prośba o pomoc z intepretacją błędu ? przyczyny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wrk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 16:46
Lokalizacja: Warka

prośba o pomoc z intepretacją błędu ? przyczyny

Post autor: wrk » ndz maja 24, 2009 16:27

witam!

w moim 1.4 od od jakiegoś czasu sporadycznie pojawiają mi się powtarzalnie błędy na komputerze
16785 P0401 Recyrkulacja gazu wydechowego (EGR) – niewystarczający przepływ B
16712 P0327 Czujnik uderzeniowy #1 ? wysokie wejście (bank 1 lub pojedynczy sensor)

chciałbym od bardziej kumatych w tym temacie uzyskać informację czym takie błędy mogą być spowodowane ? na początku zauważyłem, że pojawiały się podczas jazdy ok 50-60 na wysokim biegu zazwyczaj na 5 jak zwalniałem przed kocimi łbami najpierw migała kontrolka a później zapalała się i dopiero kasowanie pomogło z vaga diagnozę robię vagiem 2.5

te błędy są powtarzalne zazwyczaj jest jeszcze jeden ale nie pamiętam błędu.

w tym tygodniu będę zakładał gaz i zastanawiam się czy przed tym zabiegiem powinienem coś jeszcze przeanalizować w związku z tymi błędami?

z góry dzięki za pomoc nie znalazłem dokładniejszego wyjaśnienia tych błędów



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 24, 2009 17:26

1,4 kod silnika?



Awatar użytkownika
Wojtek0423
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
Kontakt:

Post autor: Wojtek0423 » ndz maja 24, 2009 17:42

Pierwszy błąd dotyczy niesprawności zaworu recyrkulacji spalin. Prawdopodobnie zacina się. http://wiki.ross-tech.com/index.php/16785/P0401 co prawda po angielsku ale może to Ci trochę rozjaśni
Co do drugie błędu to jest on spowodowany przez czujnik spalania stukowego g 61 który steruje pracą układu zapłonowego. Odepnij wtyczkę od czujnika i sprawdź oporność przewodów czy nie ma gdzieś zwarcia. Rezystancja nie powinna przekroczyć 1,5 ohma.

[ Dodano: 24 Maj 2009 17:56 ]
Jeżeli nie stwierdzisz żadnej usterki w
przewodach:
– odkręć śrubę mocującą czujnik spalania stukowego
i ponownie dokręć momentem20 Nm;
– przeprowadzićja zdę próbną.
Podczas przeprowadzania jazdy próbnej muszą
zostać spełnione następujące warunki
1 pracy silnika: Temperatura płynu chłodzącego musi wzrosnąćdo
wartości powyżej 80oC.
Jeżeli zostanie osiągnięta wymagana temperatura,
muszą również zostać osiągnięte kilkakrotnie
różne stany pracy silnika:
jałowy bieg,
częściowe obciążenie,
pełnie obciążenie,
hamowanie silnikiem. W przypadku pełnej mocy obroty muszą
zostaćpo dwyższone do wartości powyżej
3500/min.
– odczytać ponownie pamięć usterek komputera
sterującego.
Ostatnio zmieniony ndz maja 24, 2009 17:51 przez Wojtek0423, łącznie zmieniany 1 raz.



wrk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 16:46
Lokalizacja: Warka

Post autor: wrk » ndz maja 24, 2009 18:12

kod silnika axp czy apx z tego co kojarze, dzięki za wyczerpującą odpowiedź wygooglałem trochę więcej na ten temat dokładnie samego EGR postaram się to wyczyścić i ponoć na jakiś czas przynajmniej powinno się to poprawić :) może jeszcze wygooglam małe how to do golfa ;)

dzięki jeszcze raz

[ Dodano: 24 Maj 2009 18:49 ]
mam jeszcze do Was pytanko znalazłem na forum dużo info łącznie z instrukcją krok po kroku jak to wyczyścić niestety większość how to dotyczy silnika diesla mam pytanie w związku z tym czy zaślepianie w benzyniakach jest wskazane ? bo w wielu wątkach nie padła konkretna odpowiedź na ten problem oraz czy jeśli będę już to czyścił to czy tu jest do zakupienia uszczelka bo nigdzie na allegro nie widzę ani uszczelki ani nowego zaworu do benzyniaków same diesle
ewentualnie czy tą uszczelkę można zastąpić jakimś papierem uszczelniającym z samochodowego gdzieś ktoś coś takiego polecał pytanie jak z trwałością takiego zamiennika ?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz maja 24, 2009 19:09

Ja zaslepilem w AKQ i AHW wlot do kolektora ssącego, ale to EGR na podciśnienie. Błędów brak, poprawiła sie praca na niskim biegu i niskich obrotach.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości