Gaśnie na niskich orotach lub też szarpie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Memory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 26, 2009 21:13
Lokalizacja: Tczew

Gaśnie na niskich orotach lub też szarpie

Post autor: Memory » wt maja 26, 2009 21:31

Witam wszystkich,

słuchajcie jestem tu nowy, wiem, że powinienem dokładnie przeszukać forum ale już nerw mnie szarpie...

A więc tak mam taki problem:

- samochód szarpał (tak jakby przycinał) na obrotach rzędu 1900 -2000 zdarzało mu się zgasnąć na skrzyżowaniach. Wymieniłem świece, kable. Było przez pewien czas lepiej. Niestety na skrzyżowaniach od czasu do czasu gasł dalej i doszło falowanie obrotów powyżej 3000. Wymieniłem kopułkę i palec. Znów od czasu do czasu szarpie w okolicach 1500 - 2000. Od czasu do czasu faluje na niskich obrotach i gaśnie.

Co to może być?

Silnik 1.6 ABU
Mam LPG - sekwencję do tej pory było ok.

Zauważyłem też, że po włączeniu zapłonu z silnika dochodzi stały pisk - niski stały dźwięk (wyczytałem na forum, że taki pisk to odgłos przepustnicy - ale z tego co zrozumiałem to powinien trwać tylko chwilkę). Może w tym jest problem?

Doradzicie mi co mam zrobić? Sam mogę coś sprawdzić? Czy jechać do elektryka/mechanika? Jechać na komputer?

Z góry dziękuję za uwagi.

Ps. sorki za moje głupie opisy ale jestem specem w innej dziedzinie :)



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr maja 27, 2009 09:55

z którego roku masz auto? bo ten pisk o którym piszesz występuje tylko w silnikach 1,4 i 1,6 na wielopunktowym wtrysku


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr maja 27, 2009 10:00

dawaj na kompa na99% wywali bład przepustnicy
Wyczyść sam przepustnice a na kompa jedz na adaptacje i czytanie błędów.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Memory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 26, 2009 21:13
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Memory » śr maja 27, 2009 10:54

1996 rok pełen wtrysk

co do czyszczenia przepustnicy to jak się za to zabrać?
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 10:55 przez Memory, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » śr maja 27, 2009 11:02

zdejm plastikową osłonę z korpusu aluminiowego dolotu i mas zna wierzchu
szmata w benzynie w ręke i czyścisz w gardzieli


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

atmpitbull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 19, 2009 00:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: atmpitbull » śr maja 27, 2009 11:07

Nie chce zakładać nowego tematu ale mam podobny problem. Mam Golfa 3 95 rok 1.9 TD 75KM i delikatnie mi szarpie na 3 biegu czasami 4. Nigdy mi nie zgasł chodzi bardzo ładnie tylko to szarpanie. Wymieniłem wszystkie filtry olej, pasek rozrządu ale nadal to samo co to może być?



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Post autor: Mako » śr maja 27, 2009 11:13

atmpitbull, wyczyść nastawnik pompy wtryskowej, u mnie też to jest :) od roku mam zamiar to zrobić :P



atmpitbull
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 19, 2009 00:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: atmpitbull » śr maja 27, 2009 23:15

Linc pisze:atmpitbull, wyczyść nastawnik pompy wtryskowej, u mnie też to jest :) od roku mam zamiar to zrobić :P
Dzięki kolego zabiorę się za to w weekend a dużo jest przy tym roboty?



Memory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 26, 2009 21:13
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Memory » wt cze 09, 2009 11:06

Witam ponownie,

byłem na kompie - brak błędów

przepustnica wyczyszczona

Co ciekawe gość od kompa powiedział, że podniósł obroty. Wcześniej miałem około 600 po ustawieniu były od około 800 - 1000.

Niestety tylko przez 1 dzień. Wybrałem się w trasę po około 30 minutach jazdy znów szarpnięcia, wahania obrotów. Na pierwszej krzyżówce zgasł. Później było w miarę ok tyle, że obroty znów są na poziomie 600.

Jadę dziś z reklamacją.

Wymieniłem filtr powietrza. Jak myślicie co może być przyczyną takiej sytuacji?
Może coś innego z elektryką? Na zimnym silniku czuję jakby zawieszenie (muli) od około 2500 obrotów.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt cze 09, 2009 12:34

na czym masz te 600 obrotów, gaz benzyna? mnie się wydaję że masz silniczek krokowy uszkodzony, mam taki sam silnik i jak silniczek krokowy się uszkodził to właśnie 600 obrotów trzymał, w przypadku łapania lewego powietrza na gazie może mieć obniżone obroty albo ich nie trzymać

[ Dodano: 09 Cze 2009 12:39 ]
jest jedna nieścisłość którą powinieneś sprostować, w opisie masz że posiadasz silnik ABU (to jest jednopunkt) a w poście piszesz że masz silnik z sekwencją czyli mamy rozumieć na wielopunktowym wtrysku?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Memory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 26, 2009 21:13
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Memory » wt cze 09, 2009 13:28

600 obrotów bez znaczenia czy na benzynie czy też na gazie.

Co do silniczka to czy nie powinno coś wyjść na kompie? jakieś błędy?

Co do rodzaju silnika i gazu to... ups.. instalacja na 100% jest to sekwencja. Oznaczenie silnika ABE - mój błąd przepraszam - czy teraz pasuje?
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 13:39 przez Memory, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt cze 09, 2009 13:56

nie ma takiego silnika ABE, ty masz na wielopunkcie albo AEE albo AEA, poczytaj trochę postów o tych silnikach, w nich przepustnica jest z nastawnikiem połączona


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Memory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: wt maja 26, 2009 21:13
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Memory » sob cze 13, 2009 23:47

no i kolejny dzień walki... dziś mnie zaskoczył podczas jazdy na moment "zawiesiły się" obroty na poziomie około 2500. Wciskałem pedał gazu ale bez reakcji. puściłem pedał i wszystko wróciło do normy. Po 10 minutach zatrzymałem się na szlabanach zgasiłem silnik. Przy próbie odpalenia gasł, musiałem wcisnąć pedał gazu było ok. Po kilku minutach ruszałem z kolejnego skrzyżowania czułem tak jakby silnik "trząsł się".



rafał1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
Lokalizacja: okolice Włocławka
Kontakt:

Post autor: rafał1988 » ndz cze 14, 2009 00:22

Memory, wymień silniczek krokowy to powinno pomuc



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 263 gości