Siła oraz kolejnośc srub dokręcania przy głowicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Siła oraz kolejnośc srub dokręcania przy głowicy

Post autor: Y@RO » pn maja 25, 2009 17:12

Poszukuje info z jaka siła maja być przykręcane śruby przy głowicy oraz wałka i w jakiej kolejności bo chce wymienić sobie uszczelkę pod głowica. Na co zwrócić szczególna ostrożność pomijając ustawienie rozrządu. Co mogę zrobić dodatkowo jak już będę wymieniał uszczelkę ?

pozdro
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 17:41 przez Y@RO, łącznie zmieniany 1 raz.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » pn maja 25, 2009 20:08

Siła
1-40Nm
2-60Nm
3-90 stopni
4-90 stopni

a walek to dokrecasz lekko na czucie a jak juz masz dynamometr to chyba 20Nm

jak odkrecasz głowcice to zaczynasz od bocznych srub i schodzisz do srodka a jak dokrecasz to zaczynasz od srodkowych:)

napewno glowice daj do planowania, wymien uszczelki na kolektorach.

w rozrzadzie masz dwa znaki 1. na walku rozrzadu u gory 2. na wale korobowym


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » pn maja 25, 2009 21:29

dzieki za info :)
kelebrion pisze:jak odkrecasz głowcice to zaczynasz od bocznych srub i schodzisz do srodka a jak dokrecasz to zaczynasz od srodkowych:)
moglbys mi to rozrysowac?:D bo cos nie moge skumac tego odkrecania. Kiedys gdzies w warsztacie widziałem ksiazke co byla glowica narysowana i tam zaznaczone ktore sruby pierwsze itd ... ilustracja byla :D


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » pn maja 25, 2009 21:47

oto kolejność:

Obrazek


Odkręcanie jest w odwrotnej kolejności ;)
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 21:49 przez wojteo CK, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » pn maja 25, 2009 21:50

wojteo CK, dziekuje :)

a siła to taka jak kolega wyzej napisał ?


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn maja 25, 2009 22:02

Y@RO, daj oznaczenie silnika to podrzuce wszystko z detalami


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
wojteo CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 16:14
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: wojteo CK » pn maja 25, 2009 22:15

Wartości te same ;)

Obrazek



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » pn maja 25, 2009 23:55

Fahoo,

AAM :)


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt maja 26, 2009 09:07

ok zapodaje listę,napewno się przyda do innych prac,jeśli bedziesz potrzebował czegoś jescze to w miarę możliwości podrzucę...
Obrazek


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » wt maja 26, 2009 10:40

Dziekuje bardzo :)

Jeszcze mam pytanie dotyczące głowicy. O ile MAX moge ją splanować ?


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt maja 26, 2009 12:29

tyle żeby była równa/nie powichrowana...zawsze można dać grubszą uszczelke ...wazne jest aby zbytnio nie podnśić stopnia sprężania bo jeśli zrobisz remont głowicy czyt.gniazda zaworowe ,uszczelniacze,docieranie itp -to spręzanie bedzie szło dołem i wtedy rozbebeszac trzeba układ korbowo-tłokowy i robic szlif cylindra,dobierać tłoki i pierscienie.Z tego co widze ty nie chcesz robić generalki tylko zmienić uszczelke bo ci puszcza?
Najlepiej zrobić komplet servis czyli kompletną głowice z zaworami,no i przynajmniej zmienić wszystkie pierścienie tłokowe,wtedy silniczek na nowo odżyje.
W sumie silnik masz juz w częsciach ,bo zdejmujesz czape...to się zastanów czy przypadkiem nie warto zrzucić miski olekowej i zmienić pierscienie+panewki na dole?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » wt maja 26, 2009 12:53

Fahoo, ja niechce robic remontu silnika bo silnik chodzi jak żyletka :D tylko ze wode mi pije silnik :/ czyli mam wypalona uszczelke, a z silnika NIC nie leje! na 100 km dolewam jakies 300ml płynu chłodniczego :/ oleju nie przybywa, wycieków nie ma z chłodnicy. Pisałem kilka tematów wczesniej ze mam chłodnice z 1,4 bo robiłem przekładke silnika i mi wode gotowało, ale to była wina czujnika w chłodnicy bo sie zalaczała tylko na 5s i koniec ;| Wymieniłem czujnik i jest juz lepiej, tylko jeszcze widze ze niekiedy sie termostat zacina, ale to bede wymienial przy okazji. Pytam o to planowanie bo chce uzyskac stopien sprezania 10.0 taki jak jest w ABS i pisali ze mozna go uzyskac poprzez splanowanie głowicy, tylko nie wiem własnie ile ...

[ Dodano: 26 Maj 2009 12:56 ]
co do wymiany pierscieni i panewek to ja nie jestem mechanikiem i chce zrobic cos w miare moich mozliwosci i pieniedzy. Narazie tak jak mowiue silnik jest zyletka tylko ta wode mi pije ze zbiorniczka :(


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt maja 26, 2009 13:37

Y@RO, nie podnoś spręzania bo bedą problemy z braniem oleju i przedmuchami
to ile trzeba zdjąc z głowicy zadecyduje warsztat szlifujacy
może być tak ze głowica bedzie równa w co wątpie ale cuda się zdażają
wiec ci tylko "lizną"ją i tak bym zostawił
Zwiększając stopień spręzania nadwyrężysz juz i tak ni epierwszej młodości inne elementy
chcąc zrobić to dobrze musisz zrobić generalke ,bo puści ci gdzieś w koncu albo górą albo dołem.To moje zdanie zapewne i inni to potwierdzą.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 408 gości