silnik 2E szaleją obroty i nie reaguje pedał gazu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
silnik 2E szaleją obroty i nie reaguje pedał gazu
Witam wszystkich. Wlasnie przed chwila wrocilem z ekscytujacej przejazdzki swoim golfem III gti (silnik 2E). Do czasu kiedy silnik byl jeszcze zimny bylo ok ale jak troszke sie rozgrzal to obroty na biegu jalowym zaczely szalec z 200 - 900 nawet do 0 i silnik gasl. Silnik nie reagowal na pedal gazu podczas tych wachan obrotow. W samochodzie mam instalacje gazowa II generacji. Ale jak silnik przelaczyl sie na gaz to obroty wskoczyly na 3500. Jakos tak udalo mi sie dojechac do domu ale przy dodawaniu gazu szarpalo lub nie bylo plynnego przyszpieszenia. Auto jest juz leciwe 1992 i zima dala mu popalic.
Uprzejmie prosze forumowiczow o jakas wskazowke, co to moze byc ????
Uprzejmie prosze forumowiczow o jakas wskazowke, co to moze byc ????
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Właśnie. Może miałeś strzał gazu i ci klapkę w przepływce zgięło, zdarzyło mi się to. Zwykle można to uratować, tylko trzeba wyjąć przepływomierz z auta i obejrzeć, dogiąć, podpiłować klapkę tak żeby luźno chodziła.Adamtd pisze: przepływomierz może wariować
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Strzalu gazu nie bylo. Bylo by chyba slychac. To zaczelo sie dziac jak chwycily wieksze mrozy.Paweł Marek pisze:Właśnie. Może miałeś strzał gazu i ci klapkę w przepływce zgięło, zdarzyło mi się to. Zwykle można to uratować, tylko trzeba wyjąć przepływomierz z auta i obejrzeć, dogiąć, podpiłować klapkę tak żeby luźno chodziła.Adamtd pisze: przepływomierz może wariować
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Tak czy inaczej to trzeba sprawdzić. Mechanicznie i elektrycznie (pomierzyć opory na stykach. Następnie sprawdziłbym przepustnicę, wyczyścił, sprawdził napięcie (nie opór) jej czujnika (koniecznie bez rozłączania kostki, między stykami 2 a 3), potem szczelność dolotu, wspomagania hamulców i podstawki pod zespołem wtryskowym. Krokowiec raczej odpada, jego uszkodzenie nie daje wahań obrotów w takim zakresie na jałowym.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 173
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 01:10
- Lokalizacja: VWrocłaVW
- Kontakt:
ja mam to samo u siebie w 2e... i tez nie wiem co jest grane....czasami nawet jak dodaje gazu to spadaja mu obroty... tak sie nie da jezdzic....powymienialem juz prawie wszystko co moglo za to odpowiadac i nic....jak cos wymyslisz co pomoze naszym goferkom to daj znac...pozdrawiam
Mk1 16v Rally project :)
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT
Golf mk3 16vt 321 km by EVO
Ibiza '02 ASV 205km/418nm by ECUPROJECT
Seat Leon ARL big Turbo:) 228km/423nM by ECUPROJECT
Audi A4 B7 3.0 TDI Quattro 294km/510nm by ECUPROJECT
strzału nie musialo być aby padł przeplywomierzjackoski pisze:Strzalu gazu nie bylo. Bylo by chyba slychac. To zaczelo sie dziac jak chwycily wieksze mrozy.Paweł Marek pisze:Właśnie. Może miałeś strzał gazu i ci klapkę w przepływce zgięło, zdarzyło mi się to. Zwykle można to uratować, tylko trzeba wyjąć przepływomierz z auta i obejrzeć, dogiąć, podpiłować klapkę tak żeby luźno chodziła.Adamtd pisze: przepływomierz może wariować
z tego co mi panowie wiadomo najczęstsza przyczyną w waszych silnikach tego że wariują obroty jest ZAWÓR STABILIZACJI BIEGU JAŁOWEGO innymi słowy mówiąc bajpas
one potrafią sie zacinać itp. jeżeli wariują wam obroty proponuje delikatnie puknąć i zobaczyć czy pomoże a jak nie to odepnijcie na chwile wtyczke
a dwa w silnikach 2E nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy
one potrafią sie zacinać itp. jeżeli wariują wam obroty proponuje delikatnie puknąć i zobaczyć czy pomoże a jak nie to odepnijcie na chwile wtyczke
a dwa w silnikach 2E nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]
Prosze bardzoCrunck pisze:GTomek pisze:z tego co mi panowie wiadomo najczęstsza przyczyną w waszych silnikach tego że wariują obroty jest ZAWÓR STABILIZACJI BIEGU JAŁOWEGO innymi słowy mówiąc bajpas
one potrafią sie zacinać itp. jeżeli wariują wam obroty proponuje delikatnie puknąć i zobaczyć czy pomoże a jak nie to odepnijcie na chwile wtyczke
a dwa w silnikach 2E nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy
Witam
A gdzie ten zawór się znajduje ??
Silnik krokowy jest ...
Pozdrawiam
http://img297.imageshack.us/my.php?image=0558pm.jpg
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nazwa silnik krokowy jest czasem zamiennie uzywana do regulatora obrotów biegu jałowego. Gdy on się psuje, to przede wszystkim auto na moment traci obroty lub nawet gaśnie przy zdjęciu nogi z gazu, np przy dojeżdzaniu do świateł. Wahań obrotów na wolnym biegu takich powtarzających się raczej nie daje. Ale kto wie, kolega jackoski to sprawdzi i może napisze co było naprawdę dla wspólnej nauki.a dwa w silnikach 2E nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Wlasnie bylem pozyczyc hak wkrecany, zeby mnie jutro ojciec mogl podholowac do warsztatu. Tak sobie pomyslalem odpale gofra, moze mu juz przeszlo. W dzien swiecilo takie ladne sloneczko to pewnie odmarzl troche. Uruchomilem, po paru minutach silnik sie rozgrzal i zaczelo sie. Obroty znowu falowaly a nawet czasem do 0 i motor gasl. Kilka razy tak go pomeczylem i udalo mi sie nawet runde po osiedlu zrobic . Troche jeszcze szarpalo przy dodawaniu gazu. Po chwili jednak jakby jakies czary mary z fujary wszystko zaczelo normalnie chodzic. Obroty na jalowym zarowno na gazie jak i benzynie trzymaja sie blisko 800 a pedal gazu reaguje normalnie. Pewnie jutro z rana czeka mnie znowu taka akcja Mimo wszystko pojade do specjalistow i moze cos tam sprawdza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 237 gości