problem z elektryką
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z elektryką
Witam
To mój pierwszy temat na tym forum )
Mam problem ze swoim golfikiem IV. Nie działa mi brzęczek niewyłączonych świateł + światełko lewych drzwi (prawych działa). Był okres, że kiedyś się to naprawiło ale znowu szwankuje. Wydaje mi się, że jest to wszystko powiązane z mignięciem świateł awaryjnych w trakcie zamykania auta przez pilota do centralnego (też nie działa - przy otwieraniu działa) Jestem laikiem jeżeli chodzi o auta wiem że to się tankuje i się jeździ ale jeżeli ktoś pomoże, podpowie co zrobić chętnie pomajsterkuję
Proszę o pomoc Golfiarzy
To mój pierwszy temat na tym forum )
Mam problem ze swoim golfikiem IV. Nie działa mi brzęczek niewyłączonych świateł + światełko lewych drzwi (prawych działa). Był okres, że kiedyś się to naprawiło ale znowu szwankuje. Wydaje mi się, że jest to wszystko powiązane z mignięciem świateł awaryjnych w trakcie zamykania auta przez pilota do centralnego (też nie działa - przy otwieraniu działa) Jestem laikiem jeżeli chodzi o auta wiem że to się tankuje i się jeździ ale jeżeli ktoś pomoże, podpowie co zrobić chętnie pomajsterkuję
Proszę o pomoc Golfiarzy
Skorzystałem z linka powyżej,poczytałem, lecz mimo wszystko mam pytanie. Może ktoś mi odpowie konkretnie bo już mnie szlak trafia powoli... .
Problem u mnie jest następujący :
1)Auto jest 3d , lampka w prawych drzwiach nie pali się ... serwis stwierdził , że jest potrzebna wymiana całego zamka ,ale koszta mnie przerażają: cennik w ASO to 632zł
Pytanie , czy muszę wymieniać cały zamek czy tylko tą diodę przez którą przepływa prąd (podana w/w linku). Nie chcę narażać się na duże koszta jeśli można obejść wymianę zamka.
2) Druga sprawa to oświetlenie wnętrza bagażnika się nie pali , serwis stwierdził także uszkodzenie zamka , lecz w tym wypadku koszta są mniejsze ,cennik w ASO to 174zł zamek klapy tylnej + wtyczka 9zł + pin 10zł , więc to jeszcze przełkne
Czekam na ewentualną pomoc przy w/w problemie
p.s dodam tylko informacje , że oświetlenie wewnątrz auta i brzęczek przy otwartych drzwiach i włączonych światłach działają prawidłowo , więc dlatego mam dylemat czy wystarczy diodę wymienić czy nieszczęsny cały zamek.
Problem u mnie jest następujący :
1)Auto jest 3d , lampka w prawych drzwiach nie pali się ... serwis stwierdził , że jest potrzebna wymiana całego zamka ,ale koszta mnie przerażają: cennik w ASO to 632zł
Pytanie , czy muszę wymieniać cały zamek czy tylko tą diodę przez którą przepływa prąd (podana w/w linku). Nie chcę narażać się na duże koszta jeśli można obejść wymianę zamka.
2) Druga sprawa to oświetlenie wnętrza bagażnika się nie pali , serwis stwierdził także uszkodzenie zamka , lecz w tym wypadku koszta są mniejsze ,cennik w ASO to 174zł zamek klapy tylnej + wtyczka 9zł + pin 10zł , więc to jeszcze przełkne
Czekam na ewentualną pomoc przy w/w problemie
p.s dodam tylko informacje , że oświetlenie wewnątrz auta i brzęczek przy otwartych drzwiach i włączonych światłach działają prawidłowo , więc dlatego mam dylemat czy wystarczy diodę wymienić czy nieszczęsny cały zamek.
Ostatnio zmieniony czw maja 28, 2009 18:07 przez grizzly83, łącznie zmieniany 1 raz.
W bagażniku można założyć wylącznik,mnie u elektryka to kosztowało 30 zł i teraz światełko działa bez zarzutu .
Dioda jest tylko w lewych drzwiach w prawych jej nie ma, można zalożyć tam wyłącznik,w lewych drzwiach kosztowało mnie to 60 zł
Dioda jest tylko w lewych drzwiach w prawych jej nie ma, można zalożyć tam wyłącznik,w lewych drzwiach kosztowało mnie to 60 zł
Ostatnio zmieniony pt maja 29, 2009 01:27 przez TOMK555, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
1 Pod domkiem zrobisz - potrzebne:
http://www.allegro.pl/item648530301_mik ... wigni.html
Jeżeli nie słychać pstrykania przy nacisku w twoim mikrostyku.
Polecam wersje z blaszką > jeżeli mikrostyk wytarł tylko rowek w plastikowej osłonie rygla to podkładamy i przyklejamy na supergluta blaszkę - całość starczy na jakieś 8 latek - smarujemy trochę smarem maszynowym.
http://www.allegro.pl/item635492664_klu ... ep_fv.html I do tego mniejsze torxy - tylko zwykłe nie 12- kątne - zamek zaczynamy wyciągać od śruby trzymającej wkładkę od klamki - zaznaczamy pozycję linki przy klamce - zamek wyjmujemy razem z wzmocnieniem drzwi!!!!!
wg - instrukcji z działu FAQ : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053
2, tak samo da się naprawić - nie koniecznie jest to mikrostyk klapy - sprawdzić go by się przydało ale... główny problem to zaśniedziałe wtyczki i przełamane kable przechodzące z klapy do autka.
O wszystkich zamkach poznasz prawdę podpinając autko pod VAG - kabelek diagnostyczny. Moduł komfortu pokazuje błędy o zamkach.
I w związku z pewnie brakiem posiadania kabelka > bywasz czasami w okolicy Kłodzka?
Reszta to jeszcze lutownica > do zalutowania zimnych lutów wewnątrz zamka.
Będzie śmigać idealnie
Zostaw ASO w spokoju - niech sobie chłopiny dalej gadają. Milion osób wygrało z tym problemem bez użycia tak destrukcyjnej siły jaką jest ASO, to i Ty dasz sobie rade!
Dioda – cena szok : http://www.allegro.pl/item646256517_dio ... _100r.html
Coś jeszcze???????
http://www.allegro.pl/item648530301_mik ... wigni.html
Jeżeli nie słychać pstrykania przy nacisku w twoim mikrostyku.
Polecam wersje z blaszką > jeżeli mikrostyk wytarł tylko rowek w plastikowej osłonie rygla to podkładamy i przyklejamy na supergluta blaszkę - całość starczy na jakieś 8 latek - smarujemy trochę smarem maszynowym.
http://www.allegro.pl/item635492664_klu ... ep_fv.html I do tego mniejsze torxy - tylko zwykłe nie 12- kątne - zamek zaczynamy wyciągać od śruby trzymającej wkładkę od klamki - zaznaczamy pozycję linki przy klamce - zamek wyjmujemy razem z wzmocnieniem drzwi!!!!!
wg - instrukcji z działu FAQ : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053
2, tak samo da się naprawić - nie koniecznie jest to mikrostyk klapy - sprawdzić go by się przydało ale... główny problem to zaśniedziałe wtyczki i przełamane kable przechodzące z klapy do autka.
O wszystkich zamkach poznasz prawdę podpinając autko pod VAG - kabelek diagnostyczny. Moduł komfortu pokazuje błędy o zamkach.
I w związku z pewnie brakiem posiadania kabelka > bywasz czasami w okolicy Kłodzka?
Reszta to jeszcze lutownica > do zalutowania zimnych lutów wewnątrz zamka.
Będzie śmigać idealnie
Zostaw ASO w spokoju - niech sobie chłopiny dalej gadają. Milion osób wygrało z tym problemem bez użycia tak destrukcyjnej siły jaką jest ASO, to i Ty dasz sobie rade!
Dioda – cena szok : http://www.allegro.pl/item646256517_dio ... _100r.html
Coś jeszcze???????
Super , dzięki za dokładny opis. Bywam w Kłodzku więc jak będę to się odezwę.
Przez Stronie ostatnio to z 4 miechy temu przejeżdżałem .
Teraz czas na walkę z tymi zamkami i oświetleniem.
Ostatnie w tym temacie pytanie , ważne dla mnie więc prośba o pomoc.
Czy jest możliwość , że z silniczka tylnej wycieraczki nastąpił wyciek płynu do spryskiwaczy.
Wnętrze poszycia osłony tylnej klapy było zalane w/w płynem... .
Czy jest potrzebna wymiana całego silniczka???
p.s silniczek działa wszystko jest ok ale jest wyciek gdzieś , wydaje mi się , że wyciek może być z wężyka lub przez tą gumę przy styku z szybą.
Może ktoś miał z Was taka sytuację więc proszę o pomoc. Szukałem w necie , ale nic nie znalazłem... .
Przez Stronie ostatnio to z 4 miechy temu przejeżdżałem .
Teraz czas na walkę z tymi zamkami i oświetleniem.
Ostatnie w tym temacie pytanie , ważne dla mnie więc prośba o pomoc.
Czy jest możliwość , że z silniczka tylnej wycieraczki nastąpił wyciek płynu do spryskiwaczy.
Wnętrze poszycia osłony tylnej klapy było zalane w/w płynem... .
Czy jest potrzebna wymiana całego silniczka???
p.s silniczek działa wszystko jest ok ale jest wyciek gdzieś , wydaje mi się , że wyciek może być z wężyka lub przez tą gumę przy styku z szybą.
Może ktoś miał z Was taka sytuację więc proszę o pomoc. Szukałem w necie , ale nic nie znalazłem... .
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Może lecieć z tego wężyka co przechodzi w klapie - praktycznie wyciek do profilu zamkniętego może być nawet w górnej części klapy. Silniczek jeżeli nie był jeszcze robiony - to do rozkręcenia i oceny jego stanu (dać nowy smar). Na forum masz dużo o tych silniczkach - nawet masz info że zestawy naprawcze są dostępne w razie W.
Idź po śladach płynu>>>>>>>>
[ Dodano: 30 Maj 2009 22:42 ]
PS Wpierw czytamy FAQ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314
Idź po śladach płynu>>>>>>>>
[ Dodano: 30 Maj 2009 22:42 ]
PS Wpierw czytamy FAQ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości