Linka ręcznego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kuba_8686
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn cze 16, 2008 11:59
Lokalizacja: Wrocław

Linka ręcznego

Post autor: kuba_8686 » czw maja 28, 2009 09:52

witam

wymieniłem cylinderki szczęk z obydwu stron na tylnej osi.

Po wymianie zauważyłem ze hamulec ręczny jakby trochę osłabł i łapie moze o 2 ząbki wyżej jak dotychczas. Szczęki, z oględzin wyglądały na pożadne tj. była jeszcze duża warstwa okładzin. Linke ręcznego juz wczesniej przed wymianą podciągnąłem i juz nie wiele mogę sobie pozwolić.

Pytanie czy jest to wina juz "rozciągnietej" linki ??? czy coś jeszcze należało by zrobić.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » czw maja 28, 2009 09:58

kuba_8686 pisze:czy coś jeszcze należało by zrobić.
]

Przy montażu bębnów robi się taki myk.

Masz tam klin w samoregulatorze hamulcy który powinien sam opadać i regulować odległość szczęk od bębnów. Lecz nie zawsze sobie on może poradzić z tym dlatego przy zakładaniu sam go obsuwasz lekko na dół i wkładasz bęben. Musisz tak go włożyć żeby jak najmniej luzu było. Wtedy szczęki są blisko bębnów i hamuje o wiele lepiej

Obrazek



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw maja 28, 2009 10:10

szczęki muszą się ułożyć i samo regulator musi zadziałać, odpowietrz dobrze układ z tyłu


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw maja 28, 2009 10:18

89Bartezz, wszystko pieknie i ladnie tylko kiedy chcesz nasadzic oslone bebna na szczeki to musisz dzwignie samoregulatora wybic do gory... A sama linke recznego do montazu linki tez wypadaloby popuscic ile sie da pod dzwignia recznego bo to tez ulatwia zdjecie/zalozenia oslony bebna jak i samej linki na uchwyt.
Jesli sprezyna mechanizmu samoczynnej regulacji szczek jest mocna to po kilka zwyklych hamowaniach powinno sie ulozyc w bebnie. Podciagasz reczny kolo dzwigni na srubeczkach i powinno byc wszystko ok.
Btw. jak poskladales ten mechanizm? Bo niedawno przerabialem temat szczek i pytalem sie wlasnie o element zaznaczony na czerwono - dzwignie samoregulatora. I powinna byc zamontowana tym wypustem do Ciebie, nie w strone samochodu. Jesli bylaby w strone samochodu to jest mozliwosc, ze wypust wejdzie w otwor szczek i zaklinuje sie - tracisz samoregulacje.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » czw maja 28, 2009 10:27

bradley pisze:wszystko pieknie i ladnie tylko kiedy chcesz nasadzic oslone bebna na szczeki to musisz dzwignie samoregulatora wybic do gory
ja ten myk z klinem robię nawet jak mam lekki rant, Wchodzi bęben ciasno, kilka razy depniesz hamulec i robi się lekko luźny i jest idealnie, wiadomo ze linki ręcznego trzeba popuszczać przy demontarzu więc o tym nie wspominałem.


Co do klina to tym wystającym cypelkiem musi być skierowany w stronę samochodu tak jak jest na zdjęciu. Gdy włożysz go odwrotnie, powiesi się zaraz na tej blaszce od szczęki, albo zaklinował pomiędzy nim i nie będzie szedł w dół. Tak jak jest na zdjęciu jest dobrze. Klin schodzi aż już szczęk braknie i powiesi się tym cypelkiem na ten poprzecznej blaszce i nie wyskoczy dalej



kuba_8686
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn cze 16, 2008 11:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuba_8686 » czw maja 28, 2009 10:29

tą dzwignie mam skierowaną ku dołowi, chociaz z jednej strony ta spręzyna jest dość mocno rozciąganieta w porównaniu do strony przeciwnej.

hmm, chyba czeka mnie ponowna rozbiórka bebnów.
czy te sprezyny od samoregulatrów da sie kupić na sztuki?



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » czw maja 28, 2009 10:31

kuba_8686 pisze:czy te sprezyny od samoregulatrów da sie kupić na sztuki?
kolega ostatnio chciał tylko je kupić to w sklepie tylko całe zestawy były



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw maja 28, 2009 10:53

89Bartezz pisze:Co do klina to tym wystającym cypelkiem musi być skierowany w stronę samochodu tak jak jest na zdjęciu.
A masz racje. Mysle o czym innym i mowie o czyms innym. Ta szczeka na zdjeciu jest od strony pasazera, wiec zaklajac ja wypust bedzie skierowany do samochodu. Generalnie zasada jest taka zeby wypust nie patrzyl sie na szczeki ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » pt maja 29, 2009 07:13

Generalnie zasada jest taka zeby wypust nie patrzyl sie na szczeki ;)
Otóż to. Odwrotnie też idzie założyć, bo próbowałem ale wtedy o samoregulatorze możemy pomarzyć



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 382 gości