Problem z wcisnieciem tloczka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtekma
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw paź 16, 2008 23:31
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Problem z wcisnieciem tloczka

Post autor: wojtekma » wt maja 26, 2009 21:13

Witam chce wymienic wszystkie klocki i przy okazji plyn hamulcowy mam juz rozebrane tylne zaciski i nie moge wcisnac tloczkow (z tylu) przez przypadek wypchnalem tez tloczki wciskajac pedal hamulca i plyn hamulcowy z nich kapie:/ -powinien tak kapac czy cos jest nieszczelne? -wiem ze trzeba miec specjalne urzadzenie do tego bo przy wciskaniu trzeba krecic tloczkiem a czy moglbym spuscic plyn hamulcowy bo i tak chce go wymienic i wtedy sprubowac wepchnac tloczek czy to raczej nic nie da? czy wogole moge najpierw spuscic plyn do konca i nalac nowy? jaka powinna byc procedura wymiany plynu? czy musze miec jeszcze jakies specjalne narzedzia oprocz tego wciskacza tloczka ? i czy ewentualnie takie cos moze byc:
http://allegro.pl/item640152516_hamulce ... oczka.html ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 26, 2009 21:27

wkręcisz żabką wciskająć kciukami lub ściskiem stolarskim równocześnie/ Wogóle niema sensu spuszczać płynu, szczególnie jak masz ABS bo pompę zapowietrzysz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » wt maja 26, 2009 21:34

czy ewentualnie takie cos moze byc:
http://allegro.pl/item640...ia_tloczka.html ?
może być ale zastanawiam się czy nie dasz rade np. kluczem francuskim albo "szwedem" ja przynajmniej takim kręciłem i sie udało.
Co do kapania to możliwe że za daleko wyszły tłoczki u gumki już nie trzymają więc kapie, no chyba że zużyły się uszczelniacze to wiadomo zestaw naprawczy można kupić i wymienić.
Jeżeli chcesz wymieniać płyn to poodkręcaj wszystkie wężyki i spuść np do jakiegoś słoiczka- płyn sam sobie zleci siła grawitacji. powymieniaj co masz powymieniać pozakładaj i teraz wężyki zostaw nie zakręcone nalej płynu do zbiorniczka i czekaj aż zacznie kapać z przewodu najkrótszego przeważnie jest to przednie lewe koło, jak zacznie kapać to zakręć przewód potem prawy przód tak samo, lewy tył i prawy tył, następnie odpowietrzanie układu musisz zacząć całkiem odwrotnie czyli od najdalszego koła- prawy tył, potem lewy tył, potem prawy przód i lewy przód, i chyba to tyle

[ Dodano: 26 Maj 2009 21:36 ]
Paweł Marek, nie wciśniesz normalnie tłoka który jest wykręcany musisz nim kręcić co innego z przodu tam można sobie poradzić zwykłym ściskaczem stolarskim no chyba że sie myle :bigok:



maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » śr maja 27, 2009 03:14

witam. podczas wymiany płynu raczej nie powinno sie najpierw spuszczać starego płynu bo zapowietrzysz caly układ i potem jest dużo więcej roboty.
Ja robie tak- kupuje litr płynu, ze zbiorniczka wyciągam cały stary płyn nalewam nowy (powoli by sie nie wzburzył bo podczas odpowietrzania może zasysać powstałe pęcherzyki powietrza)i odpowietrzam pokolei każde koło do momentu aż zacznie lecieć czysty płyn i bez bąbelków, niezapominając o dolewaniu do zbiorniczka.
Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 370 gości