Ładowanie akumulatora (Jetta 2.5 '07)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

caspper
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:36
Lokalizacja: Polska

Ładowanie akumulatora (Jetta 2.5 '07)

Post autor: caspper » wt maja 26, 2009 18:26

Witam,
Mam pytanie dotyczące VW Jetta 2.5, rocznik 2007, USA.
Samochód jest mało jeżdżony. Dzisiaj nie dał rady zapalić - rozładowany akumulator: 10,7 V. Orientuje się ktoś może, czy mogę wyciągnąć akumulator i go podładować? Czy może ładować go w samochodzie, bez odpinania? Czy jest to bezpiecznie, czy może niesie za sobą jakieś poważniejsze konsekwencje? Nie chciałbym zrobić krzywdy komputerowi czy cokolwiek spalić, a przy jego wyciągnięciu nie chciałbym zablokować sobie samochodu.
Proszę o pomoc.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt maja 26, 2009 18:41

Nowoczesnym prostownikiem możesz ładować w aucie.
Nowoczesnym to znaczy takim, który nie pozwala wzrosnąć napięciu na akumulatorze powyżej niebezpiecznej wartości (rzędu ok. 14,4V ).
Zwykłym prostownikiem nie ładuj bo możesz coś uwalić.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt maja 26, 2009 18:42

Optymalnie: podłączasz inny akumulator ddatkowymi kablami lub do gniazda zapalniczki zanim wyjmiesz stary lub używasz urządzonka podtrzymującego napięcie żeby pamięci urządzeń nie potracić (jest to np bateria wkładana w gniazdo zapalniczki).
Praktycznie: możesz ładować w aucie bez odkręcania. Byle nie dużym prądem (1/10 pojemnosci aku) i nie za długo jeśli masz ładowarkę która sama się wyłącza po naładowaniu aku. Ponieważ taka ładowarka przy podpięciu do aku w aucie nie zareaguje i nie wyłączy się, i to spowoduje przeładowanie aku (wybuch, uszkodzenie elektroniki. Jeśli poładujesz prądem 1/10 pojemności aku i nie za długo (maks 10 h przy całkowitym rozładowaniu) to nic się nie stanie.

[ Dodano: Wto Maj 26, 2009 6:43 pm ]
właśnie nowoczesny prostownik może nie wyłączyć się bo urządzenia które pobierają mały prąd w samochodzie na postoju mogą go ogłupić, mnoże to odebrać jako spadek napięcia.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt maja 26, 2009 21:30

Paweł Marek pisze: właśnie nowoczesny prostownik może nie wyłączyć się bo urządzenia które pobierają mały prąd w samochodzie na postoju mogą go ogłupić, mnoże to odebrać jako spadek napięcia.
Nie chodziło mi o długość procesu ładowania i wyłączenie się prostownika a o to żeby napięcie niebezpiecznie nie wzrosło (co zresztą wyjasniłem powyżej), nowoczesne prostowniki to zapewniają, zwykłe - proste niestety nie. Napięcie może wzrosnąć do 16V i wyżej co po pierwsze szkodzi akumulatorowi a po drugie może coś się uszkodzić w aucie.
Wyłączanie się prostownika to zupełnie inny temat, zresztą te proste też się nie wyłaczają :grin:


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr maja 27, 2009 09:44

ja ładowałem nowoczesnym mikroprocesorowym prostownikiem w którym najwyższe napięcie do jakiego ładuje aku np. w zimie to 14,8V, normalne ładowanie 14,4V wyłącza się sam spokojnie, przy włączonych urządzeniach czas ładowania jest troszkę dłuższy


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 192 gości