Ciężko wchodzą biegi 1 i wsteczny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Damian.25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 08:41
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Ciężko wchodzą biegi 1 i wsteczny

Post autor: Damian.25 » wt kwie 21, 2009 09:06

Witam!
Mam problem z wrzucaniem biegu pierwszego i wstecznego szczególnie jest ciężko jak przejadę kilkanaście kilometrów. Byłem u mechanika a ten wymienił mi przewód sprzęgłowy i tarcze sprzęgłową ale nie wiele to dało a koszty tego nie były małe! :goof: a gdy wrzucam Wsteczny to aż szarpie autem!
Co może być przyczyną tego problemu?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt kwie 21, 2009 09:26

jaki to golf , i jaką masz linkę do sprzęgła , z samoregulacją czy bez , i czy mechanik sprawdził Ci cięgna plastikowe odpowiedzialne z wrzucanie biegów , chodzi o cięgna przy skrzyni biegów



Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » wt kwie 21, 2009 09:29

nie napisałeś jakie autko ale spróbuj pooglądać cięgna od zmiany biegów są tam różnego rodzaju łączniki kulowe z tworzywa sztucznego i to mogło sie już wyrobić przynajmniej w MKII i MKIII maja takie nie wiem jak w innych modelach



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt kwie 21, 2009 09:50

Trochę ropy i wymywasz te ciegna na skrzyni ,osuszyć i nasmarować jest nawet smar w spreju to pierwsze co możesz zrobić i najtańsze



Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » wt kwie 21, 2009 09:56

pszczyna, co Ci da nasmarowanie jak są wyrobione?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt kwie 21, 2009 10:36

a z kąd wiecie że kolega ma cięgna a nie wodzik, podaj pojemność i rok lub kod silnika


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Damian.25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 08:41
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: Damian.25 » wt kwie 21, 2009 12:15

to jest golf 4 1.9 tdi z 1999 roku

[ Dodano: 21 Kwi 2009 19:44 ]
Ale czy to możliwe żeby były cięgna jak odpalę auto to jest w porządku tylko jak już tak by się nagrzał i w tedy już jest złe?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr kwie 22, 2009 11:04

czy u ciebie sprzęgło nie jest chydrauliczne? jeśli tak to odpowietrzyć układ sprzęgła, jeśli to nie pomorze to sprawdzić poziom oleju w skrzyni, lub ewentualnie wymienić na nowy zachowując specyfikację producenta


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » śr kwie 22, 2009 11:13

U mnie za problemy z wrzuceniem jedynki odpowiedzialne były elementy w skrzyni, takie widełki, które sie pokrzywiły. Za problemy z wstecznym odpowiadał wałek przełączania - był uszkodzony. Po wymianie tego poblemy zniknęły. Do czasu, bo w końcu sypnął się mechanizm różnicowy i teraz mam drugą skrzynię... Został mi po starej ledwo używany wspomniany wałek przełączania, reduktor prędkości, czujnik wstecznego i jeszcze coś. Ale jak na zimnym silniku jest wszystko ok, tylko na ciepłym się coś dzieje, to raczej skrzynia ok, a tak jak pisali przedmówcy - zacząć od odpowietrzenia układu hydraulicznego (ale to chyba wspólny układ też dla hamulców...) i wymienić olej. Specyfikacja dla skrzyń do benzyniaków to 75W90, dla twojej powinno być to samo.



Damian.25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 08:41
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: Damian.25 » czw kwie 23, 2009 08:59

u mnie jest sprzęgło hydrauliczne i olej wymieniony tylko nie wiem o jakiej specyfikacji ten olej. Ale sie dowiem i postaram się wymienić na ten 75W90 i zobaczę!



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw kwie 23, 2009 09:35

mam nadzieję że piszesz o oleju w skrzyni :grin: na75W90


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » czw kwie 23, 2009 09:42

Bo w sprzęgle nie ma oleju, tylko płyn hydrauliczny :-)



Damian.25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 08:41
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Post autor: Damian.25 » pt kwie 24, 2009 07:52

tak chodziło mi o olej w skrzyni :grin:

[ Dodano: 28 Kwi 2009 22:16 ]
Mechanik wymienił mi docisk sprzęgła i już biegi wchodzą dobrze :grin:
pozdrawiam!!!!



Awatar użytkownika
piotr_dj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 26, 2008 16:51
Lokalizacja: Wlkp

problemy z jedynką i wstecznym - MK4 1.9 TDI

Post autor: piotr_dj » sob maja 23, 2009 21:39

U mnie ciężko wchodziła jedynka i wsteczny.
Przyczyną była poluzowana nakrętka przy skrzyni biegów od linki ruchu w lewo i prawo dźwigni zmiany biegów.
Przykręcenie nakrętki w środkowym położeniu załatwiło sprawę.

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob maja 23, 2009 21:46 przez piotr_dj, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości