Wolne obroty przy klimatyzacji

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Post autor: miszel78 » śr maja 27, 2009 13:41

miś fazi pisze:na podszybiu , z prawej strony
Gdzieś w okolicy filterka przeciwpyłkowego? I da sie to sprawdzić miernikiem?


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 27, 2009 14:13

tak koło filtra , miernikiem to raczej sprawdzisz tylko przejścia między kablami , oraz napięcie 12 V które powinieneś zmierzyć na pinach 33 i 35 , powinno się tam pokazać po włączeniu klimy , tylko mierzysz między 33 i masą , a potem między 35 i masą



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 27, 2009 14:15

samego ECU nie, kable kóre do niego dochodzą tak, trzeba znaleźć drugi koniec danego kabla i mierzyć opór pomiedzy oboma końcami, ma być do 1 oma.
A Ty weź mierniik i pomierz czujnik temperatury płynu chłodzącego bo może być winny niskim obrotom na zimnym. Normy znajdziesz na forum.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 14:15 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Post autor: miszel78 » śr maja 27, 2009 14:39

Paweł Marek pisze:samego ECU nie, kable kóre do niego dochodzą tak, trzeba znaleźć drugi koniec danego kabla i mierzyć opór pomiedzy oboma końcami, ma być do 1 oma.
A Ty weź mierniik i pomierz czujnik temperatury płynu chłodzącego bo może być winny niskim obrotom na zimnym. Normy znajdziesz na forum.
Czujnik już pomierzyłem i wygląda OK: opór na ciepłym i zimnym silniku wynosił odpowiednio 0,2k ohma i 1,8k ohma. Pozatym wskazania na desce rozdzielczej dot. temperatury są prawidłowe i wiatrak też się załącza przy zbyt wysokiej temperaturze.

A te numery pinów znajdują się na tym ECU czy trzeba mieć schemat tego?
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 14:40 przez miszel78, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 27, 2009 14:42

liczysz kable od góry z lewej na prawą strone

[ Dodano: 27 Maj 2009 14:42 ]
są dwa rzędy kabli

[ Dodano: 27 Maj 2009 14:43 ]
może masz po prostu walnięty sterownik wentylatorów , pod zbiorniczkiem płynu



Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Post autor: miszel78 » śr maja 27, 2009 14:50

miś fazi pisze:[ Dodano: 27 Maj 2009 14:43 ]
może masz po prostu walnięty sterownik wentylatorów , pod zbiorniczkiem płynu
hmmmmmm pisałem, że wentylatory się włączają prawidłowo....chyba że nie o to chodzi. Najpierw sprawdzę tą klimę i połączenie z ECU - bo to bardziej mnie denerwuje.

A tak dodatkowo to wiem, że mam gdzieś wyciek płynu chłodniczego. Od strony silnika nic nie widać - wszędzie sucho. Natomiast na chodniku zawsze jakaś plama jest. Muszę na jakiś kanał wjechać i popatrzeć. Myślicie że to może być przyczyna tych niskich obrotów na zimnym silniku - np jakieś lewe powietrze dostaje się przez jakąś nieszczelność (przez którą też kapie petrygo)?
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 14:54 przez miszel78, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 27, 2009 14:56

to moze skropliny z układy klimy , a nie płyn chłodniczy

[ Dodano: 27 Maj 2009 14:58 ]
klima ma oryginalny odpływ skroplin na zewnątrz auta



Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Post autor: miszel78 » śr maja 27, 2009 14:59

miś fazi pisze:to moze skropliny z układy klimy , a nie płyn chłodniczy

[ Dodano: 27 Maj 2009 14:58 ]
klima ma oryginalny odpływ skroplin na zewnątrz auta
Na bank płyn chłodniczy - bo plama jest nawet jak klimy nie używam i muszę co jakiś czas uzupełniać płyn.


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr maja 27, 2009 15:06

skoro płyn , to musisz szukać gdzie ucieka



Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Post autor: miszel78 » śr maja 27, 2009 20:08

Mam jeszcze pytanie odnośnie silnika krokowego (bądź sterownika biegu jałowego). Czy coś w nim powinno się kręcić (działać, szumieć) przy przekręconym kluczyku na zapłon (ale bez odpalonego silnika)? Zauważyłem że u mnie tak jest i wydaje mi się że wcześniej (przed wymianą tegoż elementu) tak nie miałem...


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » śr maja 27, 2009 20:16

raczej nic nie powinno sie z nim dziać, u mnie nic takiego nie ma, to moze być uszkodzony. to jak masz mniejsze obroty to w silniczku krokowym jest regulacjia obrotów na malutki imbus, mozesz sprawdzisz co bedzie sie działo wkreć lub wykręć bedziesz słyszał jak oboty maleja czy wzrastają



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr maja 27, 2009 20:21

miszel78 pisze:hmmmmmm pisałem, że wentylatory się włączają prawidłowo....chyba że nie o to chodzi. Najpierw sprawdzę tą klimę i połączenie z ECU - bo to bardziej mnie denerwuje.
sterownik wentylatorów odpowiada też za włączanie sprzęgła sprężarki. Jeśli wentylatry włączają się po włączeniu klimy i sprzęgło również zadziała to ten sterownik jest dobry


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 186 gości