Przybywający olej silnikowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Przybywający olej silnikowy

Post autor: tomek08 » ndz maja 24, 2009 13:30

Witam, w nowym golfie mojego kumpla z silnikiem 1,6 moc 101KM przybywa oleju silnikowego, jednak płynu chłodzącego nie ubywa. Okazuje się, że do oleju dostaje się benzyna. W serwisach rozkładają ręce i nie umieją tego wytłumaczyć skąd ta benzyna w oleju. Twierdzą, że stan oleju jest dobry. Kumpel im tłumaczy, że oleju na bagnecie było mniej i przybyło, a oni swoje, że stan jest dobry. Ma ktoś logiczne wytłumaczenie tego zjawiska. Dodam, że błędów na Vag-u niema. Za jakiekolwiek odpowiedzi i sugestie z góry dziękuję. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz maja 24, 2009 13:44

Logicznie wytłumaczyć można by to chyba tylko tak, że wtryski nie zamykają sie po zatrzymaniu silnika i paliwo dostaje się do komory spalania a później, jako że jest rzadkie - przez pierścienie tłokowe do miski olejowej. Powinien wówczas zdarzać się kłopot z zatrzymaniem silnika, to znaczy praca na kilka suwów po wyłączeniu zapłonu jak w starych "Maluchach" 126p.
Ale jest to tak niemożliwe, że... no sam nie wiem.
Obwód paliwowy nie ma kontaktu z wnętrzem silnika, jak w przywołanym przykładzie 126p, kiedy to np. pęknięta membrana pompy paliwa dawała taki efekt; tu jednak pompa jest w baku.



greg

Post autor: greg » ndz maja 24, 2009 16:57

tomek08, jak duże odcinki trasy kolega robi?



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn maja 25, 2009 10:00

Witam, kolega robi gdzieś 2km dziennie do pracy i 2km z powrotem. Czasem się zdarza dłuższy wyjazd. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn maja 25, 2009 10:20

Nie znam tego silnika, ale raczej jest to pełny wtrysk.
Proponuję sprawdzić regulator ciśnienia paliwa czy nie puszcza paliwa do dolotu.

Oczywiście poza sugerowanym już tutaj niedogrzewaniu silnika - krótkie przejazdy na ssaniu.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn maja 25, 2009 10:27

Witam, a niedogrzanie co ma z tym wspólnego? Jak byś mógł jaśniej opisać? Dodam autko było w dwóch serwisach to jakiś błąd myślę by wykryli, chyba, że oni wiedzą tyle co ja w tym przypadku. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn maja 25, 2009 10:31

Chodzi mi o to, że autko jeździ prawie cały czas "na ssaniu". (Tylko przy obecnych temperaturach to staje sie coraz mniej prawdopodobne - chyba że czujnik temperatury działa nieprawidłowo). Silnik wtedy ma zwiększoną dawkę paliwa i może ono ściekać po cylindrach do miski.
Sprawdź ten regulator ciśnienia (czy nie puszcza paliwa w dolot)


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » pn maja 25, 2009 11:45

W mk2 na pełnym wtrysku dolewania paliwa do oleju doświadczyłem też gdy dziewczyna jeździła na 5 przy 40km/h.



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 25, 2009 12:35

Może też być to wina krótkich tras kumpel miał tak w civicu który ileś czasu tam stał , na początku też przybywało mu oleju ale jak zrobił parę tras wszystko było ok. też podejrzewaliśmy różne rzeczy że to pierścienie słabe ale kompresja była po 12 barów ...



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn maja 25, 2009 13:47

Dzięki bardzo za odpowiedź, przekażę mu żeby sprawdził ten regulator. Właśnie też podejrzewaliśmy winę krótkich tras, ale mimo to nie powinno się tak dziać. Właśnie to może być wina tego regulatora ciśnienia. Autko jest na gwarancji, to powinni mu to zrobić bez problemu. Jeszcze raz dzięki sprawdzimy to. Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 25, 2009 13:53

Jak na gwarancji to ma pewnie mały przebieg??? Jeśli tak to może jeszcze słabo dotarty jest.Nic jechać do serwisu i niech myślą.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn maja 25, 2009 14:09

[quote="tomek08"]W serwisach rozkładają ręce i nie umieją tego wytłumaczyć skąd ta benzyna w oleju. Twierdzą, że stan oleju jest dobry. Kumpel im tłumaczy, że oleju na bagnecie było mniej i przybyło, a oni swoje, że stan jest dobry.

[ Dodano: 25 Maj 2009 14:09 ]
Albo jechać jeszcze do trzeciego serwisu.


Tomek

Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn maja 25, 2009 14:17

Dla sprawdzenia pojeździć trochę dłużej niech silnik dobrze się rozgrzeje , benzyna wyparuje z oleju . A tak co... robić co jakiś czas dłuższą trasę może się unormuje.
W sumie w zimę miałem podobnie trochę oleju przybyło, ale to od lpg i krótkich tras.Jak był ten największy mróz jeździłem tylko na benzynie , później trasa ponad 100 km i było dobrze.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 293 gości