, że do Skody Fabii wchodzi czujnik o dokładnie takim samym numerze, a o 25 złotych tańszy - czy będzie pasował plug'n'play?).
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 110 gości