po zwarciu kabelków od radia golfik nie zapala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

po zwarciu kabelków od radia golfik nie zapala

Post autor: pawel3 » śr maja 27, 2009 19:44

Koledzy mam taki oto problem. Mam radio podpięte pod oryginalną instalację,czyli po przekręceniu kluczyka radio od razu się załącza.
Przez przypadek zwarł mi się do masy ten kabelek który doprowadza prąd do radia po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Efekt tego jest taki że jak teraz przekręce kluczyk to prądu na tym kablu wogóle nie ma- radio nie dziła oczywiście , ale co gorsze auto nie chce wogóle zapalić - nie ma iskry na świecach. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem i są dobre. podpowiedzcie mi ,co mogło się stać???, może to być winą kostki stacyjki ,czy może spaliłem sobie immobiliser, a może jeszcze co innego . Już sam nie wiem.



vwbolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:04
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: vwbolf » śr maja 27, 2009 19:59

pawel3 Też miałem taki problem immobilajzera nie mogłeś spalić bo wpierw byś musiał spalić bezpieczniki :) słuchaj u mnie było coś takiego że radio zrobiło mi zwarcie i nie swieciło podświetlenie w środku ani cały tył swiatła. Posprawdzałem bezpieczniki na szybkiego i wszystkie były ok. Nie miałem pojęcia co było i zabrałem się za szczegołowe sprawdzenie tych nieszczęsnych bezpieczników i okazało się, że jednak bezpiecznik się przepalił lecz w samym rogu praktycznie nie było gołym okiem widoczne to przepalenie. Tak więc radze Ci jeszcze raz posprawdzać wszystkie bezpieczniki któryś z nich musi być przepalony pozdro :)



pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » śr maja 27, 2009 20:16

tak masz rację, cenna uwaga, ale problem w tym że wszystkie po kolei sprawdziłem miernikiem i są dobre, więc bezpieczniki wykluczyłem



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 27, 2009 20:38

najpierw to sprawdź czy masz napięcie na kablu czarnym wychodzącym z kostki , po przekręceniu kluczyka na zapłon



pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » śr maja 27, 2009 21:10

jest napięcie na tym kablu, teraz byłem sprawdzić, tylko co to oznacza?
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 21:18 przez pawel3, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 27, 2009 22:11

to oznacza że uszkodziłeś tylko styk S w kostce , reszta jest dobra , jak przekręcisz kluczyk na zapłon to kontrolki od oleju i ładowania się świecą ? tylko nie masz iskry , czy tak

[ Dodano: 27 Maj 2009 22:13 ]
jeszcze powiedz jedno , czy miałeś lub masz piszczyk ostrzegawczy o włączonych światłach , i czy on teraz działa czy nie

[ Dodano: 27 Maj 2009 22:23 ]
zobacz jeszcze jak włączysz na zapłon , to czy masz napięcie 12V na styku 15 przy module wzmocnienia , czyli przy cewce zapłonowej , tam dochodzi również kabel czarny
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 22:23 przez miś fazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr maja 27, 2009 23:50

Jeśli w wozie jest immobilizer to podaj napięcie także na kabel brązowo-czerwony czyli popularny niestety styk S. Przy podanym napięciu spróbuj zapalić.
A kostkę lepiej nie wyrzucać jeśli jest oryginalna. Rozmontowuje się łatwo i zwykle jest to okopcenie styków a po przeczyszczeniu można cieszyć się dobrym ponownie oryginałem, czasem dłużej jak zamiennikiem.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 23:53 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr maja 27, 2009 23:55

pompę paliwową słychać po przekręceniu kluczyka ?


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » czw maja 28, 2009 06:39

pompę paliwową słychać,rozrusznik kręci,wtryskiwacz rozruchowy słychać jak podaje paliwo, kontrolki się zapalają , brzęczyk też działa,wszystko tak jak zwykle...-jedyny objaw to że nie ma iskry no i brak napięcia na tym kabelku co do radia idzie.
Zbadam jeszcze czy dochodzi napięcie na ten moduł wzmocnienia tak jak napisał kolega Miś fazi, a potem spróbuje podać mu napięcie na ten kabelek czerwono-brązowy i zobaczę czy zapali
Myślę że nic nie uszkodzę gorzej jak podam na ten kabelek prąd???

[ Dodano: 28 Maj 2009 08:35 ]
napięcie na styku 15 przy module wzmocnienia zapłonu jest.
podałem napięcie na kabel brązowo-czarny co odchodzi od kostki do radia i próbowałem zapalić ale nic to nie dało. w takim razie chyba rozbiorę te kostkę stacyjki, może to coś pomoże

[ Dodano: 28 Maj 2009 10:37 ]
dobrałem się do kostki stacyjki, jest w niej przepalona sprężynka od środkowego zestyku, bodajrze zestyk S, to może być powodem że nie chce zapalić golfik???

[ Dodano: 28 Maj 2009 22:51 ]
kupiłem kostkę stacyjki w serwisie,całe 118 zł jutro ją założę , ale odnoszę takie wrażenie że to nic nie da, przypuszczam że walnięta będzie cewka zapłonowa ,albo urządzenie sterujące- komp

[ Dodano: 29 Maj 2009 12:37 ]
wymieniłem kostkę stacyjki i jest ok., wszystko działa normalnie , autko zapala bez problemu. Wydaje mi się że ten brak iskry powodował immobiliser. na tym kablu co idzie ze styku S stacyjki założyłem oddzielny bezpiecznik w razie "W".
Powiedzcie mi jeszcze czy można jakoś ominąć ten styk S ,i podpiąć się gdzie indziej, ale żeby zostało tak że radio włancza się z kluczyka,bo chce podpiąć tak samo cb radio i wzmacniacz subwofera, nie wiem tylko czy to nie za dużo na jeden kabel takie obciążenie, chyba że można zastosować jakiś przekaźnik na tym kablu ze styku S i podpiąć się właśnie pod niego
Tak czy inaczej autko działa i to się liczy, dzięki wszystkim za pomoc.
punkty rozdane



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt maja 29, 2009 16:35

na takie obciążenie , to najlepiej jest podpiąć się bezpośrednio pod akumulator , przez bezpiecznik , i założyć przekaźnik , sterowanie cewki przekaźnika weź sobie albo z kabla czarnego , albo z tego co zrobiłeś zwarcie , cewka przekaźnika nie bierze dużo prądu więc nie uszkodzisz styku X , najgorsze jest to że styk X kostki oryginalnie nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem i dla tego przy nawet minimalnym zwarciu ten styk pada



pawel3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: śr sty 10, 2007 15:56
Lokalizacja: WOLBROM

Post autor: pawel3 » ndz maja 31, 2009 06:08

dzięki.
Póki co założyłem na tym kablu osobny bezpiecznik 3A, a przekaźnik tak czy inaczej będę musiał założyć. Może masz już jakiś sprawdzony model takiego przekaźnika to byśmi napisał parametry, a może na allegro znajdę



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz maja 31, 2009 08:47




Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości