MK III - ADY 2.0 praca na wolnych - czujnik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jizu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 08:46
Lokalizacja: W-WA

MK III - ADY 2.0 praca na wolnych - czujnik temperatury

Post autor: jizu » śr sty 11, 2006 19:29

witajcie
mam problem moje mk3 nie pracuje rowno na wolnych obrotach
minimalnie faluja lub moze jakby wypadal zaplon
sprawdzalem i wymienialem wszystko kopulka,swiece,palec,kable
poradzcie czy moze byc walniety ktorys z czujnikow temperatury
i daje zle dane do kompa a on zle steruje obrotami


sprzedam caly nowy zestaw xenonow 8000K !!!
do reflektorow H7 bez zadnych przerobek

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » ndz sty 15, 2006 16:29

Może być to czujnik temperatury cieczy chłodzącej. On jest odpowiedzialny w dużej mierze za poprawną prace silnika. Może być to też wina przepustnicy, którą trzeba przeczyścić. Te dwa elementy sprawdziłbym najpierw. Czujnik możesz poprostu odłączyć i sprawdzić na postoju jak auto reaguje bez niego. Z przepustnicą to wyższa filozofia niestety-mechanik.Możesz tez miec zanieczyszczony filtr paliwa i na wolnych obrotach pompa ma problemy z dostarczeniem odpowiedniej dawki paliwa. Rozwiazan moze byc tu wiele, ale najpierw sprawdzilbym te dwa pierwsze.


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 15, 2006 16:53

Jeszcze trzy rzeczy możliwe : silnik krokowy, przepływomierz, czujnik temp. powietrza


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » ndz sty 15, 2006 17:20

Popieram wypowiedź kolegi również. Tak jak pisałem, przyczyn Twojego problemu może być wiele. Niestety ....... :kac:


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
qra
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 518
Rejestracja: wt lut 01, 2005 17:21
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: qra » ndz sty 15, 2006 17:51

Adamtd pisze:Jeszcze trzy rzeczy możliwe : silnik krokowy, przepływomierz, czujnik temp. powietrza
ADY nie posiada silnika krokowego.
jesli obroty skacza ci +/- 50 to jest wszystko w normie, ady tak ma. ja mam ady i faluje +/- 50 , kubi ma tak samo, inni nie wiem, ale 2E ma podobnie..


[b]"..."[/b]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 15, 2006 18:40

qra pisze:
Adamtd pisze:Jeszcze trzy rzeczy możliwe : silnik krokowy, przepływomierz, czujnik temp. powietrza
ADY nie posiada silnika krokowego.
jesli obroty skacza ci +/- 50 to jest wszystko w normie, ady tak ma. ja mam ady i faluje +/- 50 , kubi ma tak samo, inni nie wiem, ale 2E ma podobnie..
eeee no jak nie ma jak pisze że ma (bo według mnie nie ma prawa nie mieć, ale może sie myle
więc załączam rys. poz. 17 idle speed control...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz sty 15, 2006 21:44

w tamtym miejscu a ADY jest przepustnica. a obrotami bezpośrednio steruje ECU, tak pisze w książce od mk3 i tak też mi mówili w autoryzowanym serwisie boscha. :wink:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 15, 2006 22:13

No ADY to inny wtrysk. Simos a nie Digifant jak w 2E. Ale regulator obrotów biegu jałowego owszem jest. Gdzieś tam w śrosku schowany z tego co wiem. ECU steruje każdym regulatorem. I w Digifancie i w Simosie. Tylko lokalizacja inna, ale główna zasada podobna.

[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 9:15 pm ]
I umówmy sie wreszcie że regulator czy stabilizator zawiera silnik krokowy w związku z tym znaczy to to samo. I chyba zrozumiałe jest że silnik krokowy nie musi mieć niczego co się kręci w środku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 15, 2006 22:15

ku_bi pisze:w tamtym miejscu a ADY jest przepustnica. a obrotami bezpośrednio steruje ECU, tak pisze w książce od mk3 i tak też mi mówili w autoryzowanym serwisie boscha. :wink:
No wiecie rozumiecie, jeszcze troszkę sie porozglądałem po książkach itp i fakty są takie:
- na oczy ADY nie widziałem, a to Ty masz ten silnik więc powinieneś wiedzieć lepiej;
- moja autodata twierdzi, że obok przepustnicy jest silnik krokowy;
- moja książka jest za młoda na ADY, jest tam tylko 2E a tam jest silnik krokowy tylko tam jest układ digifant, a ADY ma simosa (jak sie nie mylę) więc może być inaczej;
I sam już nic nie wiem... więc się chyba spać udam :grin:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 15, 2006 22:21

Adamtd pisze:więc się chyba spać udam
no coś ty! młoda godzina :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 15, 2006 22:26

a jednak sie kręci :-k ..... a nie to chyba powiedział jakis astronom po procesie inkwizycyjnym, a ja miałem na mysli, ze jednak ma silnik krokowy... :pub:


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » ndz sty 15, 2006 22:27

Paweł Marek pisze:No ADY to inny wtrysk. Simos a nie Digifant jak w 2E. Ale regulator obrotów biegu jałowego owszem jest. Gdzieś tam w śrosku schowany z tego co wiem. ECU steruje każdym regulatorem. I w Digifancie i w Simosie. Tylko lokalizacja inna, ale główna zasada podobna.

[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 9:15 pm ]
I umówmy sie wreszcie że regulator czy stabilizator zawiera silnik krokowy w związku z tym znaczy to to samo. I chyba zrozumiałe jest że silnik krokowy nie musi mieć niczego co się kręci w środku.
Tak cos takiego jak regulator to chyba jest, ale jest to zintegrowane z przepustnicą, rozbierałem to u siebie trzeba wyjąc przepustnicę, tylko niebardzo wiem co ma się tam zepsuć, bo to jest idealnie uszczelnione, że żaden brud tam niewejdzie, np. smar w środku na elementach był jak nowy. a chyba czesto jest tak ze wolne obroty wariuja bo silnik krokowy jest brudny itp.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 15, 2006 22:31

Ale mógł paść poprostu elektrycznie, albo kabelek nie styka itp. itd, ale fakt, że jizu nie napisał jakie ma te wahania obrotów


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

jizu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz paź 02, 2005 08:46
Lokalizacja: W-WA

Post autor: jizu » ndz sty 15, 2006 22:35

Witajcie
jak odlaczam przeplywomierz to jest duzo lepiej
nie tak super na 100% ale lepiej nawet jezdzi
sie chyba lepiej wiec to chyba on

nie wiem czy caly do wymiany czy tylko elektronika ?
moze cos o nim wiecie

nie wierze ze ADY ma miec nierowne obroty tak fabryka
nie wypuszczala napewno tych silnikow i znam przypadki
gdzie pracowaly rowno

pozdr


sprzedam caly nowy zestaw xenonow 8000K !!!
do reflektorow H7 bez zadnych przerobek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości