Siła oraz kolejnośc srub dokręcania przy głowicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Siła oraz kolejnośc srub dokręcania przy głowicy
Poszukuje info z jaka siła maja być przykręcane śruby przy głowicy oraz wałka i w jakiej kolejności bo chce wymienić sobie uszczelkę pod głowica. Na co zwrócić szczególna ostrożność pomijając ustawienie rozrządu. Co mogę zrobić dodatkowo jak już będę wymieniał uszczelkę ?
pozdro
pozdro
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 17:41 przez Y@RO, łącznie zmieniany 1 raz.
eSsssssssssss :))))
Siła
1-40Nm
2-60Nm
3-90 stopni
4-90 stopni
a walek to dokrecasz lekko na czucie a jak juz masz dynamometr to chyba 20Nm
jak odkrecasz głowcice to zaczynasz od bocznych srub i schodzisz do srodka a jak dokrecasz to zaczynasz od srodkowych:)
napewno glowice daj do planowania, wymien uszczelki na kolektorach.
w rozrzadzie masz dwa znaki 1. na walku rozrzadu u gory 2. na wale korobowym
1-40Nm
2-60Nm
3-90 stopni
4-90 stopni
a walek to dokrecasz lekko na czucie a jak juz masz dynamometr to chyba 20Nm
jak odkrecasz głowcice to zaczynasz od bocznych srub i schodzisz do srodka a jak dokrecasz to zaczynasz od srodkowych:)
napewno glowice daj do planowania, wymien uszczelki na kolektorach.
w rozrzadzie masz dwa znaki 1. na walku rozrzadu u gory 2. na wale korobowym
VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]
dzieki za info
moglbys mi to rozrysowac?:D bo cos nie moge skumac tego odkrecania. Kiedys gdzies w warsztacie widziałem ksiazke co byla glowica narysowana i tam zaznaczone ktore sruby pierwsze itd ... ilustracja bylakelebrion pisze:jak odkrecasz głowcice to zaczynasz od bocznych srub i schodzisz do srodka a jak dokrecasz to zaczynasz od srodkowych:)
eSsssssssssss :))))
tyle żeby była równa/nie powichrowana...zawsze można dać grubszą uszczelke ...wazne jest aby zbytnio nie podnśić stopnia sprężania bo jeśli zrobisz remont głowicy czyt.gniazda zaworowe ,uszczelniacze,docieranie itp -to spręzanie bedzie szło dołem i wtedy rozbebeszac trzeba układ korbowo-tłokowy i robic szlif cylindra,dobierać tłoki i pierscienie.Z tego co widze ty nie chcesz robić generalki tylko zmienić uszczelke bo ci puszcza?
Najlepiej zrobić komplet servis czyli kompletną głowice z zaworami,no i przynajmniej zmienić wszystkie pierścienie tłokowe,wtedy silniczek na nowo odżyje.
W sumie silnik masz juz w częsciach ,bo zdejmujesz czape...to się zastanów czy przypadkiem nie warto zrzucić miski olekowej i zmienić pierscienie+panewki na dole?
Najlepiej zrobić komplet servis czyli kompletną głowice z zaworami,no i przynajmniej zmienić wszystkie pierścienie tłokowe,wtedy silniczek na nowo odżyje.
W sumie silnik masz juz w częsciach ,bo zdejmujesz czape...to się zastanów czy przypadkiem nie warto zrzucić miski olekowej i zmienić pierscienie+panewki na dole?
Fahoo, ja niechce robic remontu silnika bo silnik chodzi jak żyletka tylko ze wode mi pije silnik :/ czyli mam wypalona uszczelke, a z silnika NIC nie leje! na 100 km dolewam jakies 300ml płynu chłodniczego :/ oleju nie przybywa, wycieków nie ma z chłodnicy. Pisałem kilka tematów wczesniej ze mam chłodnice z 1,4 bo robiłem przekładke silnika i mi wode gotowało, ale to była wina czujnika w chłodnicy bo sie zalaczała tylko na 5s i koniec ;| Wymieniłem czujnik i jest juz lepiej, tylko jeszcze widze ze niekiedy sie termostat zacina, ale to bede wymienial przy okazji. Pytam o to planowanie bo chce uzyskac stopien sprezania 10.0 taki jak jest w ABS i pisali ze mozna go uzyskac poprzez splanowanie głowicy, tylko nie wiem własnie ile ...
[ Dodano: 26 Maj 2009 12:56 ]
co do wymiany pierscieni i panewek to ja nie jestem mechanikiem i chce zrobic cos w miare moich mozliwosci i pieniedzy. Narazie tak jak mowiue silnik jest zyletka tylko ta wode mi pije ze zbiorniczka
[ Dodano: 26 Maj 2009 12:56 ]
co do wymiany pierscieni i panewek to ja nie jestem mechanikiem i chce zrobic cos w miare moich mozliwosci i pieniedzy. Narazie tak jak mowiue silnik jest zyletka tylko ta wode mi pije ze zbiorniczka
eSsssssssssss :))))
Y@RO, nie podnoś spręzania bo bedą problemy z braniem oleju i przedmuchami
to ile trzeba zdjąc z głowicy zadecyduje warsztat szlifujacy
może być tak ze głowica bedzie równa w co wątpie ale cuda się zdażają
wiec ci tylko "lizną"ją i tak bym zostawił
Zwiększając stopień spręzania nadwyrężysz juz i tak ni epierwszej młodości inne elementy
chcąc zrobić to dobrze musisz zrobić generalke ,bo puści ci gdzieś w koncu albo górą albo dołem.To moje zdanie zapewne i inni to potwierdzą.
to ile trzeba zdjąc z głowicy zadecyduje warsztat szlifujacy
może być tak ze głowica bedzie równa w co wątpie ale cuda się zdażają
wiec ci tylko "lizną"ją i tak bym zostawił
Zwiększając stopień spręzania nadwyrężysz juz i tak ni epierwszej młodości inne elementy
chcąc zrobić to dobrze musisz zrobić generalke ,bo puści ci gdzieś w koncu albo górą albo dołem.To moje zdanie zapewne i inni to potwierdzą.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 480 gości